Verkeerde maten cadeau krijgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zara75, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik heb er ook nooit wat van gezegd hoor, zou ik nooit durven zeggen. Ach uiteindelijk heb ik maar 2 of 3 dingen gekregen die ik echt niet mooi vond, dus wie weet valt het bij jou ook mee ;)

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Heb haar het geslacht niet verteld, dat houden we voor onszelf. Maar dan zou ik nog geen jongenspakje kopen :).

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja ok, dat is zo :)

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb een rompertje gekregen met 'my first christmas'. Maat 62.

Die kan KatBeeb mooi met pasen aan.

Ik zie er de lol wel van in, haha.

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ze hebben ook super mega cute vestjes!
    mijn zoontje heeft ee kei schattig vestje van de zeeman..die trek ik over korte mouwen heen aan...
    "Er valt altijd een mouw aan te passen"
    Hahaha sorry..slaaptekort,beetje melig

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lol :D

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hahaha :D ik zou hem gewoon aantrekken en dan op visite gaan idd :D

8. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Mijn zoontje is vorig jaar in april geboren en toen was het 30 graden! Totaal niet op voorbereid, had alleen maar warme dingen hihi. Je kunt er inderdaad niets van zeggen helaas, wie weet komt het velours pakje in maat 62 toch van pas. Hij of zij zal die maat inderdaad hebben midden in de zomer.

En passen er kleertjes niet op dat moment, dan zet je ze toch op marktplaats ;) Mijn zoontje heeft sowieso altijd een bomvolle kledingkast gehad, waardoor het soms onmogelijk was om alles een keer aangehad te hebben, want bij de geboorte zul je ook nog heel veel krijgen. En in de kleine maatjes daar zijn ze ook weer na een paar weken uitgegroeid.

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had het met mijn eerste ook! Veel zomerkleding gekregen in maat 74. Ze werd in april geboren en had maat 44 aan. Uiteindelijk heeft ze die kleertjes nooit aangehad.. Zonde!

Wel moeilijk, lief als je wat krijgt natuurlijk, maar zonde als jullie kindje het niet aankan!

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.451
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik vond het fijn dat ik van alles wat had. Ik had juist bijna niets in maatje 50 omdat ik dacht dat mijn kindje meteen wel 56 aan kon. Dat was met mijn oudste wel zo. Lars was 49 cm bij de geboorte en 3370 gram dus was maatje 50 geen overbodige luxe.

Als ze heel klein zijn dan dragen ze meestal wel iets met lange mouwen maar een romper met lange mouwen eronder kan dus prima. Lars is 24 maart 2012 geboren en toen was het 22 graden en hij droeg een romper met lange mouwen en een dun katoenen shirtje met lange mouwen erover terwijl wij in t-shirt met rokje liepen.

Na een paar weken kleedde ik hem ongeveer net zoals ons bij het weer wat het was. Was het 25 graden en meer dan droeg hij vaak alleen een romper.

Het blijft wel lastig maar het is wel fijn om van alles te hebben. Die boxpakjes heb ik nooit aangedaan, vond ze erg onhandig met die voetjes eraan en ik vind ze ook niet mooi, is mijn persoonlijke smaak.

Het is allemaal zo verschillend. Bij mijn oudste was ik erg van het mooi aankleden met een spijkerbroekje en een mooi shirt wat je over het hoofd moest aantrekken en dat deed ik dan elke keer als hij weer uit en in bed ging. Nu met de 2e ben ik veel makkelijker. Hij draagt voornamelijk vestjes en sweatpants, dat is voor hem veel comfortabeler en niet zo vervelend met aan en uitkleden.

Hoe gaat het nu Zara, toch wel leuk dat jij je hier nu druk om kunt maken of niet............................dat had je een tijdje geleden niet kunnen denken.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Streep door christmas en daar easter neerzetten met textielstift. Dan bij de gulle gever op bezoek gaan!
    Ik zou dat echt heel komisch vinden :D

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.195
    6.598
    113
    Ik weet niet wat voor soort boxpakje je hebt gekregen, maar die zonder voetjes gebruikten we altijd als pyjama. Ik vond ze erg handig.

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ook vallen sommige maten weer heel klein en andere weer groot. Of groeit je kindje sneller of minder snel dan verwacht. Ik koop daarom ook niet teveel maten vooruit.

14. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb ook veel gekregen al inmiddels... Zoveel dat ik toch maar tegen iedereen heb gezegd die iets wil kopen, dat ze beter even met me in conclaaf kunnen over wat ik nog nodig heb... :D.
    Ik heb namelijk heel veel kleertjes in maat 50/56 inmiddels, maar ons kindje wordt vooralsnog ook groot geschat. Ik vind het zonde als ik dingen niet of maar kort kan gebruiken. Dat lijkt me ook niet zo leuk voor de gever...

Vooral mijn moeder komt regelmatig met kleertjes in maat 50. Gelukkig wel allemaal pakjes die met korte mouw of luchtig zijn... Zo is het in ieder geval niet te warm ( wat het weer ook doet ) en kunnen we het eventueel met vestjes en maillootjes combineren.

Ik wil zeker niet ondankbaar overkomen en ik vind het heerlijk om spulletjes te krijgen, maar ik zou het echt heel zonde vinden als ik veel dingen ongedragen weg moet stoppen.

15. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ons ventje was ook heel groot ,tot hij uit de buik kwam!
    onze zo grote stevige kerel was amper 47.5 en 2kg775 en is nu op 6weken pas uit zijn maatje 50 van boxpakjes gegroeid
    op een echo kunnen ze alleen een schatting maken en die durft wel eens mis te zijn

Deel Deze Pagina