Ben een aardige leek wat betreft de pil (2 x een periode geslikt). Wij zijn al 3 jaar bezig voor een derde kindje alleen wil dit niet lukken. Nu gaan we lekker op vakantie en zou dan precies mijn menstruatie hebben. Nu ben ik begonnen met de pil ( microginon 30) om de pil door te slikken in de vakantie. Alleen ik heb enorme hoofdpijnen en ik ben heel erg sjago en heb een vreselijk ( onterecht) humeur. Vind dit veel vervelender dan ongesteld zijn. Nu zat ik te denken kan ik niet gewoon stoppen zodat ik dus mijn menstruatie eerder krijg waardoor ik mijn cyclus dus verplaats. Zit nog iets meer dan een week voor mijn stopweek. Primilot ( de uitstelpil ) heb ik al eens gehad, maar toen kwam mijn menstruatie er dubbel en dwars door heen. Ben benieuwd...
Ik was om dezelfde reden na een half jaar gestopt te zijn weer begonnen. Ook omdat mn man en ik nog even wilde wachten met onze kinderwens. Wat een ellende! Had ook echt vreselijke hoofdpijn en enorm misselijk enz. Heb toen wel mn strip afgemaakt omdat ik bang was dat mn lichaam anders helemaal van slag was met wel/geen hormonen. Had altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen maar na die ene maand pil duurde het een week langer voor mn menstruatie begon. Dus kan zijn dat als je nu stopt dat je menstruatie alsnog in je vakantie begint.
Bij het starten met de pil had ik weinig moeite. Maar het stoppen.. Een ware hel. Mn hele hormoonhuishouden was compleet op de kop en door de war met last van van alles en nog wat. Heb de pil ruim een jaar geslikt en toen ik eenmaal bevallen was hebben we besloten dat die ellendige pil er niet meer in komt. Zo, dat zijn mijn frustraties rond de pil. Kort samengevat: ik vind de pil rommel voor je lijf. Maar de effecten verschillen ook wel p.p. Er zijn vast genoeg dames die mijn mening niet delen