Hoi allemaal! Na de geboorte van onze dochter in maart vorig jaar, merken wij dat de wens voor een 2e kindje sterker en sterker begint te worden. Eigenlijk sneller en heviger dan wij hadden verwacht... We hadden gehoopt dat we de tijd zouden krijgen om te verbouwen of te verhuizen. Nu is dat (mede door de economische toestand) op dit moment niet mogelijk. Er is geen enkele makelaar die ons huis wil verkopen en er is geen enkele hypotheek verstrekker die ons geld wil verstrekken om te verhuizen dan wel te verbouwen. Nu is onze woning voor ons 3en op het moment groot genoeg. Het is niet groot maar het gaat. Nu word de wens voor een 2e kindje zo groot dat we ons in allerlei bochten proberen te wringen zodat ook een 2e kindje in dit huis kan. Nu mijn vraag, hoe doen jullie dat? Wij willen beide kindjes graag een eigen kamertje geven. Dat kan, want ons huis heeft 3 slaapkamers. Maar waar hang je de was te drogen? Wij hebben namelijk een zolder met vlizotrap, geen zolder voor de was dus, maar meer voor de kerstboom . Waar laat je je administratie? Evt. hobby dingen? Dus dames met ook een kleine(re) woning? Hoe doen jullie dat? Thanx!
Wij hebben oik een kleine woning en maar 2 slaapkamers, dus beide op 1. Beetje creatief zijn, wij hebben in de keuken kasten tot plafond. In de wc een kastje voor wc papier en dergelijke. Planken in de schuur waar je spullen op kan zetten. En een droogrek aan een deur en een droger.
Ook hier maar een appartement. 1 grote slaapkamer en een heel kleine, daar staat nu een stapelbed in een gewone. De deur kan net open, aan de andere kant van de kamer staat kasten van de ikea, met van die bakken. De smalste kasten die je maar kan hebben. Voor als ze klein zijn vind ik het prima kunnen, het gezinsgeluk vind ik hoger staan dan ruimte. Over een paar jaar kunnen we altijd nog verhuizen en dan is het extra genieten. Ik denk maar zo: De 2de is er in elk geval 'alvast'.
Wij wonen ook niet super groot maar wel 3 slaapkamers dus hier hoefde niets veranderd te worden en hebben inbouwkasten scheelt ook weer haha
Oja en als er ooit een 3e komt.. we hebben 2 meiden kunnen eventueel bij elkaar op een slaapkamer maar goed een 3e komt er voorlopig niet hihi
hier een starterswoning...2 slaapkamers....wij hebben de zolder omgebouwd van binnen. En hopen ooit nog eens geld genoeg te hebben voor een dakkapel..... Verhuizen is geen optie, want dan lijden we verlies.....en of we ons huis kwijt komen is nog de vraag....hier in de straat staan er 4 ofzo nu te koop waarvan sommige al bijna 2 jaar........... Nieuwbouw wijk en nog veel lege kavels......keus genoeg hier dus nog voor de mensen. Hoe wij het doen...speelgoed in kasten op de slaapkamers, trapkast goed en handig indelen....schuur optimaal benutten, en de was...tsjah...droger. En rekje staat op zoon zijn kamertje helaas......
Ik woon in een iniminie appartement, wel met 3 slaapkamers maar met 3 kinderen houden we dus geen ruimte over. De jongens delen een kamer, en dochter heeft een heel klein kamertje (net aan bedje kast commode, en meer niet. Wij hebben geen ruimte voor een wasmachine dus wassen in de wasserette, maar te drogen hangen we de was over deuren (een klein gedeelte, handdoeken enzo drogen we in de wasserette, maar heb geen zin om daar echt uuuuuren te moeten zitten) De jongens hebben geen plek voor een kledingkast in hun kamer, dus hun kleding staat in opbergdozen op onze slaapkamer. Voor hobbydingen enzo is geen ruimte, ik ben blij dat er 2 2-persoonsbanken in de woonkamer passen en een kleine salontafel, zelfs een eettafel past niet. Ideaal is het niet, maar t gaat wel.
Wij hebben ook 3 slaapkamers en een zolder ook alleen voor de kerstboom. De 2e is nu op komst en ik ben nu met praktische opbergers bezig. Bakken aan de binnenkant van de meterkast en de deur naar zolder, kettingen tasjes etc aan spijkertjes in de kast of de binnenkant van een deur. Beetje van zo'n dingen. Administratie en hobby hebben we op zolder. Tis een beetje behelpen maar om nu voor een beetje ruimte te wachten met een tweede vonden wij ook zoiets. Dan gaan we maar n keer vaker de deur uit. En een hoop weggooien
Ik zou willen dat ik drie slaapkamers had... Ons appartement is 80m2, 2 slaapkamers. De kinderen slapen samen in de grote kamer en wij in de kleine. Verder hebben we een grote woonkamer met twee grote kasten waar alle administratie en knutselspullen. Verder geldt hier de regel, als het niet gebruikt wordt, gaat het naar de kelder of weg. Het is hier dan ook altijd opgeruimd, geen spullen waar we niks mee doen. Met de ruimte is prima te leven vind ik. Wij willen dolgraag verhuizen omdat we een tuin willen, maar krijgen ons huis niet verkocht.
Ik ben echt reuze benieuwd naar een tekeningetje ofzo van jouw woning, zou je die willen maken? Ik denk namelijk dat je meer ruimte hebt dan dat je denkt hoor. Hier woonde wij tot 2 jaar geleden op 30m2 met 1 kind, en nu op 45/50m2 met 2 kinderen. En ik moet eerlijk zeggen, ons huis is niet groot. Klein maar fijn, en ruimte genoeg. Onze keuken was te klein voor alle apparaten, dus er is een kastje weggesloopt, daar staat de vaatwasser. De grote koelkast is ingewisseld voor een kleine. De vriezer staat op de gang, de wasmachine en droger staat nu in de woonkamer op elkaar (Weggewerkt in een kast die daar later omheen gemaakt is)
Een droger en goed opruimen (=veel weggooien/weinig bewaren) en ik heb een rekje op mijn eigen slaapkamer. Hobby's doe ik niet aan Nee daar zou ik een kastje voor in de woonkamer inrichten.
Wij hebben 2 slaapkamers en 2 kinderen.. ging altijd prima hoor.. oke het is krap en ja het is behelpen soms maar het ging wel. Nu we van de derde zwanger zijn gaan we verhuizen. Nu gaan we naar een huis met 4 slaapkamers en een zolder..heerlijk kan er nu echt naar uitkijken. Oohja en een huis met 3 slaapkamers noem ik dus inderdaad ook niet klein..
3 slaapkamers vind ik niet klein hoor ! wij hebben een huisje met 1 grote slaapkamer en 1 kleine. En toch zijn we bezig voor een tweede. Tegenwoordig zijn we verwend vind ik , vroeger sliepen we allemaal bij elkaar op de kamer of langer bij onze ouders. Een tweede kindje zal net als we bij mijn dochter deden de eerste maanden bij ons op de kamer slapen en daarna kunnen ze bij elkaar. Ze slapen er toch alleen maar, en tegen de tijd dat ze ouder worden en hun eigen plek willen dan hebben wij wel een groter huis
Ik wou dat we 3 slaapkamers hadden.. Alles bij elkaar hebben wij een huis van net geen 80m2 en dus maar 2 slaapkamers. Nr 2 is opkomst en zal de eerste maanden bij ons op de kamer slapen. Op de overloop komt een kast met kleertjes voor de baby. Onze zoon houd zijn kamertje, daar is nog plek voor nog een kast. Was wat niet in de droger mag hangt in t trap gat. Administratie in t dressoir. In de schuur komen nog stellingkasten waar ik extra keukenspullen, speelgoed enz in bewaar. En we hebben een nieuwe bank gekocht met een kast erin, erg handig voor speelgoed van de kids. En het is ook gelijk een slaapbank. Kunnen er toch mensen komen logeren.
Ik lees mee Ons huis is ook niet groot, beneden gaat. We hebben boven 3 slaapkamers en 1 heeeeele klein badkamer (meer een inloop douche); 1 grote, 1 middel en 1 kleine. De grote slapen wij, de klein slaapt Ivan en de middel is nu opslag voor boeken, droger, aquarium waar hamster in zit, administratie dingen etc etc.. Stel we zouden voor een 2e gaan dan kunnen we de droger nergens anders kwijt... die zou dus weg moeten. We zijn aan het sparen voor de verbouwing maar dat gaat niet zo hard omdat we alles van 1 loon doen en de afgelopen maanden duur zijn geweest.
3 slaapkamers en een vliering? Dat is niet klein. 60 jaar geleden woonden ze met 6 kinderen in huizen van die grootte. Probleem is waarschijnlijk gewoon: teveel spullen. Was kun je een groot deel van het jaar buiten aan een waslijn drogen, hoeft het hooguit binnenshuis nog een beetje na te drogen. En daar heb je van die rekjes voor die je aan je deuren kunt hangen.
Wij hebben technisch gezien dan wel 3 slaapkamers, maar 1 slaapkamer is zo klein dat het wel als baby/peuterkamer kan dienen, er past nl. net een kast + ledikant in. Maar wanneer ze in een groter bed zou gaan slapen past dat er niet meer in dus zal ze bij haar zus moeten gaan slapen (waar ik overigens geen probleem mee heb hoor). Maargoed, voorlopig dus nog 2 aparte kamertjes. Sommige mensen die het kleinste kamertje hier thuis hebben gezien noemen het ook wel een 'kast'. Haha. Boven het trapgat heeft mijn man 3 waslijnen gehangen, daar hang ik 's winters mijn was op (in de zomer het liefst buiten).
Wij hebben geen klein huis, 4 ruime slaapkamers maar 3 kinderen dus ook geen kamer over. We hebben een droger en een wassen hangen we in het trapgat voor de was die niet in de droger mag. Hoge kledingkasten tot aan het plafond voor de zomer EN winterkleding. Een bank met klep bij de eettafel voor alle spelletjes. Onze administratie zit in mappen in het dressoir, computer vervangen door laptop.
Ik zit echt met verbazing te lezen. Ik zou echt mn handen dicht knijpen met de oppervlaktes die ik hier voorbij hoor komen. Volgens mij is het meer een kwestie van logisch inrichten, dan geen ruimte hebben. Ons vorige huis, was 25 m2. We hadden 1 slaapkamer en toch konden we alles kwijt. En ja, we konden de was ook gewoon drogen hoor.