Mijn dochtertje is nu bijna 10 weken oud en ik geef haar borstvoeding. Ze krijgt wel 1 keer per dag (de een-na-laatste voeding) kunstvoeding, dit ivm mijn werk `s avonds. Deze voeding geeft mijn man zo rond half acht/acht uur. Hij legt haar dan op bed en dan slaapt ze dus zo`n 7 uur door. Nou haal ik haar wel altijd rond kwart over elf uit bed als ik thuis kom. Dan geef ik haar ook nog de borst. Ze drinkt dan best goed, ookal slaapt ze half. Alleen heeft deze voeding helemaal geen zin want ze komt dan toch nog tussen drie en vier uur. Nou is mijn vraag of je misschien een tip hebt dat ik haar doorslaap tijd kan verleggen, dus dat ze de 7 uur slapen pakt na de voeding van kwart over 11. En kan het geen kwaad dat ik haar wakker maak voor die voeding terwijl ze er geen behoefte aan heeft. Eigenlijk is die voeding dus gewoon extra want het maakt niet uit of ik hem wel of niet geef. Alvast bedankt
Ik begrijp dat je het liefste de nacht door zou slapen. Het punt is alleen dat baby's niet alleen wakker worden omdat ze honger hebben. Ze worden om tal van andere redenen ook wakker. Het is dus niet gezegd dat ze wakker wordt omdat ze honger heeft. Heb je al eens geprobeerd om die laatste voeding niet te geven? Wat doet ze dan? Het kan geen kwaad hoor om haar half slapend aan te leggen. Echte doorslaaptips heb ik niet. Zeker omdat het voor baby's heel normaal (en goed) is om wakker te worden en te drinken. Voor je melkproductie is het ook heel goed. Ik hoop dat je er toch iets aan hebt.