Baby 10 weken drinkt zijn flesje niet leeg! Wie heeft er tips voor mij!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamavanDelcio, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDelcio

MamavanDelcio Nieuw lid

28 dec 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn zoontje van 10 weken wilt zijn flesje niet leeg drinken. Ben nu een maand bezig met de borstvoeding af te bouwen en hij krijgt nu alleen nog 1 a 2 keer in de nacht/ochtend bv.
    Hij is nu 6200gr. dus hoort volgens de verpakking van de kv 5 flessen van 200cc te krijgen. Nu drinkt hij niet meer dan 150cc met gevolg dat hij vaak na 2 uur weer honger heeft. Probeer het te rekken maar dan raakt hij zo overstuur dat ik hem gewoon niet meer stil krijg.
    Aangezien hij vanaf volgende week een paar dagen naar de opvang moet weet ik echt niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
    Hopelijk hebben jullie wat tips!
    Groetjes Denise

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je kan je bericht betr laten verplaatsen naar flesvoeding. even op het rode driehoekje bovenin je bericht klikken en vragen of ze hem verplaatsen;)

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    verplaatst naar flesvoeding

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon heeft tot 9mnd slecht gedronken, dronk zn flesjes niet leeg.
    Ik heb geen tips voor je maar wat ik geprobeerd heb: andere fles, andere speen, rustige omgeving, tussendoor even stoppen, boertje laten, verschonen.
    Uiteindelijk heeft t bij ons allemaal niet geholpen.

5. fafje

fafje Niet meer actief

is het niet gewoon teveel per x....kan je het niet verdelen over meerdere flessen...maagje is best klein..en omdat hij eerst bv kreeg, kan t mss nu iets te zwaar op de maag vallen...

(k dnek even mee)

6. Que

Que Niet meer actief

Ik denk dat de flesvoeding zwaarder valt bij je kleintje dan de BV.
    Het duurd even voordat ze daar aan gewent zijn.

Ik zou het even aankijken. Zolang hij nog aankomt gaat het goed. Je zal zien dat hij op een gegeven moment wel meer gaat drinken.

Weet niet welke fles je gebruikt. Wij hadden Avent hieruit kon hij niet drinken en ben toen overgestapt op Difrax omdat deze het beste lijkt op je tepel.

Mijn kleintje heeft hier ook last van gehad toen hij 1,5 week oud was. Ben toen direct gestopt met BV (dit lukte hem niet) en toen dus overgegaan op de fles. Hij kon maar 30cc drinken en was toen klaar. Toen hij bleef afvallen is hij opgenomen in het ziekenhuis. Dus blijf zijn gewicht in de gaten houden. Zolang dit goed gaat hoef je je in mijn ogen geen zorgen te maken.

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Wat het pak van de kunstvoeding aangeeft is maar een richtlijn hoor. Ik heb ook weken minder gegeven dan dat op het pak stond. En met 10 weken al aan 5 flesjes zitten is lekker, maar onze zoon is bijna 5 maanden en zit er ook nog vaak aan 5 (terwijl hij volgens het pak het met 4 flessen moet redden). Doe wat je gevoel je ingeeft, maar ik zou voorlopig flessen van 150 geven. Andere speen en fles is ook het proberen waard.
    Wij gingen trouwens ook niet meteen van de 150 naar de 180 cc; wij gingen omhoog met 15 cc water en dan een half schepje erbij.

Deel Deze Pagina