Ik zie dat je nog jongere kinderen hebt. Maar wacht maar totdat deze net zo oud zijn. Kinderen van 4-5 jaar kunnen echt wel rotzakken zijn. In die zin interesseert mij de thuis situatie niet, omdat ik niet zou weten wat ik hier aan kan doen. Ik wil hier ook niets aan doen omdat ik niet vind dat dit mijn taak is. We zijn zelf verantwoordelijk voor het gedrag van onze kinderen en ik heb hier mijn handen al vol genoeg aan. Daarbij komt zowel vader als moeder van dit betreffende kind kundig genoeg over om hun eigen problemen op te lossen. Mijn enige zorg in deze is mijn kind om er voor te zorgen dat hij zijn gedrag niet overneemt.
Ja dat klopt, dus misschien piep ik over 3 jaar anders 😉 En ik zou ook niet weten hoe ik dit zou kunnen 'oplossen', maar ik heb toch ook wel zoiets van: laat het kind maar juist altijd bij ons spelen. Ik zie t meer als een slachtoffertje. T mannetje hoort waarschijnlijk overal altijd dattie niet goed genoeg. Terwijl hij juist het tegenovergestelde nodig heeft. Ik snap t ook wel hoor, dat hij niet meer welkom is, en dat is je goed recht, zeker als je zelf ook je handen vol hebt, of het er even niet bij kan hebben. En nogmaals, misschien dat ik er later anders over denk. Dat is al wel vaker gebeurd 😁
Niet alles gelezen maar ts: is het een idee om met je dochter te praten? Ik neem aan dat ze daar oud genoeg voor is en dat dit kan. Dat je een goed gesprek met haar hebt en haar confronteerd met het gedrag en wat ze daar nu zelf eigenlijk van vind. Dat jullie dit absoluut niet acceptabel vinden, het niet netjes is blabla en daar de consequentie aan hangen dat als ze erin mee blijft gaan dat meisje niet meer bij je thuis wilt hebben om haar gedrag. Haar uitleggen ook dat ze ook een eigen mening heeft, dingen zelf in de hand heeft of werkt, en niet altijd alles moet doen wat dat meisje zegt. Wie weet vind ze het stiekem ook wel raar maar kijkt ze tegen dat kind op omdat ze dat allemaal durft. Ze het dus spannend vind om mee te doen omdat zij weet dat het raar is en omdat ze tegen haar opkijkt geen nee durft te zeggen.
Heb niet alles gelezen, maar mijn dochter heeft ook zo een vriendinnetje... zucht. Gelukkig hebben de leidsters op de opvang gezien dat dit vriendinnetje mijn dochter meesleept in alles en dat onze dochter alles door invloed na doet (niet enkel slechte dingen) en dat hierdoor onze dochter haar eigen persoonlijkheid niet ontwikkeld. De leidsters houden hen nu bewust uit elkaar zodat beiden verplicht worden met andere kinderen te spelen zodat ze elkaar niet teveel meer beinvloeden.
Aan de ene kant ben ik het met je eens maar aan de andere kant denk ik, het kind kan er zelf ook niet aan doen dat het gebrek aan opvoeding heeft gehad. En als er dan iemand is die het kind wel kan corrigeren of laten zien hoe het wel moet zou voor het kind beter zijn. Een 4/ 5 jarige is anders dan een 8 jarige.
wat een verhalen allemaal en wat een verschillende meningen. Ben blij dat mijn dochter in een klas zit waarvan de meeste ouders wel vrij "doorsnee" zijn. Er springt hier en daar een work-a-holic of een heftige gelover tussenuit maar de rest is vrij doorsnee en iedereen word gewoon geaccepteerd voor mijn gevoel. Ook de kinderen. Wel merk ik dat er qua ouders een duidelijke speel-voorkeur is en ik had altijd voorgenomen om mijn dochter daar vrij in te laten en ik ben bang daar nu op terug te moeten komen. Als dit nu al zo begint dan weet ik niet waar het meisje eindigd en ze sleept mijn dochter daarin mee. Moet sowieso een goed gesprek hebben met haar over het "meelopen" want hiermee komt ze vaker in de problemen. Als pietje zegt dat ze iets moet doen omdat ze anders niet "cool" is dan doet ze dit dus om erbij te horen. Tot de meest vreemde dingen aan toe. Weet nog niet goed hoe ik dit moet aanpakken maar wellicht helpt het om erover te praten. Dit soort vriendinnen helpen in iedergeval NIET...
Er zijn er naar mijn mening niet veel en ik kan ook heeeel veel hebben van kinderen, maar 1 jongetje bij mijn dochter in de klas is echt een regelrechte etter..en dat zal je mij niet vaak over een kind horen zeggen maar ze zijn er dus idd echt. Maar het zielige vind ik wel weer dat zo'n kind toch ook vaak niet beter weet....de moeder...die mag je geen aso noemen want dat is een belediging voor de aso's.
Goed, omdat ik duidelijk heb gezegd dat het niet alleen aan haar dochter ligt. Ze zijn apart van elkaar hartstikke leuk, maar samen veranderen ze in 2 gremlins.
Haha sorry ik moest even lachen maar jeetje, sorry ik zou dit soort kinderen dus ook echt niet in m'n huis willen hebben bij m'n eigen kind.
haha leuke uitleg ook. Ik heb nog geen idee hoe ik dit ga brengen dan maar wellicht veranderd ze nog positief de komende jaren en hoef ik het alleen tijdelijk te ontwijken... En ik kan altijd zeggen dat dit meisje voorlopig niet meer mag komen spelen omdat MIJN dochter dan altijd hele rare dingen gaat doen... Misschien komt het dan wat minder hard over... Oh enne, los van mijn dochter blijft het een vervelend meiske... En geloof me ik heb als gastouder een hoop kids met gebruiksaanwijzing gehad maar deze spant gewoon de kroon. Veel kinderen draaien bij zodra de ouders weg zijn omdat ze weten wat de regels hier zijn en dat ik er wel consequenties aan vastmaak maar dit meisje maakt het echt niet uit allemaal... Laatst moest haar moeder naar het ziekenhuis en vroeg ze of ze bij mij kon spelen terwijl ik er eigenlijk al wel klaar mee was. Heb ze buiten in de tuin gezet en ze mochten niet boven spelen, zo konden ze weinig kwaad. Het enige wat in de buurt was, was het buiten speelgoed, geen planten o.i.d. dus dit was nogal saai voor haar. Ze heeft de hele tijd gevraagd of ze naar huis mocht omdat ze zich verveelde terwijl mijn dochter en mijn zoontje zich uitstekend konden vermaken in de tuin haha. Misschien wilt ze zelf wel niet meer komen spelen...
Ik vind dat meisje ook geen leuk kind, maar ja, dat heb ik niet zo gezegd tegen die moeder Ik hou het dan maar een beetje in het midden, het werkt gewoon niet "samen"
Goh als ik sommige reacties hier lees dan krijg ik gelijk zo n gevoel van "dan zal mijn kind wel afgekeurd gaan worden door ouders" Hebben jullie dan allemaal zo n perfecte kinderen? En ik vind dat er wel snel geoordeeld wordt over een kindje dat brutaal is of andere kinderen slaat terwijl men niet eens weet hoe, wat en waarom dat kindje zo reageert wie weet is er wel wat met dat kindje en doen de ouders er alles aan om hier iets mee te doen? Maar goed zo zal dat tegenwoordig niet meer werken blijkt wel uit de meeste reacties!? En ja daar kan ik best verdrietig om worden.. Want ik ben een moeder met een moeilijker kind. Ik ben een moeder waarvan het kind extreem boos kan reageren, gooit met spullen in zo n bui en anderen naar haar hand wilt zetten. En ja ik ben een moeder die dat heel erg vind en er alles aandoet om dat gedrag veranderd te krijgen en daardoor ook hulp heeft ingeroepen. Mijn kind wordt gewoon gestraft als het nodig is en weet duidelijk wat wel en niet mag maar toch werkt dat niet altijd goed. En mijn kind? Die is hartstikke lief maar anders dan de meeste kindjes en waarom? Omdat ze een nog nader te bepalen stoornis heeft.. Wat ik hiermee probeer te zeggen? Oordeel niet gelijk over het kind of een eventuele thuissituatie Hoe belabberd die wel niet zou zijn want dat is het zeker niet altijd. Maar vraag het na en ja dat is ook pijnlijk om de vraag te krijgen "waarom doet jou kind zo?" Maar dat heb ik veel liever dan gepraat achter de rug om of kindjes "buitensluiten" En nee dit is niet persoonlijk naar mij gericht natuurlijk maar ik vind sommige reacties wel heel kort door de bocht vandaar mijn reactie vanuit een andere hoek. Ts: er moeten wel grenzen gegeven worden en sommige dingen die echt niet kunnen moeten ook zeker aangepakt worden en daar mag je zo n kind ook zeker op aanspreken maar ik denk dat veel dingen ook gewoon ontdekken zijn en als je dan een volgzaam kind hebt en een kind wat graag wat te zeggen heeft tja dan gebeuren die dingen.. Sturen is dan erg belangrijk wat wordt wel getolereerd en wat niet etc
Kinderen zijn vaak anders buitenshuis dan thuis he... Maar als je kind echt zo'n hand vol is en dit ook buitenshuis doet dan kan je er donderop zeggen dat ouders soms je zoontje/dochter liever ontwijken ja... Ik zie het overal om me heen gebeuren en zo is het leven nou eenmaal. Maar troost je, kinderen die thuis zo zijn als jij beschrijven zijn dit bij een ander vaak niet hoor... En nee mijn dochter is zeer zeker niet perfect maar ze is wel gewoon netjes bij anderen, breekt de boel niet af en kan gewoon rustig spelen met andere kindjes. Is netjes met de spullen en zal niet zomaar iets kapot maken. Gebruikt buiten poepen plassen en alle andere onderbroekenlol geen vieze woorden en zo wel word dit zowel thuis als bij de ouders direct afgestraft. Ik ben hier heel duidelijk in en dat weet ze. Wel raapt mijn dochter vanalles van de grond af tot in den treuren toe en loopt dus met iedereen mee. Zo heeft ze laatst op school (ik schaam me nog steeds dood) een hele pot met mini mars daarin leeggegeten wat van een meisje was met een allergie voor iets anders dan kon ze iets uit de pot pakken met traktaties. Dit was trouwens weer met hetzelfde meisje als ik in de openingspost aangeef. Dit meisje is echt een ramp... pfff... Mijn dochter staat niet stevig genoeg in haar schoenen om te zeggen nee dit hoort niet dus dat doe ik niet maar gaat hier gewoon in mee. Net zo fout dus. En mijn dochter kan vrij veel aandacht vragen (tot in extreme vormen aan toe) en sommige ouders hebben hier ook absoluut geen zin in en wimpelen haar af. Zolang ze het niet in haar gezicht doen en ze dit niet door heeft vind ik het niet erg.
Ik heb een dochter mijn zoontje is de rust zelve En op kinderdagverblijf is ze iets handelbaarder maar ook daar is ze moeilijk en dat zal op school niet veel anders zijn gok ik..gelukkig gaat het wel ietsjes beter de laatste tijd. En ja ik merk nu idd hoe de meeste andere ouders erover denken als ik hier lees maar ik hoop ook dat sommige hier ook in willen zien dat je niet altijd gelijk een kind moet afkeuren want er kan ook iets spelen..en als je er niet na vraagt weet je het ook niet en dan vind ik het zielig dat zo n kind op voorhand al afgekeurd wordt.. Overigens slopen, plas en poep en dat soort dingen gebeurd hier ook niet.. Alleen slopen als ze erg boos is en dat kan soms om het kleinste dingetje gebeuren helaas!
Ik had het idd al gewijzigd omdat ik later je onderschrift las haha en een hele dag kinderdagverblijf is wat anders dan na school een uurtje a anderhalf ergens te spelen. Spelen is vaak van 15:15 (voor je thuis bent is het 15:30 tot 16:30 a 17:00. Wat kan er in die anderhalf uur fout gaan? Dat kan echt alleen als je een onhandelbaar kind hebt wat nonstop zo doet zoals ik beschrijf. En als je dochter van de 10 speeldates een keer een woedeuitbarsting heeft weten ouders echt wel dat het niet altijd zo is en je kunt het er gewoon bij melden lijkt mij. komt vast wel goed.
kleintje88, wat je zou kunnen doen is een klein beetje aangeven bij de andere ouder dat je dochter soms zo kan reageren, en waar het door komt. Je kan het dan bij de naam noemen, maar ook simpel omschrijven zodat je niet meteen een etiket plakt. Mijn dochter reageert ook anders dan gemiddeld en ik geef meestal heel simpel wat aan, en waar ze eventueel rekening mee moeten houden (bijv erg schrikken). Vaak is openheid het beste, en voorkom je "geklets".
Ik vraag me in dit soort gevallen altijd af of je wel zeker weet of je dit probleem bij het andere kind moet zoeken. Hoe weet je zeker dat het niet je eigen kind is die de gekke dingen verzint. Kinderen hebben al snel door als papa en mama denken 'oh, weer x zijn schuld". Gevolg is dat de drempel om gekke dingen uit te halen veel lager is wanneer x erbij is. Want ze kan dan altijd zeggen dat x het bedacht heeft.
Amen! Maak het hier helaas ook mee. En wij doen er ALLES aan om onze zoon te helpen met zijn problemen. Ook met school en dmv trainingen. Hoe machteloos je je dan voelt als hij naar een feestje gaat en je dan achteraf (paar dagen later) via app hoort dat het weer mis is gegaan... (Moeder wist niks van zijn 'problemen') Dit spreekt zich natuurlijk snel rond onder ouders en zo krijgt zoonlief vaak nee te horen als hij wil afspreken helaas. Maar om nou tegen elke ouder te gaan vertellen wat zijn 'problemen' zijn waar hij gaat afspreken? Nee sorry dat ga ik echt niet steeds doen hoor.
Als je goed had gelezen vind ik mijn dochter net zo schuldig als dat meisje. Ze krijgt daarom ook net zo hard op haar kop. Het feit blijft wel dat ze het zonder dit meisje niet doet. Dan blijft het bij milde dingen. Ik vind meelopers even erg als de aanstichters van iets en dat zal bij mij altijd zo blijven. Als je erbuiten wilt blijven moet je ook niet mee doen. Dat geldt dus ook voor dochterlief. En daarbij is mijn dochter (tot nu toe) altijd eerlijk geweest en geeft ook aan wat ze zelf gedaan heeft en ik vraag het verhaal altijd van 2 kanten. meestal komen beide verhalen wel overeen. Als ze eerlijk aangeeft dat ze iets gedaan heeft zit daar een consequentie aan maar boos worden doe ik zelden. Kom ik erachter dat ze gelogen/gejokt heeft dan word ik wel heel boos. Dit doet ze zelden gelukkig. (even afkloppen)