Verkeerde opleiding gedaan, carrieremove ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnie1985, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik loop hier al zo lang mee rond en ik weet gewoon niet hoe ik dit kan "oplossen". Dus ik hoop hier mensen te vinden die tips hebben en/of ook zo iets hebben meegemaakt.

Ik ben 3 jaar geleden afgestudeerd, ik heb de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening gedaan. Inmiddels ben ik ook al ruim 3 jaar aan het werk. Maar ik merk dat dit werk totaal niet bij mij past, het vergt te veel van me.

Een aantal maanden geleden ben ik in een depressie beland. En een aantal weken geleden is mijn vader (uit het niets) psychotisch geworden. Deze psychische problemen in combinatie met mijn werk matcht helemaal niet. Ik heb het gevoel dat werk en prive door elkaar heen loopt. Door al die ellende heb ik ook weinig positieve input meer. Ik had al geen plezier meer in mijn werk, maar nu helemaal niet meer.

Een andere baan zou heel erg verstandig zijn lijkt me. Maar wat?? Ik zou echt niet weten wat ik zou kunnen doen. Laat staan waar ik een begin moet maken. Voor de meeste beroepen heb je toch echt een opleiding nodig en in deze situatie zie ik het niet zitten om terug naar school te gaan.

Zijn er mensen met die een carrievemove (laat ik het zo maar even noemen) hebben gemaakt? Hoe heb je dat aangepakt? En is het niet zonde van je diploma (die dan eigenlijk voor niks is geweest).

Alvast bedankt!

2. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Linnie,

Jeetje wat lastig zeg. Ik heb hetzelfde een beetje. Heb een tijdje werk gedaan wat ik niet echt leuk vond. Werkte vaak met tegenzin maar het salaris was erg aantrekkelijk. M'n mannetje had geen werk en wij konden prima van dat salaris rondkomen. Inmiddels heeft hij een baan. Toen ik m'n mk kreeg lukte het me helemaal niet meer om mezelf aan het werk te zetten. Ik ben ermee gestopt. ( wel nog wat andere projecten lopen maar niet genoeg)
    Ik heb besloten niets meer te doen wat ik niet leuk vind (tenzij het financieel echt nodig is) en ben me aan het oriënteren op parttime studies. Daarnaast houd ik de vacatures goed in de gaten. Vaak heb je niet een specifiek papiertje nodig maar is een afgeronde opleiding, interesse en motivatie ook voldoende merk ik.

En ook al kies je een andere richting je opleiding is nooit weggegooid, je hebt daar toch wat van geleerd en ervaring opgedaan. Beter nu switchen dan de rest van je leven werk doen wat je niet graag doet.

Heel veel succes met de keuze die je maakt.

Liefs,
    Sil

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Kan je je niet laten omscholen dmv een deeltijd studie?
    Met jouw opleiding kan je volgens mij nog best veel doen. Als je dan iets kiest wat je leuk lijkt, maar je nét niet de goede opleiding hebt, zou je in die richting kunnen solliciteren en daarnaast een deeltijd opleiding ernaast volgen..

4. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    MWD is heel breed, misschien kan je naar iets kijken dat heel anders is als je baan nu, maar waar je toch plezier in kan hebben.....en je behoudt je functie. ( en diploma)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb ook MWD gedaan en werkzaam geweest in verschillende functies. Wel meest hulpverlening, maar daar heb je ook zoveel soorten in. De laatste baan die ik had was als consulent van het leerlingenvervoer bij een gemeente. Had totaaaal niks met MWD te maken maar kwam er wel voor in aanmerking omdat ik een HBO diploma heb.
    Misschien zou je eens met een (loopbaan)coach kunnen onderzoeken wat je leuk vindt en welke richting je op wil? En wie weet kan dat zelfs met je huidige diploma.

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik denk dat elke zorginstelling blij is met een jonge meid die een hbo opleiding in the pocket heeft. ;)

Ik zou gewoon eens rondkijken op een vacaturesite of een bezoekje brengen aan een uitzendbureau en kijken wat die allemaal hebben;)

Deel Deze Pagina