Dames, jullie advies echt nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Hallo dames,

Ik heb echt even jullie advies nodig!
    Ik heb een (puur platonische) vriend die ik al vanaf mijn geboorte ken. Wij zijn altijd erg goede vrienden geweest tot ik een paar jaar geleden een relatie kreeg met mijn vriend. De beide heren kunnen elkaar niet luchten of zien :( Nu is het zo dat ik die vriend al zeker anderhalf/twee jaar niet heb gezien maar zojuist op Skype heb gesproken en hij wilt impulsief naar ons nieuwe huisje komen kijken... MAAR vriendlief is hier niet al te happy mee en we kregen er bijna ruzie om :( (ergens snap ik het wel hoor want hij heeft een paar vriendinnen die ik hier ook echt niet over de vloer moet hebben maar toch, deze vriend ken ik al vanaf me geboorte!)
    Wat vinden jullie, moet ik die vriend afzeggen om te zorgen dat ik geen echte ruzie krijg met mijn vriend of zeggen jullie vriendlief heeft maar een paar uurtje pech?

Alvast bedankt!

Liefs, Elena

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zeg: je vriend heeft een uurtje pech! Dan gaat hij maar boodschappen doen of ff de hort op..

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom mogen ze elkaar niet?

Ik zou persoonlijk die jeugdvriend niet uitnodigen.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Misschien kan deze vriend even langskomen wanneer je vriend niet thuis is?

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik denk dat je beter de goede vreden kunt bewaren. AF en toe via internet wat kontact en dat tegen je vriend zeggen. Alleen via internet nog en verder niet oke.

Als je vriend hem echt niet over de vloer wilt dan is dat maar zo toch. Snap wel dat je hem wel wilt zien enz. En dat je hem van af zijn en jouw geboorten kent maar nee. Doe maar niet je weet al een tijdje dat je vriend het er niet mee eens is.

Zie dat je zwanger bent. Neem geen extra stress op je dat kan je nu niet gebruiken.

Groetjes Het blijft lastig.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het is jullie gezamenlijke woning en hij heeft dus ook iets te zeggen over wie er wel of niet binnenkomt.

Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn vriend iemand uitnodigd die ik absoluut niet mag. Dus ik zou maar fotoos van je huisje mailen en lekker buiten de deur afspreken, wat drinken en bijkletsen.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me de situatie al absoluut niet voorstellen dat mijn man mij zou verbieden bepaalde mensen uit te nodigen of andersom. Nou ja, misschien dat ik me er bij een ex nog iets bij kan inbeelden. (Hoewel: 't is dan niet voor niks je EX. Ergens is er dan toch iets misgegaan.)
    Voelt hij zich bedreigd door die vriend of vind hij hem echt onaardig?

Hoe dan ook: ik denk dat alleen jij kunt bepalen wat voor jou het belangrijkste is: je huis laten zien aan die jeugdvriend of de lieve vrede bewaren met je vriend.

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Dat is sneaky! :$

Nee ik zou het er gewoon even rustig met mijn vriend over hebben. Als hij écht niet wil dat deze vriend bij jullie thuis komt dan vind ik dat je dit moet respecteren. Als mijn vriend een vriendin van vroeger heeft die ik (om welke reden dan ook) niet mag dan wil ik haar ook absoluut niet in mijn huis hebben. Ook niet wanneer ik niet thuis ben.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik sanp hier dus niets van als jij ook mensen weigert die hij wel bij julie thuis wilt hebben, mag hij dat dus ook doen.

Dus nee die vriend komt niet langs. Het is ook zijn huis. Hij kan foto's kijken als je hem die mailt en je kan evt. met hem afpreken ergens. maar verder lijkt me het duidelijk.tenzij jij ook open staat tegen over de vriendinnen van je man.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou hem gewoon langs laten komen...maar dat ben ik...ik laat mij echt niet door mijn man vertellen met wie ik mag omgaan of niet. En zeker niet als het om een goede vriend gaat. Heb het idee dat jouw man misschien jaloers is?
    Verder vind ik dat jij hem dan ook niet kan verbieden om met bepaalde vriendinnen om te gaan.

Over dit soort zaken kan ik me soms zo verbazen!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mee eens. Al heb ik wel een enorme moeite gehad met een ex van mijn man, maar dat kwam meer door mij dan door hen.

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    haha zo bedoelde ik het niet :p
    ik bedoelde het meer zo van als ze elkaar niet mogen, dan zou je kunnen afspreken dat hij wel komt, maar wanneer je vriend niet thuis is.

MvLiam, je laat het een beetje misdadig klinken :p (ik begrijp wel vanuit jouw oogpunt, dat het een beetje achterbaks kan overkomen)

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wat zou je willen dat je vriend zou doen als de situatie omgekeerd was?

14. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Ik vind het een beetje dubbel.. Het gaat hier wel om een puur platonische vriend.. Dan zou ik er geen problemen van maken en zou hem gewoon uitnodigen. Maar die meiden die jij liever niet wil hebben komen die ook echt niet?? Want dat maakt de situatie alweer anders..

Ik vind het zo dubbel omdat ik ook liever niet heb dat er iemand in ons huis komt, dit is wel een iets andere situatie, het betreft zijn ex, die ex heeft mij in het begin van onze relatie echt gestalkt zo ongeveer de eerste twee jaar.
    We zijn nu in rustiger vaarwater, en ze belt soms nog wel eens met m'n vriendje, dat doet me verder niets hij verteld het ook allemaal en soms vraagt ze dan wel eens of ze langs mag komen..
    Na alles wat ik met haar heb meegemaakt vind ik gewoon niet dat ze ook maar iets in ons huis heeft te zoeken, dit is van ons en daar heeft zij helemaal niets te zoeken..

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik weet ook niet precies waarom de heren elkaar nou niet precies mogen maar volgens mij wel deels jaloezie...

Die vriendinnen van vriendlief vindt ik eerlijk gezegd een ander verhaal... Dit zijn over het algemeen zijn exen... en ja daar ben ik nogal jaloers op ;)

Heb nu ook een goede vriend van vriendlief uitgenodigd... dan hoeft hij zich niet helemaal op die vriend te focussen...

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    T is jouw vriend, en als jij met hem wil afspreken dan is dat jouw keuze toch? je kunt alleen wel rekening houden met je vriend: dat je meestal op 'neutraal' terrein afspreekt? En voor deze keer, t is toch leuk van hem dat hij benieuwd is naar jullie huis? Dan gaat je vriend maar even wat anders doen als ie er niet bij wil zijn..... En daarna kun je bij die vriend afspreken, of ergens wat gaan drinken of wat dan ook. En voor je man geldt hetzelfde, als hij eens ene keer met zijn vrienden af wil spreken thuis moet dat ook kunnen.... da's mijn idee...! Vrienden zijn zo belangrijk!!! Zeker als je al hartstikke lang bevriend bent.

17. Als ik je man was zou ik het echt niet pikken. Het is ook zíjn huis en ik vind dat jij meer rekening moet houden met de wensen van je partner dan met die van een gewone vriend..

Je geeft trouwens ook al aan dat ze elkáár niet mogen, dus je vriend mag je partner ook niet.. Als hij dan toch langs wil komen ga ik wel twijfelen aan z'n bedoelingen daarmee hoor.. ;)

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Je zegt zelf dat jij niet wilt dat een paar vriendinnen van je vriend niet in huis mogen, dus vind ik dat je vriend ook dat te zeggen heeft over een vriend van jou. Ik zou dus ook voor de lieve vrede die vriend van je afzeggen en alleen contact houden via internet. Het is geven en nemen in een relatie ;)

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou hem gewoon uitnodigen hoor, je vriend moet dat maar accepteren vind ik.. het is toch gewoon een vriend? en dat gun je elkaar toch gewoon? mijn vriend heeft ook wel 1 vriendin die ik niet echt hoog heb zitten maar ik kan wel het fatsoen opbrengen om normaal te doen... je hoort elkaar wat te gunnen in een relatie en vooral te vertrouwen...

ik zou het er eens over hebben met je vriend en dan ook erbij zeggen dat als hij eens iemand uitnodigd die jij niet zo mag dat je dat ook goed vind.... moet wel van kanten komen dan he!

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Eens. Als hij geen vriendinnen over de vloer mag van jou, dan heeft andersom ook wat in te brengen.

Deel Deze Pagina