Ik vind het beláchelijk dat jij dit moet oplossen, apotheek moet dit gewoon uitvechten met het zkh. Apotheek kan wel zeggen dat zij dat niet willen betalen, maar leggen het daarmee op jouw bord; absurd!
Ik zie niet in waarom jij zou moeten betalen! Jij hebt het recept niet geschreven, toch?! Het recept is rechtstreeks van het ziekenhuis naar de apotheek gegaan, de apotheek heeft vervolgens de verkeerde medicijnen besteld. Hier ben jij niet aan te pas gekomen. Dan had het ziekenhuis het beter moeten doorgeven of de apotheek had moeten navragen of ze het juiste hebben besteld. Het ligt aan de schrijver van het recept of de lezer ervan. In beide gevallen heb jij daar niks mee te maken! Laat ze het dus lekker samen uitvechten, ik zou in ieder geval niet betalen!
Of de arts die het voorschreef heeft een fout gemaakt, of de apotheek. Dat zou ik bij hen aangeven en het hen idd laten uitvechten en nooit zelf betalen!
Jouw apotheek is een beetje betoeterd. Ik zou aankondigen dat je niet betaald en naar een andere apotheek vertrekt. Dan kan er ineens veel hoor.
Precies dit, je moet ervan uit kunnen gaan dat je apotheek een recept van een arts kan lezen en bij twijfel actie onderneemt, raar dat ze dit niet gedaan hebben. Dit is echt een fout van de apotheek, gelukkig zonder medische gevolgen voor jou. Kun je misschien hierover contact opnemen met de consumentenbond?
Probleem is dat ik een huisartshoudende apotheek heb. Maw er zit op ons dorp 1 huisartsenpraktijk, die dus medicatie mogen verstrekken. Als ik stennis maak levert dat ook heisa op qua huisarts en de volgende praktijk zit 7km verderop. Niet dat dat een reden is om over me heen te laten lopen maar een voorzichtige aanpak is dus ook voor mij gunstig. Rechtsbijstand heb ik inderdaad ap gebeld en willen zeker de boel uitzoeken maar san zet ik de relatie ook op scherp. Voorlopig wacht ik dus eerst op mijn zorgverzekering. Progynova ligt klaar en de utro mag ik eventueel bij het zkh nog ophalen dus ik heb hier geen haast mee, laat ze maar lekker bekvechten. En in het zkh ga ik melden dat ik geen meficatie meer wil via deze apotheek voorlopig. Ik wil, nadat er een oplpssing is en de genoederen hopelijk gedaald, eerst een gesprek hierover.
Gewoon om te kijken hoe het recept eruit ziet zou ik hem opvragen bij het zkh of de apotheek. Jou valt sowieso niets te verwijten maar als het er gewoon goed opstaat is een extra reden dat het voor de apotheek is
Het heeft helemaal niks te maken met jouw relatie met je huisarts of het feit dat er geen andere huisartsenpraktijk in de buurt is. De fout ligt bij de apotheek zelf of het ziekenhuis, jij hebt er totaal niks mee te maken. Het feit dat de medicijnen toevallig voor jou bestemd waren, betekent niet dat jij nu maar voor hun fout moet betalen! Zijn ze helemaal gek geworden? Ik zou me er niet eens mee bemoeien, laat het ze zelf uitzoeken. Je betaalt niet, punt. En hoe ze het dan verder oplossen, is jouw probleem niet. In mijn ogen hoef je dus ook helemaal niet rond te bellen naar consumentenbonden, rechtsbijstand, enz. Het is jouw fout niet en jouw probleem niet! En ze moeten zelf maar betalen voor hun eigen fouten, dat moet een ander ook. Medicijnen kun je overigens ook gewoon laten verstrekken door de apotheek van het ziekenhuis. En je mag het recept ook naar een andere apotheek in de buurt laten sturen. Je bent niet gebonden aan een bepaalde apotheek.
@Jippie mijn huisarts is dus mijn apotheek, ik heb een apotheekhoudende huisarts. Dus als ik daar de boel op stelten zet zal dat zeker ook mijn huusartsrelatie beïnvloeden dus ik ben zelf ook gebaat bij een diplomatieke oplossing in dit geval. Ik heb dus geen apotheek in de buurt, daarom mag mijn huisarts apotheekhoudend zijn. Ik kan het idd ophalen in het zkh (wat ik nu ga doen voorlopig) maar dat is 40min rijden dus niet erg ideaal. Op het recept staat zover ik weet "progesteron capsule 100mg, vaginaal gebruik" Lutinus is een pil dus m.i. hebben ze daar het recept niet gevolgd.
Ik zou het zelf wel heel onprofessioneel vinden als jouw huisarts hier je relatie door laat beïnvloeden. Natuurlijk is het sowieso beter om netjes te blijven, en het zou fijn zijn als de zorgverzekering het oplost, maar ik kan mij niet voorstellen dat je huisarts je eruit gooit of slecht gaat behandelen omdat je (op een normale toon) een dispuut hebt gehad over een rekening.
Oh, dat absoluut niet. Maar iemand waar je gewoon ergernissen over hebt bekijk je wat mij betreft toch op een andere manier. Niet bewust "die littlegirl is een trut, ze stikt maar met haar blindedarmontsteking", maar wel onbewust "ohja, dat is die..." en wat mij betreft voorkom ik dat liever als het niet nodig is. Als we er niet uit komen is het wat mij betreft vroeg genoeg om harde actie te ondernemen.
Ik denk dat de boel op stelten zetten in deze helemaal niet van toepassing is. Sterker nog ik zou er tussen uit gaan. Dit is iets tussen de ZKH en Apotheek en niet iets voor jou. Staat ook los van jouw relatie met je huisarts, maar dit zou ik wel duidelijk maken dat het ergens tussen de apotheek (ha) en ziekenhuis is fout gegaan maar dat ze dat samen moeten oplossen en dat jij er niet tussen gaat zitten en ook niet verantwoordelijk bent. Zie het zakelijk zonder gevoel.
Dat is opzich mooi gezegd maar het recht hebben en het recht krijgen is in deze natuurlijk niet hetzelfde. De apotheek dropt de rekening bij mij. Ik geef aan dat ik me er niet verantwoordelijk voor voel, maar zolang de apotheek mij wel verantwoordelijk acht kan ik er niet tussenuit blijven want er ligt een onbetaalde rekening op mijn naam. Als ik daarin geen actie onderneem behandelen zij hem gewoon als zijnde wanbetaling en komen we uiteindelijk ook tot juridisch gehannes. Dan ben ik ook nog steeds niet er tussenuit. Ik heb uiteraard wel benoemd dat ik vind niet verantwoordelijk te zijn voor deze rekening maar zolang apotheek dat wel vindt ben ik ongewild partij in deze. Ik heb ze netjes gemeld dat ik geen fout heb gemaakt en dat ik vind dat er een fout ligt tussen zkh en apotheek en dus ook van mening ben dat die rekening niet op mij verhaalt kan worden maar zolang die er ligt en apotheek mij die rekening wil laten betalen zou ik niet weten hoe ik er tussenuit kan stappen zonder relaties op scherp te zetten.
Ok dat stukje had ik niet mee gekregen, wel zou ik schriftelijk laten weten bij de praktijk/ apotheek dat je deze rekening niet accepteert en dat er een geschil is. Dan kunnen de kosten nooit oplopen.
Dat is wel een goede inderdaad. Op dit moment ligt de rekening nog bij de apotheek en is die nooit officieel bij mij gekomen, dus kunnen zij ook geen actie ondernemen. Mocht ik inderdaad een "herinnering" krijgen oid, dan ga ik dit zeker doen. Voor nu zijn zij gelukkig ook nog welwillend om een goede oplossing voor ons allemaal te vinden zonder getouwtrek, hopelijk komt die er ook.