Verkeerde naam vliegtuigboeking

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door gitaartje, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ben ook benieuwd! :)

2. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik wil nog even een update geven, sorry dat het zo lang heeft geduurd! Ik heb het zelf ook steeds voor me uitgeschoven, omdat ik bang was dat het zou mislukken.

Gelukkig is het (bijna) helemaal goed gekomen!
    Ik heb zelf een paar keer gebeld maar kreeg steeds de slecht-Engelssprekende telefonist. Dus ik heb m'n broer opgetrommeld, die kan goed Engels, en die heeft gebeld.
    Bij mij begonnen ze steeds over het tarief en hij krijgt het zo voor elkaar. Even de paspoorten opsturen en de namen waren zo gewijzigd!!

Een pak van m'n hart! Ben zo blij!! De verassing kan doorgaan!!!

Waarom bijna? M'n broer is er zo aan gewend dat ik getrouwd ben dat hij mijn getrouwde naam heeft laten staan. Ik had dat ook ff duidelijk moeten zeggen.
    Vanavond dus weer een belletje plegen maa rik heb er nu alle vertrouwen in dat het goedkomt.

Bedankt nog voor jullie opbeurende woorden! Ik ga de reis verder plannen!

3. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh wat lijkt mij dat erg zeg! wat een stress dat er zo in 1x bijkomt

maar fijn dat het (bijna) goed is gekomen!! succes

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.733
    113
    Wat een gestress is dat geweest. Toen ik voor het laatst vloog (voor werk) had de organisatie voor mij een ticket geboekt. Natuurlijk verkeerde naam. Maar bij de KLM balie zeiden ze dat het helemaal niet uitmaakt, omdat in je paspoort ook echtgenote van <achternaam man> staat. Beide achternamen zijn dan voor je geldig. Zowel heen als terug heb ik geen problemen ermee gehad.

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ach jeetje, ik zag dit topic dus ik dacht laat ik ook even kijken..

Nu zie ik bij de boeking mijn man zijn achternaam ook heb opgegeven! Dus op mijn ID staat alleen nog mijn meisjesnaam, maar op de boeking staat Voornaam-Man zijn achternaam-Mijn meisjesnaam..

Is dat een probleem?

6. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Gelukkig gitaartje!!!

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Volgens mij moet je naam op je ticket overeenkomen met je paspoort. Ik weet niet hoe het gaat als je er een extra naam bij heb gezet...

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Het moet volgens paspoort
    Dus je meisjesnaam!
    Vooral als zijn achternaam niet op je id staat is er geen link

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wizzair ken ik niet, maar ik vlieg heel vaak met lijnvluchten en bijna altijd met mn aangetrouwde naam. Hier hebben ze er in de afgelopen 10 jaar letterlijk nog nooit een probleem van gemaakt. De naam van mn man staat wel in mn paspoort- wellicht ligt het hier aan?

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

Daar ligt zeker het probleem.

Staat de naam van je echtgenoot in het paspoort dan maakt het op zich niks uit. Maar staat die er niet in dan is het logisch dat dit voor problemen zorgt ... Dan staat er een mevrouw Jansen aan de balie met op het ticket Veenstra. Dan is het voor de baliemedewerker gewoon twee verschillende personen.

Daarom wordt altijd aangeraden om gewoon je meisjesnaam te gebruiken. Die staat altijd in je paspoort dus dan kun je noot gezeik krijgen.

11. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Maar ik heb mans naam-meisjesnaam ingevuld... op mn id staat alleen mn meisjesnaam.

Zorgt dit voor problemen?

12. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Tja, het moet echt zelfde zijn als op je ID, dus even bellen met de airline.

13. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Heb ze gister gebeld en het is kosteloos aangepast! :D

14. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Netjes van ze! :D

15. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik werk zelf voor klm en ik kan je zeggen.. je bent niet de enige en het is echt niet dom. Ik kan meer schrikken van vaders die boeken en niet weten hoe hun kindje heet in zn paspoort en wat exact de geboortedatum is van hetzelfde kindje.

Over je naam gesproken.. altijd je meisjesnaam invullen is het beste. Als Nederlandse behoud je altijd je meisjesnaam tenzij je dit specifiek aanpast maar anders is je meisjesnaam belangrijk..
    Helaas mogen namen niet altijd worden aangepast maar mocht je het ontdekken, bel dan meteen zodat de mogelijkheden bekeken kunnen worden

Deel Deze Pagina