Hebben nog meer meiden dit "probleem" ? Bij mij ligt die dan niet helemaal voor de uitgang, maar het scheelde niet veel. Nu weet ik dat die nog omhoog kan kruipen, en hoop dat die dat ook doet. Ben benieuwd of meerdere mensen dit hebben gehad, en ben je toen normaal bevallen of toch een keizersnee moeten krijgen.
Echt maak je alsjeblieft hier nog geen zorgen over! Ik had echt exact hetzelfde.. Die van mij lag met 28 weken nog te laag, 32 weken nog te laag.. En met 34 weken goed! Het kan echt nog alle kanten op.
Bij mij zeiden ze dat de placenta voor lag bij een 16 weken echo. Bij de 20 weken echo lag hij ineens achter.. Geen idee of dat kan verplaatsen maar dat vond ik ook zo raar.
Hier ook bij de derde een laag liggende placenta tot 32 weken. Toen trok hij naar boven door het groeien van de baarmoeder. Hier een keizersnede maar had niets te maken met de laagliggende placenta. Had er al twee gehad dus mocht niet meer gewoon bevallen.
hier eerder een spoed keizersnede gehad, dus if het nu een normale bevalling wordt of niet dat maakt me niet zoveel uit , doel blijft hetzelfde een gezond kindje of nou ja zo denk ik er nu over. maar nu al 2 waarbij het na de 30 weken toch nog "goed" is gekomen
Mijn zusje had tot en met 20 weken echo in ieder geval laagliggend/over baarmoedermond. Bij controle echo met 32 weken was hij voldoende omhoog geschoven voor normale vaginale bevalling.
Ik heb over 2 weken nog een echo om te kijken of 'ie al mee omhoog gegroeid is, bij de 20wk echo lag 'ie ook tegen de uitgang aan..
placenta ligt voor en vlak voor de uitgang. een placenta kan niet eerst voor liggen en dan ineens achter, dan hebben ze gewoon niet goed gekeken.
Bij mij lag ie met 20 weken ook 1 cm van de baarmoedermond af. Vandaag met 30 weken echo is ie helemaal mooi weggetrokken! Ik heb tussendoor wel bloedingen gehad die van het wegtrekken van de placenta kwamen. Was heel eng maar gelukkig geeft ons kleintje hier geen last van gehad. ( nou ja beetje van mijn stress misschien )
Ik kreeg hetzelfde te horen bij 20 weken echo en krijg met 30 weken weer een echo. Verloskundige zei ook dat hij normaal mee omhoog verplaatst dus dat ik me er geen zorgen om hoef te maken
Hier ook al een bloeding gehad, en wist al dat die laag lag, met de echo van 3 maart werd het nog eens bevestigd en gaven aan met 30 weken nog eens een echo, maar goed ik ben onder behandeling bij de gyn dus elke 3 weken een echo hopelijk voor iedereen waar die laag ligt dat die netjes mee omhoog gaat
Hier met 16 weken ook een heftige bloeding gehad, toen ook laagliggende placente geconstateerd.. Later nog 1x een kleine bloeding gehad... Vorige week controle echo gehad en hier is hij ook mooi omhoog geschoven, dus ligt nu niet meer bij de uitgang
Bij de tweede lag de placenta bij 20 weken nog voor de uitgang, maar bij 30 weken al keurig mee omhoog gegroeid. Volgens mij gebeurd dat heel vaak, bij mij werd er bij 20 weken echt niet moeilijk over gedaan, behalve dat je lekker bij 30 weken nog een echo kreeg Maar ze waren toen niet al bang voor een KS ofzo, of dat het zo zou blijven. Dus komt vast goed!!
Bij 20 weken lag hij tegen de uitgang aan. As donderdag echo om te kijken of hij is opgeschoven... Ben erg benieuwd!
Bij mij werd met de 12 weken echo verteld dat mijn placenta voor de baby ligt. Bij de uitgang? Mijn zus had dit ook, bij haar werd gesproken over keizersnede maar is toch uit eindelijk natuurlijke bevalling geworden. Ik kreeg te horen dat ik hierdoor laat de baby zal gaan voelen. Maar wat is laat? Wanneer was/is dat bij jullie?
Mijn placenta lag bij mijn tweede zwangerschap voor de uitgang. Dit zagen ze met de 20 weken echo, met 30 weken was ie omhoog gegroeid. Ik heb geen bloedingen gehad ervan en ik hoor vaker dat ie mooi omhoog gegroeid is dan dat ie voor de uitgang zit.
Bij 20 weken lag hij er bij mij voor, bij 26,6 was hij weg. BIj mijn 3e zwangerschap lag hij er met 20 weken ook voor, met 32 weken weg. Bij deze zwangerschap met 19.6 een bloeding gehad, bij de derde zwangerschap regelmatig bloedingen tussen de 22 en 28 weken, heel beangstigend. In de meeste gevallen trekt hij met de baarmoeder mee omhoog. Helaas bij een vriendin niet die heeft tot 38 weken bloedingen gehad en vervolgens een keizersnede. Kan dus alle kanten op maar bij de meeste is het rond 30 weken opgetrokken.
Inmiddels de echo gehad, en de placenta was mooi opgetrokken, meer dan vijf cm van het ostium af dus geen enkel probleem! Ook geen bloedingen gehad, en daar hoef ik nu dus ook niet meer bang voor te zijn. Zo fijn!