huilen bij avondfles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Katje2, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    hoi,

mijn zoontje wordt overmorgen 17 weken en hij drinkt al paar weken 5x 180/6, die hij meestal wel uitdrinkt, soms laat hij eens wat staan.
    soms merk ik op dat hij bij de avondfles gaat huilen en echt licht te stampen met beentjes en gaat de fles er maar moeizaam in.
    kunnen dit nog krampjes zijn of wil hij gewoon aangeven dat hij geen honger heeft? hij slaapt al sinds zijn 7 weken door, afgelopen 2 nachten is hij om half 4 huilend wakker geworden, water laten drinken en sliep dan door, zou hij mss toch terug een voeding willen s nachts?
    is dit de zogenaamde 4 maanden sprong?
    hij slaapt sinds een week in zijn eigen kamer in zijn eigen bedje, zou het hiermee te maken kunnen hebben?
    morgen ga ik eens starten met groentenpuree, ben eens benieuwd wat dat zal geven.

alvast bedankt voor het luisteren.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hai,

Het kan zijn dat je kindje te moe is om te drinken, maar het kan ook zijn dat je kindje gewoon voldoende heeft voor die dag.
    Wat je kunt proberen is om 4x 235ml (210ml water met 7 schepjes) te geven. Mocht het zo zijn dat je kindje dat dan niet op krijgt is dat geen probleem hoor. Als je een maand verder bent drinkt hij het vast wel op.

Succes, groetjes Laura

3. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ahzo ja bedankt hé!

wel, vdg hij alweer een fles die hij half liet staan, weer huilen, 3.5 uur later kreeg hij honger na een bed en ja hoor, op 10 min 200 ml binnengespeeld. dus het hangt echt af van het moment blijkbaar.
    krampjes zijn het dus niet volgens jou?

hoeveel zou melk zou minimum moeten drinken op een dag voor zijn leeftijd? ik wil altijd dat die fles leeg is, mss een verkeerd gedacht van mij?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hai,

Het zou inderdaad kunnen dat het krampjes zijn hoor. Je zou kunnen overleggen met het cb, of het verstandig is om over te gaan op een voeding tegen krampjes.
    Je hoeft je geen zorgen te maken als je kindje een paar dagen wat minder drinkt hoor. Als dit ongeveer een week is, is het wel verstandig om even met het cb te overleggen. Maar je kunt je kindje niet verplichten het flesje leeg te drinken als ie niet meer wilt..

Succes, groetjes Laur

Deel Deze Pagina