Wie gebruikt er warm water uit de kraan? Tot nu toe warm ik altijd koud water op. Maar vraag me af of dat wel nodig is, we gebruiken zelf toch ook warm water uit de kraan?
ik gebruik flessen water is hier altijd aanbevolen hier word het juist afgeraden water van de kraan te gebruiken
Wij gebruikten bij onze dochter vanaf de overstap naar kv gewoon warm water uit de kraan. Zij heeft nooit ergens last van gehad oid. De kwaliteit van kraanwater in Nederland is vandaag de dag zo goed dat eerst koken eigenlijk niet meer nodig is
En hier juist alleen maar warm kraanwater gebruikt, al in de kraamweek op aanraden van de kraamverzorgster. De kwaliteit van het kraanwater is in nederland hartstikke goed. Zou niet weten waarom je geen kraanwater kunt gebruiken?
Waterbedrijven en rivm geven aan dat je geen warm water direct uit de kraan mag gebruiken voor flesvoeding. Je mag wel koud water gebruiken en dit opwarmen. Vaak komt warm water uit een geiser of boiler (er zit vaak ook een boiler bij/in je cv). Hierin staat warm water langere tijd, waardoor de bacterie groei wordt vergroot. Daarnaast bevat warm kraanwater (veel) meer (zware) metalen. Ook voor volwassene is warm kraanwater af te raden, maar 200 ml op zeg 65 kg doet minder dan 200 ml op 6,5 kg
@ lisje & tic; lees mijn bericht. Nederlands kraanwater hoef je niet te koken, maar warm kraanwater gebruiken is iets anders. Het advies geld; Je mag kraanwater gebruiken en op 1 van de 3 manieren opwarmen; koken, magnetron of au bain marie Slecht advies kraamverzorgster...
Niet verstandig. Waterleveranciers raden het allemaal af. Waterbedrijf Vitens Waterbedrijf Groningen - Kan ik lauwwarm water uit de kraan zomaar drinken? Drinkwater Gezondheid | Waterleidingmaatschappij Drenthe
Ja? Ik lees; (4e en 5e kopje onder 'zo maak je de fles klaar') - Je kunt gewoon kraanwater gebruiken. Het is niet nodig om dat eerst te koken. - Verwarm de fles in een pannetje met warm water, in een flessenwarmer of magnetron. Dus hier staat nergens; je mag warm kraanwater gebruiken Dus dit sluit aan bij wat ik zeg en niet bij jouw tekst over dat jij warm kraanwater gebruikt jouw keuze, maar dat is niet het advies!
Omdat leidingwaterbedrijven niet kunnen zien wat voor een leidingen jij in je huis hebt en hoe je met je watervoorzieing om gaat, raden ze het per definitie af. Wil je heel zeker weten dat er niets mis kan gaan, dan kook je het water vooraf. Heb je een beetje kennis van water, je huis etc dan kan je ook flessen maken met warm water.
Als je koperen leidingen hebt is het beter van niet. Ook koud water is dan niet goed. Maar de meeste huizen hebben allang geen koperen leidingen meer.
Hier zei de kraam ook dat t gewoon warm water uit de kraan mocht. Maar wij koken altijd nog water en dat evt opwarmen in de magnetron
Kraanwater bedrijven zeggen heel duidelijk; huizen voor 1960 kunnen lodenleidingen bevatten, dan mag je geheel geen kraanwater gebruiken voor flesvoeding. Huizen na 1960 bevatten koperen leidingen en dan mag je alsnog geen warm kraanwater gebruiken! Betreft ook andere reacties; Heeft niets met wat ze wel of niet kunnen zien en daarom maar afraden. Warm water wordt ivm bacterien en (zware) metalen afgeraden. Vooral (zware) metalen in je baby zie je niet direct Dus om te roepen 'ik gebruik het en ik merk niets' tja... Roken is ook niet direct en per definitie dodelijk
Prima meid. Na ongeveer 70 uur gesprekken met de waterleiding bedrijven ivm mijn werk zal jij het vast beter weten. Die zware metalen zitten trouwens in je boiler, niet in het kraanwater.
Ik gebruik gekookt kraanwater, doormiddel van een cooker Dit laat ik afkoelen en zet het in de koelkast. Van hier vul ik mijn flesjes. Hierdoor heeft hij ook last van minder krampjes. Ik warm de fles op en daarna de voeding erin...
Ik gebruik ook warm water uit de kraan voor het flesje. Hier heeft de kraamverzorgster dat ook gedaan en gezegd dat het gewoon kan.
De toon mag best een stuk vriendelijker wie zegt dat ik de link gebruikte om mijn stelling te verdedigen? Ik wilde de TS gewoon een betrouwbare site geven waar deze info in staat bij ons heeft de kraamverzorgende trouwens ook warm water uit de kraan gebruikt dus het gebeurt regelmatig. Onze dochter heeft er helemaal niks aan over gehouden dus het zal wel meevallen met het gevaarlijk zijn
De toon was niet onvriendelijk bedoelt als dit zo geinterpreteerd is, sorry. echter ik las; Ik gebruik warm water, dat kan want zie deze link. Doorgaans geeft men met een link weer waar zij hun informatie halen en niet om hun eigen verhaal te weerleggen. Wat ieder doet is eigen keuze. Ik geef alleen weer waarom ik het niet verstandig acht. Daar vraagt ts uiteindelijk naar. Er werd eerder geadviseerd geheel geen kraanwater te gebruiken (fluor of chloor gehalte) nadat er weer kraanwater gebruikt mocht worden is dit door mensen geinterpreteerd als 'je mag warm kraanwater gebruiken'. Echter dat is nooit gezegd. Dat kraambureau's en cb's dit gaan roepen, tja... Wil niet zeggen dat dit correct is