Als mijn zoontje uit bed komt kan ik er vaak niet zo veel mee gebinnen tot hij de fles gehad heeft. Wordt hij bijvoorbeeld om 10 uur 's ochtends wakker terwijl hij om half 12 pas de fles mag hebben dan is hij jengeleg tot hij de fles krijgt. Met hem rondlopen, op schoot nemen of boodschappen doen is geen probleem, maar hem alleen laten spelen in de box of op het speelkleed wil hij niet. De ene keer is hij dan gewoon jengelig, de andere keer gaat hij echt hard huilen. Ik weet zeker dat hij dan geen honger heeft, maar dat hij het uit 'gewoonte' doet. (mogelijk doordat hij lange tijd direct na het slapen de fles kreeg omdat dat met zijn slaap en voedingsschema zo uit kwam.) Wie herkent dit en wat hebben jullie er aan gedaan? Gewoon door laten jengelen en gaat het dan vanzelf een keer over als hij eraan gewend is? Hoe lang zal dat duren? Nu is het zo dat ik telkes baal als ik hoor dat hij wakker is en het is nog lang geen tijd voor de fles.
Mijn zoontje had dit ook. Bleek uiteindelijk toch honger te zijn. Na 6 weken ben ik iom CB overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Echt een verschil daarna. Thijs veranderde van een jengelige baby naar een vrolijke baby. Tja hij is nog steeds ongeduldig, zal ook wel een beetje karakter zijn. Hoe oud is je zoontje? Is hij erg actief/beweeglijk? Slaapt hij verder goed?
Hier hadden wij het ook! Hoe oud is je zoontje nu? De mijne is nu bijna 20 weken en hij heeft het zeker tot 2 maanden gehad! Inderdaad wordt het pas een probleem wanneer je met slapen en voeden andere tijden gaat krijgen. Lange tijd viel dat bij ons ook gelijk: als hij wakker werd was het flesjes tijd! Om die reden "durfde" ik hem nauwelijks eerder uit bed te halen want hier was het echt gillen geblazen totdat er een speen in zit! Gaande weg sliep hij korter en kregen we dus problemen. Als ik echt ZEKER wist dat t geen honger was (bv echt een uur voor de voeding) dan liet ik m gewoon gaan. In het begin was het dus echt een half uur gillen totdat hijdoor had dat dat dus niet werkte. Was het echt een half uurtje of een kwartier dan kon ik m vaak nog afleiden (ik heb m zelfs een keer voor de televisie gezet en prompt was hij even vergeten dat hij direct de fles wilde!). Nog steeds is hij behoorlikk ongeduldig als hij honger heeft maar omdat nu zn slaap en wakker tijden helemaal niet meer synchroom lopen met de voedingstijden is die verwachting doorbroken. En wrs heeft het KDV ook een bijdrage gehad want daar MOET hij wel wachten
Mijn zoontje is nu 5 maanden. Heb heb nu wel eens groente of fruit gegeven als het nog te vroeg was voor de fles. Dan bleef hij het daarna ook doen, geeft mij dus het idee dat hij geen honger heeft. Verder slaapt hij erg goed, en ja, hij heeft wel een ongeduldig karakter.
Dat met groenten en fruit gebruik ik nu ook als hij eerder wakker is en ik het idee heb dat hij niet rustig is. Alleen korter dan een uur voor de voeding is het weer NIET handig, want daar lijkt hij alleen maar hongeriger van te worden waardoor het meneer niet snel genoeg gaat. Vaak is hij dan niet verzadigd na het fruit of de groenten en wil hij meer en meer! (en krijgt dan vervolgens zn fles niet leeg omdat er al een bodempje was gelegd...) En idd: ongedulig met alles...
Afleiden is ook geen probleem. Hij wil alles wel, behalve alleen spelen. Toen hij jonger was en 's avonds laat nog een fles kreeg was het geen probleem. Als hij toen overdag te vroeg wakker was deed ik hem gewoon de fles wat eerder, voor de laatste fles moest ik hem toch altijd wakker maken, dus dan zat er tussen de laatste flessen gewoon i.p.v. 4 uur omdat hij wat ingelopen was. Nu krijgt hij sinds kort nog maar 4 flessen en wil ik overdag niet inlopen want dan krijgt hij de laatste fles zo vroeg.