is die 5e voeding gek voor deze leeftijd?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Esje13, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt 5 flesjes op een dag.

Tussen 7 en 8 180/6
    Fruit paar lepeltje
    Tussen 11en 12 180/6
    Tussen 15 en 16 180/6
    Groente paar lepeltjes
    19 uur 180/6

Dan gaat ze naar bed en om 22.30 krijgt ze 150/5 droomvoeding.

Ze drinkt 3 van de 4 grote flesjes leeg. Soms laat ze wat staan.
    Van de laatste fles laat ze zelden iets staan.

Nu lees ik vaak dat kindjes van haar leeftijd of jonger 4 fkesjes krijgen en rond 19 uur de laatste fles.
    Hebben ze dit nog nodig op deze leeftijd. Ze is een flinke meid en weegt bijna 8 kilo.
    Grotere flesjes overdag krijgt ze niet op.

We hebben vorige week geprobeerd om ce fles van 22.30 niet te geven, toen kwam ze zelf om 00.30.
    Ik concludeer hier uit dat ze dit nog nodig heeft. Maar wat isnu wijsheid. Om 19 uur flesje geven en te kijken wanneer ze zelf komt? Of toch die van 22.30 geven en dan slaapt ze door.
    Gaat ze straks dit zelf regelen? En lukt dit haar beter als we haar zelf laten komen of gaat ze strakz ook de laatste fles niet meer willen?

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Fem is 8 mnd en krijgt om 22.30 ook nog een fles hoor. Met pap erin. Zonder slaapt ze niet door, en ik heb mn slaap nodig. Ik kijk wel wanneer ze hem niet meer krijgt:)

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen, in mijn omgeving vindt men dat ze het niet meer nodig zou moeten hebben.
    Hoeveel drinkt ze overdagnog?

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon kreeg met die leeftijd ook nog 5flessen waarvan indd de laatste om 23uur.

Onze dochter wilde zelfs nog een fles midden in de nacht (nu dronk zij overdag wel 4kleinere flesjes ivm reflux en dus haalde ze haar tekort in)

5. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Ons mannetje kreeg nog heel lang 5 flessen. Tot 6/7 maanden. Vooral het CB had hier erg veel moeite mee ;) maar ik heb naar mn kindje geluisterd en het is helemaal goed gekomen hoor ze regelen dat echt zelf!
    Ineens dronk hij een bepaalde fles niet meer leeg en ben ik gaan proberen hem weg te laten. Nu zit hij op drie flessen.
    Ik snap je gevoel helemaal meid! Maar echt ze regelen het zelf!

Liefs

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt. Fijn om te lezen.
    Maar twijfel wel of het niet beter is om haar voor die 5e fles zelf te laten komen. Gaat ze het dan niet sneller zelf regelen naar het weglaten hiefvan?

Want wennen we haar het nu niet gewoon aan?

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem tot 6 maanden gegeven. Toen ze wat meer bijvoeding ging eten toen hebben we hem eraf gehaald. Als ze hem nog nodig heeft zou ik hem zeker geven hoor!

8. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Gewoon lekker geven die gaat er vanzelf wel af als zij er klaar voor is :) en laat je door je omgeving niet gek maken.

Hier rond die leeftijd kreeg ze die fles ook nog gewoon ;)

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee, het is niet gek en niet erg!

Wat je doet is aan jou.
    Vind je de avondvoeding 'lastig' als in je blijft op voor die voeding en gaat liever vroeger naar bed?
    Of vind je het vervelender als je net in bed ligt en ze wordt wakker voor een voeding?

Als ze savonds niet wil drinken of sochtends slechter drinkt kan je het sowieso nog eens proberen. Of eerder.

10. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    We geven liever die voeding rond 22.30 dan in de nacht. We hebben het nu 1 keer geprobeerd om hem weg te laten, moeten we dit vaker proberen om te zien of ze het nodig heeft.
    Die 150/5 drinkt ze 9 van de 10 keer helemaal leeg. We geven haar niet meer.
    Zouden we een kleiner flesje kunnen proberen?

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja hoor. Je kunt best kijken wat er gebeurd als je bijv 140/4 geeft of gelijk 120/4. Soms werken kleine stapjes iets beter.

Als het niet werkt, werkt het niet ;)

Op deze leeftijd is het niet 'noodzakelijk' om de fles nog te krijgen, maar sommige kindjes hebben het nog wel nodig.

12. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je meer bijvoeding gaat geven straks dan neem ik aan dat die laatste fles weg gaat vallen.
    Hier was hij met 4 maanden al weg. Met 6 maand zaten we op 3 flessen maar toen kreeg ze ook al volledig bijvoeding.
    Ik vind 5 flessen veel klinken, maar als je kindje er tevreden mee is...waarom niet! Ik zelf vind het prettig dat we juist minder flessen even en dat ze steeds meer een eetpatroon krijgt dat op de onze lijkt.

Voor wat betreft dat nodig hebben, mijn dochter was ook altijd flink. Met 5 maanden 8,6 kilo en 72 cm...maar ze had die flessen dus echt geen 5 flessen nodig, zeker geen droomvoeding. Wellicht omdat ze al goed bijvoeding at. Ik denk trouwens wel dat je kindjes kan wennen aan flessen, maar zolang jij nog niet voldoende bijvoeding geeft zal je baby die flessen wel nodig hebben denk ik

13. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Wij lieten hem inderdaad zelf komen voor zn fles. Dat betekende wel dat het vaak snachts was. Het werd steeds iets later. Ik snap dat je liever savonds laat nog geeft dan rond 1uur. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Je kan inderdaad ook proberen die fles wat af te bouwen.

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee klopt helemaal, we kunnen kijken.

Ieder kind is ook anders. Een zoontje van mijn vriendin is 2 weken jonger diendrinkt grotere flesjes, maar dat krijgt ze niet op. Die 180 is soms al moeilijk.

15. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen er ook naartoe 'werken' dat ze richting ons eetpatroon gaat, qua bijvoeding gaat het steeds beter. Ben nu alleen haar eraan aan het laten wennen en zie de bijvoeding niet echt als extra omdat het maar een beetje is. Maar ze gaat steeds meer eten.

Gisteravond heeft ze 130 cc gedronken van de 150/5 .

16. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is zeker iets om over na te denken.
    Pfff soms is het echt zoeken in het moederschap.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter krijgt ook nog steeds 5 flessen en zij is al 6,5maand.
    Met 6 maanden woog ze 6,6 kilo bij 64cm.
    De hoeveelheid varieert tussen 150 en 180ml, ze drinkt nogal wispelturig.
    De eerste fles rond half 8/ 8 uur en de laatste fles tussen 20/21u.
    En aangezien de laatste fles nog steeds goed gedronken wordt ga ik er dus nog niet mee stoppen.
    Moet er wel bij zeggen dat ik nu 3 weken bezig ben met bijvoeding en dat wil nog niet echt vlotten.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    3 weken bijvoeding is nog niet heel lang ;)
    Tot 8 maanden is het belangrijk om aan te bieden, maar hoeven ze nog niet echt veel te eten.

19. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij moesten haar voor de laatste fles altijd wakker maken, maar ze dronk hem helemaal leeg waaruit wij concludeerden dat ze hem nog nodig had. Echter, toen we hem weglieten sliep ze gewoon door zoals anders, dus ze had hem niet nodig maar vond hem wellicht gewoon lekker.
    Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen date en baby van 5 maanden die laatste fles nog echt nodig heeft. Als dat op basis van postuur/gewicht geconcludeerd wordt dan had mijn dochter hem ook zeker nodig gehad, maar niets is minder waar.
    Ik denk dus dat je hem kan afbouwen, en dat hij er nu voornamelijk aan gewend is en even om moet schakelen als hij hem niet meer krijgt.

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Ik denk dat wat jouw kindje aangeeft nodig te hebben belangrijker is dan wat je omgeving vindt. Hier bv, maar ik heb me na de kraamweek werkelijk nooit meer druk gemaaktvom een aantal voedingen - en het waren er op die leeftijd ruimschoots meer dan 5 per dag :D

Deel Deze Pagina