Van fles naar tuitbeker (1 jaar)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tinkerbel, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Thomas van mij is nu 15 maanden, en ik wil graag overgaan van fles naar de tuitbeker. Maar dat is echt een ramp. Elke keer als ik hem uit de tuitbeker laat drinken dan is hij zeiknat:$ moet hem dan dus elke keer omkleden. Verder snapt hij het wel al.

Ik heb ook een tijd z'n rietjes beker gehad van Nuby, maar een tuitbeker lijkt me zo handig als hij dat snapt.
    Ben ik te vroeg begonnen, vanaf welke leeftijd gingen jullie kindje uit een tuit drinken zonder eruit te zien alsof hij heeft gedoucht;)

Tips?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb nooit een tuitbeker gegeven aan dochter. Dochter drinkt al vanaf vier manden uit een beker/glas. Ik zou er ook niet meer mee beginnen omdat hij al 15 maanden is (mijn dochter is 18 maanden).

Ik zou met een beker beginnen, het resultaat is in het begin hetzelfde hoor! In het begin gewoon onder begeleiding laten drinken, scheelt een hoop natte kleding ;)
    Dochter kan alweer een aantal maanden netjes drinken en kliert er niet meer mee, hiervoor zette ze hem nog weleens te hard neer.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
  4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Overigens drinkt onze Demi hier al uit vanaf een maand of 11, geloof ik.

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    @Lexie74: Bedankt voor de tip! Ik heb hem meteen besteld. Hoelang duurde het voordat jij hem in huis had? Er staat namelijk binnen 3 weken?

@Yolanthe: Jij ook bedankt hoor. Maar hij is daar echt nog niet aan toe. Misschien als ie een maandje of 2 verder is.

6. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Heb je geen antilek tuitbeker, mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en die zijn we aan het leren om uit de tuit de drinken, maar dat is wel een antilekbeker die lekt niet zo erg en ze moeten er flink aan zuigen om er wat uit te krijgen

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij wordt er tegenwoordig geadviseerd om al veel eerder met een tuitbeker te beginnen. Naar mijn weten is 14 maanden best laat. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen tempo.
    Wij zijn vanaf 5 maanden begonnen met oefenen uit de tuitbeker. Daar deden we haar extra drinken in, zoals thee, water en diksap.
    In het begin snapte ze er niks van.Maar nu heeft ze het aardig onder knie. Al gaat het niet zo snel als de fles.
    Wij hebben een tuitbeker met zachte tuit van de kruidvat. Er staat een kleine afbeelding van winnie the pooh op.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.278
    36.132
    113
    Waarom nu nog met een tuitbeker beginnen? Mijn zoontje drinkt sinds 14 maanden alleen nog uit bekers. Ja, in het begin is de boel vaak zeiknat, maar wat geeft dat nu? Het is toch beter voor je kindje en ze leren heel snel hoor.

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Weet je ze roepen zoveel tegenwoordig bij dat CB. Maar elk kindje is anders. Had het ook al met 7 maanden eens geprobeerd maar hij was er gewoon niet aan toe. Komt allemaal vanzelf goed hoor.
    Mamma weet best.....

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou met 15 maanden echt niet meer met een tuitbeker beginnen, wat is het nu ervan? Gewoon met een gewone beker beginnen, daar moeten ze uiteindelijk toch uit gaan drinken. Eva heeft vanaf 7 maanden geoefend met een gewone beker en drinkt nu sinds een paar maanden helemaal zelf, dus zelf beker pakken en weer neerzetten. Gaat eerst natuurlijk heel vaak fout, maar daar leren ze juist van en daar moet je toch doorheen. Net zoals zelf yoghurt eten, Eva kan het nu prima zelf, maar je moet haar niet vragen niet te knoeien ;).

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Robin drinkt sinds ze een maand of 11 is goed uit een tuitbeker (die van Friso, maar dat antilekding heb ik er vanaf het begin al uit gehaald). Ben met een maand of 7 begonnen en beetje bij beetje ging het steeds beter. Op het kdv kreeg ze ook een tuitbeker zonder antilekgedeelte.
    Ik heb wel geleerd dat ze niet mag schudden, gooien of de beker ondersteboven houden. Ze drinkt nu ook nog uit een antilekbeker en ook wel gewoon uit bekers of glazen (wordt 2 in augustus).
    Die van Friso vind ik hun geld zeker waard.
    De levertijd varieert nogal, ik heb er eens 6 weken op moeten wachten en de andere keer een dag of 10.

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou hier heb ik ook van alles al geprobeerd hoor. Ze laat hier als ze uit een tuitbeker drinkt, de helft van het drinken uit haar mond lopen dus hier ook zo nat. Doet hij dat ook??? Met de fles doet ze dat niet, misschien gaat het over maar die van mijn schoonzus is al anderhalf en doet het ook zag ik pas. Nou dan heb ik nog even te gaan.8)
    Hier krijg ze niks uit die van Friso en als ik het antilek eruit haalt vind ze het prachtig om te spetteren. En pas mikte ze hem van de kinderstoel, toen sprong hij open dus nou heb ik hem achterin de kast gemikt.:D
    Ik wacht nog wel een paar maanden heb ik besloten.
    Ik had hier ook die nuby met een rietje gehaald maar ze houd hem net zo als een fles omhoog, stja dan kom er niks uit. En als ik hem weer gewoon recht houd dan word ze toch nijdig, van wie zou ze dat nou hebben.;)

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    friso tuitbeker lekt niet.
    mijn dochter dronk hier al uit toen ze 6 maanden was.
    maar zoals de zoon van mijn vriendin die weigerd het weer en die drinkt alleen uit een rietjes beker.

sinds een maand of 3 heb ik niet eens meer een tuitbeker, ze had hem zo hard neer gegooid dat hij stuk was gegaan, nu drinkt ze uit een beker met rietje of uit een pakje

14. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Mijn zoon dronk met 6 maandan al uit een tuitbeker (hij vond sap in een fles niet lekker) en met 14 maanden kon hij met een rietje drinken, maar ook gewoon uit een beker. We hadden de avent tuitbekers en deze lekken erg weinig. Rietjesbekers hebben we van tupperware.

Simke

15. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Hallo,
    Ja ieder kindje is natuurlijk verschillend. Op advies van het cb gaan oefenen uit een gewone beker. Ik heb de oefenbeker van difrax gekocht. Daar zijn we mee begonnen toen hij 7 maanden was. Ja het is echt een grote knoeiboel. Maar hij begint het nu echt door te hebben. Iedere dag 1 of 2 keer oefenen. Geen druk, gewoon proberen en het is ook best wel lachen. Het niet toe zijn, snap ik niet. Ze moeten het leren denk ik. Oefenen baart kunst. Zo zie ik het tenminste. Ik ga ook niet aan een tuitbeker. het zijn allemaal technieken die ze moeten leren en uiteindelijk moeten ze toch een gewone beker gebruiken. Toch een hele andere techniek. Vind het wel grappig dat oefenen. Vooral op het begin.
    Persoonlijk zou ik dus meteen voor een gewone beker gaan. En ik zie nu, met 8 maanden dat hij het echt goed leert.

16. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt ook nog wel eens uit een antilektuitbeker.. Hier lekt hij eigenlijk helemaal niet.

De gehele dag drinkt hij uit een gewone beker, maar het is voor onderweg of als we ergens anders zijn heel handig dat hij de tuitbeker heeft.

Ik zou zeggen, blijf oefenen, een keer zal hij het snappen..
    En hem leren drinken uit een gewone beker kun je nu ook al wel mee beginnen.. is erg handig als je kindje uit een gewone beker kan drinken, als je bij iemand op visite bent kan hij altijd ook wat mee drinken, zonder dat je zijn beker mee hoeft te slepen.
    Gewoon kleine beetjes in de beker doen, en het oefnen kan beginnen!!

Succes ermee

17. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

#17 ToetieL8, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2009
    Mijn zoontje knoeide ook zo met de tuitbeker. Toen heb ik op aan raden van een vriendin een tuitbeker met zachte tuit van het kruidvat/trekpleister gekocht (met winnie the pooh erop) Dat ging echt hartstikke goed! Wij waren met 8 maanden begonnen met de tuitbeker en met 10 maanden met een rietjes beker. Gewoon naar je kindje kijken waar hij aan toe is, en niet laten opjutten door anderen met een sneller kindje. Elk kindje heeft zijn eigen tempo.

Dit is hem http://www.famvdsteen.nl/e107_plugins/sgallery/pics/1jinncgrnbd/donnie_met_tuitbeker.jpg
    (de foto is van het internet geplukt)

18. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt allemaal hoor!
    Ik heb die van Friso besteld gisteren avond. Ben benieuwd.

Ik kijk binnenkort wel eens met een gewone beker. Hij leert nu net pas te lopen, hij moet al zoveel leren. ha ha.

19. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Ik heb met 4 maanden een keer voor de lol een tuitbeker gegeven en Bas snapte meteen wat de bedoeling was. Alleen nu zijn de tandjes op komst en heeft Bas geen zin om eruit te drinken en bijt hij gewoon op de tuit. Dat is ook een manier haha. Maar zodra het tandje er is krijgt hij wel weer sap hij de tuitbeker. Ik heb die van Nuby v.a. 6 maanden. Die lekt niet, maar Bas slikt het drinken dat eruit komt nu dus niet door dus hebben we nog een natte boel, maar dat zijn we wel gewend met zijn reflux.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben met alyssa een hele tijd bezig geweest voor ze uit een tuitbeker wilde drinken.
    sinds een maandje of 2 drinkt ze zelf (we moesten hem eerst vasthouden anders wilde ze niet drinken) uit de tuitbeker.
    ik heb er eentje van avent met een witte tuit (die is was zachter dan een gewone) en ben nu aan het oefenen met een gewone harde tuit.
    alyssa drinkt vaak ook slokjes van mijn drinken uit een plastic beker.
    de rietjes beker van nuby snapt ze ook steeds beter, maar ze houd hem nog regelmatig op zn kop.

tis net wat je zelf wil, als je kindje nog helemaal niet uit de beker wil drinken zou ik het afwisselen met een gewone beker en anders zou ik het even zo laten gaan tot ie het goed door heeft en dan beginnen met een gewone beker.

succes ermee.

liefs doris

Deel Deze Pagina