Hoeveel groeien eitjes nog door?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hvdsande, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hallo,

A.s woensdag heb ik mijn punctie voor IVF. Vandaag een echo gehad. Ik heb er 1 van 14 mm en de ander van 15 mm. Voor de rest zitten er nog 29 follikels van ongeveer 12 mm. Vanavond moet ik nog een keer gonal f 187,5 spuiten en dan morgenavond om 23:00 de ovitrelle. Ik heb een ander stimulatie schema waardoor de artsen zeggen dat ze niet zo groot hoeven te worden. Maar ik ben bang dat alleen maar die van 14 en 15 mee doen en de rest niet groot genoeg zal zijn...
    Iemand ervaring??

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je maar op de artsen moet vertrouwen. Ik zou ook zeggen dat die van 12 (wat een boel van 12!!) Niet rijp zijn bij de punctie maar de artsen zullen weten wat ze doen :)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je follikels groeien nog door tot de punctie. Door de Gonal en de Ovitrelle krijgen ze waarschijnlijk nog een groeispurt. Je hebt dus kans dat heel veel van de follikels, die vandaag rond de 12 mm waren, woensdag rond de 17-18 mm zitten. En dan zijn ze rijp om te worden aangeprikt. Ik denk dat er dus zeker meer zullen meedoen dan de grootste twee.

Succes en laat je nog even weten hoe het gegaan is?

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik had destijds een flink aantal grote follikels maar een nog groter aantal kleine follikels. Bij de punctie werden er 19 bruikbare eicellen gevonden, 13 groot en 6 wat kleiner. Dit leverde maarliefst 17 bevruchtingen op. Het kan dus echt. Probeer vertrouw te hebben in het team van artsen en alvast heel veel succes en sterkte bij de punctie!

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja dat is natuurlijk zo, het zijn nog 3 dagen dat ze kunnen groeien.

Ik dacht aan de regels met bijv IUI dat de landelijke regel is dat je wel 5 follikels van 12mm mag hebben en dat had ik vaak op de dag dat ik de pregnyl zette maar de artsen zeiden dan altijd dat de kans dat die nog rijp zouden worden op tijd heel klein was, dus dat alleen die 2/3 groten van rond de 18 mee zouden doen.

Maar jij hebt nog een extra dag stimuleren voor je de pregnyl/ovitrelle moet zetten dus wie weet doet net die ene dag het omdat ze 2mm per dag kunnen groeien.

Ik ben heel benieuwd hoeveel rijpe eitjes ze kunnen oogsten, succes!

6. limburger

limburger Niet meer actief

Fijn om te lezen dat het in elk geval wel effect heeft HvdSande!
    Omdat je moeilijk te stimuleren bent.

7. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Bedankt voor de lieve reacties!
    Ik hoop dat er genoeg zullen zijn van mooie grootte. Ik ben erg benieuwd naar woensdag, ook wel zenuwachtig. Mijn buik is wel gevoelig, wel logisch natuurlijk met zulke eierstokken, maar verder niet dikker geworden. Ik heb verder ook geen klachten.

8. limburger

Waar ik benieuwd naar ben HvdSande.
    Ik zie in je handtekening staat dat je geen reactie had op OI (sept 2015) Op welke medicatie had je toen? Heb je nu eerdere gekregen?

9. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hallo Limburger,

Ik gebruikte toen Gonal-f, net zoals nu. Alleen toen liep ik in een ziekenhuis waar te tot en met IUI gingen. Ik ben heel moeilijk af te stellen. Dus de ene keer reageerde ik nauwelijks tot niet op de gonal-f en spoot ik 5 weken zonder enig resultaat, of de eitjes kakten weer in. Of ik spoot meer en ik had gelijk overstimulatie. Daardoor moesten mijn cyclussen steeds afgebroken worden. Ik ben daarom doorgestuurd naar een IVF kliniek zodat we wat hoger konden in zetten op gonal f omdat het met IVF juist goed is om meerdere eitjes te hebben.

Groetjes!

10. limburger

Heel veel succes woensdag!
    Is ivf trouwens met een roesje?

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen wordt de punctie zonder roesje gedaan. Ik kreeg van tevoren een morfineprik in mijn bil en tijdens de punctie plaatselijke verdoving.

12. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Ja ik krijg inderdaad ook een morfine prik in mijn bil. Deed dit zeer Jippie?

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De morfineprik zelf doet niet zeer. Ik kan alleen niet zo goed tegen morfine, waardoor ik heel duizelig en misselijk wordt. Een soort overgevoelige reactie. De meeste mensen hebben dit gelukkig niet. De plaatselijke verdovingen in je vaginawand voel je eigenlijk ook niet, omdat je op het moment van het prikken gevraagd wordt om te hoesten.

De punctie zelf is heel persoonlijk. Het hangt van het aantal follikels af, de manier van verdoven, op welke plek ze zitten, of ze makkelijk aan te prikken zijn of niet. Ik heb vier puncties gehad, ze zijn mij allemaal meegevallen.

Heel veel succes morgen, ik ben benieuwd naar het aantal!

14. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18

Morfine prik deed inderdaad geen zeer. Ze moesten mij nog een keer bijverdoven omdat het zolang duurde en ik veel pijn had. Er zijn heel veel follikels aangeprikt maar er zijn er maar 3!!! gevonden..Ben erg teleurgesteld. Als ik vrijdag niet gebeld wordt is zaterdag de terugplaatsing. Als er geen bevruchting is worden we vrijdag gebeld. Hoop zo dat het lukt anders is alles voor niets geweest...

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jakkes! Dus wel heel veel follikels aangeprikt, maar er zaten maar drie goede eicellen in? Dat is een tegenvaller. :( Waren de kleinere follikels wel goed doorgegroeid en zaten ze rond de 17-18 mm? Ik hoop dat alle drie eicellen worden bevrucht en dat er drie mooie embryo's ontstaan. Heel hard duimen!

Deel Deze Pagina