ze grijpt steeds huilend naar haar plasser

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door manny82, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Ik zal het hier eens vragen of iemand mij advies kan geven ik ben ten einde raad ik weet het niet meer.
    Mijn dochtertje van 1,5 roept al wel 6 weken grijpend naar de luier au en begint te huilen dit kan tijdens plassen, na een schone luier in bad dan propt ze zelfs de vinger tussen de schaamlippen.
    Ze heeft 6 weken geleden waterpokken gehad en de huisarts zegt dat ze bang is dat het weer zeer gaat doen en dat ik er te veel aandacht aan besteed. Ik trost als ze huilt maar kijk nooit. En als ik met verschonen een doekje pak wordt ze al wild.

het advies van de huisarts nadat de urine schoon was en ik zonder haar gezien te hebben al een schimmelzal een week moest gebruiken heeft ze haar nu toch gezien gisteren en moet ik het negeren. Geen zalf op de plasser en geen doekjes gebruiken. Dan is het zo over.
    Op het kdv vinden ze dit vreemd, ik zelf ook omdat het altijd verschillend is en dan onder het spelen, eten of noem maar op. Ik probeer het wel maar heb het idee dat ik er niet veel aandacht aan gaf.

Wat denken jullie???

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zou ze geen blaasontsteking kunnen hebben? Ik vind het vreemd dat deze pijnklachten weggewimpeld worden hoor. Dus opnieuw HA bellen (of in het weekend de HAP, dan heb je een andere arts die het misschien wél serieus neemt)

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    dacht ik ook aan maar er staat: Nadat de urine schoon was....
    Dus de urine zal wel zijn nagekeken.

Raar dat er zo zalf word voorgeschreven en dat hij het niet eens gezien heeft!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb je al gekeken of er misschien een wondje zit of krasje. dit kan natuurlijk ook erg branden met plassen en na het gebruik van z'n lotion doekje. raar dat hij zomaar een zalfje uitschrijft zonder je dochter te hebben gezien. eventueel kun je zinkzalf proberen dat kan nooit kwaad

5. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    bedankt voor de reacties maar ik gebruik altijd sudo (dat is toch zinkzalf?)
    en de urine was twee weken terug twijfelachtig en na een dag op kweek helemaal schoon. Nu mag ik het weer opvangen na aandringen maar heb het gevoel dat ze me niet serieus nemen en dat ik als moeder misschien niet genoeg doe nu.

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik heb als volwassenen heel vaak blaasontstekingen gehad en ik weet precies wanneer ik weer een ontsteking heb. Tot nu toe altijd te zien in de urine maar het is mij ook 3 keer voorgekomen dat ze niks in mijn urine zagen terwijl ik echt een onsteking had (ik weet precies hoe het voelt).

Ik zou gewoon opnieuw naar HA gaan desnoods HA laten nakijken of hij iets geks ziet en opnieuw haar urine laten nakijken. Niet laten afwinpelen hoor meid. En als het psychisch is zoals hij dat beweerd misschien helpt het als hij ernaar kijkt en verteld dat er niks is (als er niks is natuurlijk).

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Sudocreme is geen zinkzalf, dat is iets anders. En sudocreme prikt in wondjes en dat doet zinkzalf niet.

Ik zou ook denken aan of wondje, is het niet rood of iets te zien? Of een een blaasontsteking. Want ik vind ook dat het niet gewoon klinkt en wat de huisarts af doet als gewoonte/teveel aandacht klinkt me ook vreemd in de oren. Omdat ze het ook doet wanneer ze afgeleid is door eten,andere kinderen e.d. zou eerder daaraan denken als ze het standaard voor het in bad gaan zou doen of als ze moe is `s avonds op de bank.

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Nog eens bellen met de HA! een kind zegt niet zes weken au, en zit aan haar plassertje. dat heeft pijn?!
    Ik had zeker een keer fatsoenlijk laten kijken. Wij gebruiken ook altijd Sudo, bij elke luierwisseling. anders heeft zij in no time de billen rood. Bij wondjes bepathen. (helpt ook goed) sterkte met je kindje.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Sudocreme direct weglaten. Mijn zoontje is er allergisch voor en schreeuwt moord en brand als we dat gebruiken. Ik zou een tijdje wat anders gebruiken zoals bepanthen zalf (niet de creme).

10. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    dank je zal de zalf weg laten en de urine op nieuw opvangen. Dacht dat ik helemaal gek werd dat ik het me misschien inbeelde als de ha het al afwimpeld. Bedant meiden ga weer actie ondernemen deze week.

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Anders vandaag naar ha-post. Ik zou eerlijk gezegd niet langer wachten hoor. Want stel het is een blaasontsteking nou dat doet verdomd zeer hoor. En misschien juist beter bij de ha-post dan kijkt er iemand anders naar en misschien neemt hij je wel serieus. Gewoon zsm gaan hoor meid.

12. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    bedankt voor de reacties eigenlijk lijkt het iets beter te gaan. Ze heeft gisteren 2 keer au gezegd en vandaag 1 keer. Ga maandag wel even weer de urine opvangen.

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    En?

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    sudocreme zit alcohol in en bij een wondje prikt dat! Ik zou bepanthen smeren.

15. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    huisarts had gisteren vrij, vandaag snel en zakje gehaald en ben morgen vrij dus ga het dan maar opvangen. Ze is vandaag op het kdv dus dan is het zo lastig opvangen he.

bedankt voor jullie steun

16. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    nou de urine was weer schoon net als de vorige keren. Ze vindt dat ik het even moet aankijken en geen aandacht aan besteden ze is waarschijnlijk bang dat plassen haar zeer doet. Tja weet het niet meer hoor.

wacht wel weer een weekje voordat ik weer opbel.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Heeft ze wel gekeken bij je dochter of er niks zit?
    Wat vervelend zeg, ik hoop dat het snel over gaat!

Deel Deze Pagina