Is er ook een regeling voor zelfstandig ondernemers? Ik heb naast mijn bedrijf ook nog een Fulltime baan in loondienst.
Beste Bergje, Bij mijn antwoord ga ik er vanuit dat je zwanger bent. Je stelt immers je vraag op zwangerschapspagina. (Tevens zie ik dat je in de tijdslijn aangeeft dat je zwanger bent) Je wilt weten of er een regeling bestaat voor zwangere zelfstandigen. Zelfstandigen kunnen zich vrijwillig verzekeren voor de Ziektewet. Ben je vrijwillig verzekerd? Je kunt dan aanspraak maken op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO). Ben je niet vrijwillig verzekerd, dan kun je een uitkering voor zwangere zelfstandigen (ZEZ) aanvragen. De aanvraag van de Zelfstandig en Zwanger uitkering kun je doen met dit formulier. Vanuit je dienstverband in loondienst kun je aanspraak maken op een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO). Actuele informatie over de ZEZ-uitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare