help ....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mystery, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hallo allemaal

ik heb even een vraag , hoop niet dat ik dom over kom hoor , ( onervaren mama )
    onze zoon is nu 2 weken oud en hij kreeg voorheen bv , nu ben ik dat aan het afbouwen , wat ik nog kolf krijgt hij , de rest krijgt hij fles voeding...
    ik had altijd als flesvoeding nutrilon forte , voor hongerige babys , maar omdat ik nu over ga naar volledige fles heb ik friso gekocht , speciaal voor spugen, ontlasting en krampjes ..
    nu heb ik hem net voor het eerst deze voeding gegeven , hij krijgt normaal 120 + 4 scheppen , maar als ik dat nu geef met de friso , heb k het idee dat hij nog honger heeft , dus ik heb nogmaals een fles gemaakt met 90+3 scheppen ... ook deze heeft hij opgedronken , maar nog ligt hij om zich heen te happen en te piepen , jengelen..... het kan toch nie zijn dat hij nu nog honger heeft ?

iemand enig idee wat ik moet doen

owja , btw haha anders zie ik jullie gezichten al . bryan weegt 4870 gram dus hij is behoorlijk ......

2. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    of kan het zijn dat hij krampjes heeft van die voeding ( ondanks dat het speciaal tegen krampjes is ) .....

of zou die friso voeding niet genoeg voeden :(

OWWW IK VOEL ME ZO DOM EN ONZEKER ,PFFFF

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Waarom zou je niet gewoon nutrilon blijven geven als hij het daar goed op deed/doet?
    Sowieso is het wennen voor de darmpjes enzo als je overstapt naar andere voeding (van bv naar fv of van het ene merk/soort naar het andere).

Als je er niet uitkomt kan je ook altijd de verloskundige nog even bellen voor advies, dat kon hier tot aan de nacontrole (6 wkn na). Gewoon doen hoor, vragen staat vrij! Succes.

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    heeft hij niet gewoon zuigbehoefte en kan je hem niet een speentje geven?

7 scheppen voeding in een keer lijkt me erg veel kan niet dat ie nog honger heeft lijkt me

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    lijkt me erg veel voeding voor een kindje van 2 weken oud.

Van overstappen naar andere voeding kunnen ze ook krampjes krijgen, dus ik zou gewoon de aanbevolen hoeveelheid geven en verder afwachten.

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Soms lijkt het of ze nog honger hebben als ze krampjes hebben. Ik zou me aan de aanbevolen hoeveelheid houden en het nog even aankijken. Drinkt hij de fles niet te snel leeg? Dan kan het namelijk ook nog gewoon zuigebehoefte zijn. Overigens geef ik sinds kort ook de Friso comfort nadat ik Nutrilon standaard en Omneo heb geprobeerd. Ik heb het idee dat Nova het veel beter op de Friso doet.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik zou niet zoveel geven hoor, is echt veels te veel voor zo'n kleintje. Als ze ergens last van hebben is een flesje vaak extra troost voor zo'n kleintje, terwijl de krampjes eigenlijk alleen maar erger worden erdoor.

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Waarom ben je die speciale voeding gaan geven? Had hij last van krampjes en spugen en zijn ontlasting?

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Lijkt me wel he :rolleyes:

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij moet eerst leren omgaan met het feit dat melk op een heel andere manier uit een borst komt als uit een fles.
    Uit een borst komen eerst druppeltjes, dan straaltjes en tegen het einde weer druppeltjes. Die laatste druppeltjes zijn voor een baby teken 'bereid je voor, het is bijna voorbij'.
    Bij een fles heb je van begin tot eind een constante stroom, die zonder waarschuwing stopt. Een baby die borst gewend is heeft dan de neiging te protesteren, want hee, er was geen waarschuwing! Om diezelfde reden zal een borstbaby ook vaak DOORblijven drinken, hoeveel je ook in de fles doet, omdat die fles geen druppeltjes waarschuwing geeft.

Ik zou hem echt niet van die enorme ladingen geven, en alleen met een newbornspeen voeden.

Hoop niet dat je het een rare vraag vindt, maar waarom wil je eigenlijk zo snel al stoppen?

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    domme vragen bestaan niet meid…

zo te lezen heeft de kleine van jou last van krampjes na het eten, want dat lijkt ook alsof ze onverzadigbaar zijn zodat jij als moeder zijnde al gauw kunt denken dat ze nog honger hebben terwijl dat dus niet zo is….

Wat je het beste kunt doen volgens mij is kijken hoe de kleine reageert als je hem aan je pink of speen laat sabbelen, vaak hebben die kleintjes een enorme zuigbehoefte en is het niet nodig nog meer voeding te geven maar ze gewoon even te laten sabbelen…je kunt de kleine ook laten “sabbelen” aan je borsten maar aangezien je wilt afbouwen is dat weer niet zo heel slim….

120 (oftwel 135) is misschien voor de kleine toch wat te veel en kan daarom ook zorgen voor krampjes…waarom probeer je niet om de flessen wat kleiner te maken 90(+3) en de tijdstippen ertussen zo rond de 2,5-3 uur…als je te veel voeding geeft aan zo’n kleintje heeft die straks ook weer “meer” nodig terwijl het eigenlijk “niet nodig” is….ondanks dat hij aardig “groot” is, hebben zijn darmpjes toch de tijd nodig om te wennen aan het voedsel zeker als je zo snel al op “aardig wat zit” maar goed tis gewoon wat dingen uitproberen…

ik weet niet hoe je bent over gegaan van nutrilon naar friso (en wat de reden is geweest) maar beste is om die 2 voor je volledig overstapt op een ander merk ze met elkaar te mengen zodat hij daar alvast wat aan kan wennen….

Wat is de reden als ik vragen mag dat je direct forte hebt gegeven van nutrilon? En dat je nu overgaat naar spugen en ontlasting en krampjes van friso ipv de extra van Friso ? hij is nog maar 2 wkn en het is heel normaal dat alles nog "op gang" moet komen bij die kleintjes, zeker ook de ontlasting en krampjes hebben ze vaak ook nog in het begin (ook omdat ze aan voedsel moeten wennen)...

hoe dat zat bij het spugen met de kleine weet ik niet maar een mondje teruggeven is ook niet wereldvreemd in het begin...het is vaak pas een probleem als de kleine echt veel teruggeeft maar dan zou je ook nog johannesbroodpitmeel door de voeding kunnen doen zodat de voeding wat dikker is en de kleine minder "teruggeeft" ....

ik las trouwens in een ander topic van je dat de kapot bent omdat de kleine vrijdag om de 2,5 - 3 uur kwam, maar wat dat betreft is dat heel normaal hoor, en zou ik zeker nu hij zo klein is de kleine ook nog niet de hele nacht door te laten slapen op 1 voeding...

geef simpelweg toe aan wat hij nodig heeft, ik las ook dat je kraamverzorgster er voor gezorgd dat dat het bv geven een halt toegeroepen werd omdat de kleine "zoveel at" maar nog niet genoeg had...weet niet hoe lang je voedde per keer, en of je de kleine er dan zelf moest afhalen maar als je maar even het idee hebt dat je liever bv zou willen geven dan flesvoeding zou ik zeker geen gehoor geven aan wat je kraamverzorgster heeft gezegd, en gewoon doorgaan met het geven van bv...als de bv eenmaal goed op gang gekomen is, en jij voed de kleine gewoon wanneer hij wil (in het begins soms zelfs om de 2 uur of nog korter) zul je zien dat het straks veel beter gaat en het zeker niet nodig is na een voeding nog een fles te moeten geven....

gr.smoekie

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, dat wist ik niet. Wat had je dan een pech met de kraamzorg!

De eerste weken is om de 2 uur drinken heel gewoon!

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    De TO zegt: ik had altijd als flesvoeding nutrilon forte voor hongerige babys maar omdat ik nu over ga naar volledige fles heb ik friso gekocht, speciaal voor spugen, ontlasting en krampjes...

Nergens kan ik teruglezen dat hij last heeft van krampjes ofzo.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd....vaak kiest men uit "voorzorg" al voor voeding speciaal voor spugertjes en krampjes etc om het "voor" te zijn terwijl het misschien niet eens nodig zou zijn, maar waar ook in principe niets mis mee is...

spreekwoord "voorkomen is beter dan genezen " is er ook niet voor niets... ;)

hoe dan ook vindt ik het wel jammer te lezen dat ts de borstvoeding aan het afbouwen is omdat de kraamverzogster zich hierin gemengd heeft...misschien staat ze er wel helemaal niet volledig achter om te stoppen met het geven van bv...ze kan beter eerst kijken hoe de kleine het op flesvoeding doet ipv direct al weer over te stappen op andere voeding want elk kind heeft tijd nodig ergens aan te wennen...

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Vannutrilon hebben ze ook speciale voeding tegen krampjes nl. de Omneo, ik zou het bij 1 merk houden als ik jou was.

Ik zou kleinere flessen geven, want van te grote flessen kan je kindje op deze leeftijd verstopt raken. geef hem als hij echt nog behoefte heft wat warm water in een flesje.

16. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nou ik geloof dat er een aantal dingen nu door elkaar lopen ,
    -waarom hadden we forte ... mijn vriend had die gekocht ivm dat bryan in het ziekenhuis bijvoeding kreeg , naast mijn borsvoeding , omdat hij niet voldoende had .....
    - waarom ik inmiddels gestopt ben met bv , omdat bryan moest spugen der van , en nee geen mondjes maar met golven en door t neusje ... ook heb ik totaal geen idee wat hij binnen krijgt bij bv .dus voor mij is het een geruster gevoel en hij spuugde op flesvoeding niet ....
    - waarom voor spugen ontlasting en krampjes , ja omdat hij dus veel spuugde , en deze is met dat meel , en daar doet hij het beter op
    - @ kraamhulp .. ze heeft neit de halt op borstvoeding gegeven , maar op het tutteren aan de borst .... bryan die dronk niet , maar gebruikte mijn borsten voor het bevredigen van zijn zuigbehoefte .....
    -@ tut en pink , zijn hier allemaal al in gebruik ivm zijn zuigbehoefte ......

ik geloof overal inmiddels wel antwoord op te hebbe gegeven ..... ik ben inmiddels helemaal over op fles , en in grote lijnen gaat het perfect ...

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou mooier kan dan toch niet…

succes verder met de kleine grote knul…
    :)

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk toch dat je kraamhulp je een slechte dienst bewezen heeft. Een goede kraamverzorgster had je trucjes geleerd om het drinken te bevorderen, en het sabbelen te ontmoedigen. EN die had je ook geholpen iets aan het spugen te doen.

Maar goed, gelukkig gaan de grote lijnen goed, ga lekker genieten van je knulletje!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Zou dat spugen ook goed in de gaten houden, vaak willen ze dan ook de hele dag door drinken, omdat een hoop niet binnenhouden en voeding lekker zacht is voor hun keel, want die wordt branderig van dat spugen en het troost natuurlijk ook, lekker sabbelen.
    Misschien kun je weer terug op Forte als je daar goede ervaring mee had en er zelf een beetje Johannesbroodpitmeel (Nutrix) aan toevoegen tegen het spugen, want dat zit ook in Friso Comfort. Sterkte!
    Oh ja, en een speen met een kleiner gaatje, zodat hij lekker lang over zijn flesje doet, scheelt ook.

Deel Deze Pagina