Hi, Daar ben ik weer hoor, sorry ik word ook echt moe van mezelf. We dachten een keuze gemaakt te hebben tussen onze twee namen. Alleen de andere naam blijft ook door mijn hoofd spoken. De namen staan gewoon niet naast elkaar als 1e en 2e naam. Dus het is echt alleen de optie om 1 van de 2 definitief gedag te zeggen. Mijn man is verliefd op beide namen en ik mag het dus bepalen, great Heeft iemand dit ook gehad? Hoe is het jou gelukt om afscheid van de andere naam te nemen?
Het lijkt me heel lastig. Als een andere naam ook ook favoriet is. Misschien evt voor een volgend kindje een optie. Maar als tweede naam vind he het niks zeg je. Maar het is maar een tweede naam die je niet veel gebruikt. Veel succes met kiezen!
Nee dat staat echt niet en wij zijn meer dan compleet mijn man is zelfs al bijna aan de beurt dus nog een kindje zal hier echt niet komen.
Vast niet het antwoord wat je hoopt, maar: dat is niet gelukt. Hier vond mijn man mijn favoriete naam niet mooi, daarom dus een alternatief gezocht. Ik vind de naam die het niet geworden is nog steeds prachtig. Wat wel wat scheelt is dat de dochter in kwestie de naam niet mooi vindt en haar huidige naam wel.
Allereerst door de droom: ik droomde dat we een dochter kregen en dat ze zei dat ze Z. heette (Z. was mn man zn voorkeur). Vanaf toen was ik om. Eerlijk gezegd heb ik er nooit echt lang over gedacht om dan mijn voorkeur als tweede naam te geven. Komt denk ik vooral omdat het niet zo lekker allitereerde met de derde naam, terwijl dr huidige tweede naam dat wèl doet. Wat het voor mij achteraf gezien ook makkelijker maakte om "mijn naam" te laten varen is a. de opkomende bekendheid (doe mij maar liever een wat minder gangbare naam) en b. vooral ook dat er een andere naam is die erg op "mijn naam" lijkt. Deze naam is de laatste jaren heel hip. Wat ik dan vervelend vind is dat je geheid verwarring gaat krijgen qua uitspraak en schrijfwijze. Exact dat scenario hebben we ook al bij onze oudste dus ik ben achteraf héél blij dat we voor mn man zn favoriet zijn gegaan. Ik heb helaas geen tips over hoe je afscheid kan nemen van "jouw naam". O en bij de oudste is het ook de keuze van mijn man geworden. Daarbij heb ik gewoon een compromis gemaakt met hem; als we een jongen zouden krijgen zouden we zijn #1 doen en als we een meisje kregen míjn #1 naam. Wel met de kanttekening dat als we dan eerst een jongen zouden krijgen en dan een meid, we bij de jongste alsnog mijn meisjesnaam zouden doen. Uiteindelijk had ik vervolgens bij de jongste een hele andere meisjesnaam in mn hoofd en mn man één die erg lijkt op "mijn oude meisjesnaam".
Nou nee dat is alleen maar heel eerlijk! Ow dat lijkt me dan indd ook heel fijn dat je dochter zelf heel blij is ermee. Mag ik vragen wat jouw naam was? Achterstevoren geschreven kan natuurlijk ook altijd maar zo niet is het natuurlijk ook helemaal goed hoor.
Wat toevallig! Ik had dat ook bij mijn jongste zoon en ik droomde heel creepy exact over wie hij nu is met 1.5-2 jaar oud bij ons in de tuin. Ik heb dit ook gedeeld toen met mensen en zeggen ook bizar hoe exact je hem omschreef, dat is gwn echt eddiH. Ik zit dus maar op die droom te wachten nu talloze keren gedroomd al van dat ze geboren werd maar geen naam erbij Haha ik houd ervan als er zo goed over een naam wordt nagedacht, het maakt het voor de moeder alleen niet makkelijker. Wat ik leuk vind aan elreeV is dat het niet zo vaak voor komt, een nette naam is en ik vind hem gewoon heel mooi qua uitspraak. Wel zie ik er een iets pittiger meisje bij dan bij de naam ruelF. Dat is dus nu net het “probleem” denk ik, waardoor ik meer ben gaan twijfelen. Ik heb het gevoel dat het een rustig en zacht kindje is. Mijn dochter uit een ander huwelijk heet eyaF en daar vind ik net zoals bij de naam eddiH, ruelF eigenlijk mooier bij staan. Daarnaast vind ik dus iets meer dat ruelF onder de hockeynamen valt dan elreeV en dat vind ik weer leuk vanwege schoonfamilie en naast mijn jongste passen en mijn man zijn naam. Maar ik heb echt een liefde voor beide namen en ik ben zo bang dat ik spijt krijg. Ze staan allebei al sinds 2017 op onze meisjesnamen lijst.
Misschien moet je dan gewoon kiezen na de geboorte. Ik kon ook niet kiezen tussen 2 namen, bij beide kinderen. Uiteindelijk na de geboorte gekozen en nu ook tevreden ermee. En ook niet zo een moeite meer dat ik de andere naam niet gekozen heb. Alleen bij de jongst koste me het wel een paar dagen (tot de aagifte) dat io echt zeker was dat ik niet de andere naam leuker vond.
Wow dat lijkt me best lastig! Ik denk ook hoe meer kids hoe lastiger het wordt haha, zoveel om rekening mee te houden
Ik heb 1 van de namen geloof ik Ben er blij mee hoor! Mensen reageren er vaak positief op. Vinden het een vrolijke lieve naam
Ik vind F. trouwens (veel) leuker dan V. Hier kon de naam niet, maar grote kans dat de oudste anders zo had geheten! Ik vind F. trouwens juist beter passen bij een pittig meisje, V. bij een wat meer timide meisje. Maar V. is ook een prima naam! En juist heel mooi bij H.! F. dan misschien weer mooier bij F., maar dat maakt niet zoveel uit, wat mij betreft.
O dat was jij met die namen Had ik jou niet de tip gegeven om beide namen op twee aparte briefjes te schrijven, ze te laten husselen en dan één naamkaartje te trekken "die het dan wordt"? Kop of munt doen kan trouwens ook. Als je meteen al voelt van: ahh scheisse dit was toch eigenlijk niet dè naam waar ik op hoopte, weet je meteen welke naam het dan wèl moet worden En als je er niet meteen positieve of negatieve gevoelens bij hebt, dan doe je gewoon een paar weken lang in je hoofd die naam gebruiken die je getrokken hebt. Na verloop van tijd merk je vanzelf of het als eigen aan begint te voelen of dat je voorkeur toch alsnog meer neigt naar de andere naam. Grappig trouwens dat jij bij je oudste zo'n droom hebt gehad. Dat had ik dan weer niet. En tot nu toe is het plaatje van onze dochter in mn droom ook nog niet in het echt gebeurd. Maar wie weet nog ergens binnenkort (ze was in mn droom zo'n 2,5 tot 3,5 jaar en is in het echt nu bijna 2,5.. maar heeft wel blond haar terwijl de dochter uit mn droom donkerblond haar had (en twee knotjes opzij ) dus dan moet de haarkleur nog wel veranderen binnen het jaar
En als je er een naam tussen zet? Als dit de laatste wordt. En je kan geen afscheid nemen dan zou ik het gewoon geven. Edit. Ik zie de twee namen nu die je in gedachte hebt. Die zou je toch beide prima kunnen gebruiken?
Hahah je vergeet me (gelukkig) elke keer... dan val ik enigszins nog mee met mijn namen steeds Dat hebben we toen gedaan, helaas werkte dat niet maar op een gegeven moment gingen we toch voor elreeV... echt weken het gevoel gehad dat dit de naam was... en ineeeens kwam de andere naam ruelF weer harder dan daarvoor terug en sta ik weer op 50/50, great!
Ook overwogen maar dan krijgen we dus 3 namen. Dat vind ik persoonlijk weer de kracht weghalen bij twee namen.
Ik had inmiddels een edit geplaatst. De namen F en V kunnen prima beiden gegeven worden toch? Mijn middelste heeft een hele lieve en een strijdlustige naam. Ik vond ze beiden heel leuk. Als hij zijn zoetsappige naam niet bij hem vind passen dan kan hij altijd nog zijn roepnaam maken van die strijdlustige naam. Iets wat ik achteraf ook beter bij hem vind passen.
Hahaha ja grappig eigenlijk hoe je dat zo kan hebben dat je bij de één de namen en/of het lid goed onthoud en bij de ander minder Zoals ik het opmaak heeft Fleur dan toch wel de overhand. Gebruik die eens een paar weken zou ik zeggen
Niet dat ik het persoonlijk opvat (onze kinderen hebben ook 3 namen), maar wat bedoel je precies met dat laatste?