Al jaaaaaren roep ik dat ik eens een echt goede zonnebril wil. Met een goede opbergdoos. Maar ieder jaar loop ik door de hema en koop we maar weer een van 5 euro want ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Ook de kleur is steeds een crime. Ik wil er max 150 euro aan uitgeven, maar dan moet het echt een fijne goede bril zijn. Ik vind ray ban op zich wel een beetje mijn ding zag ik. er mag best een klein printje inzitten, of een steentje, maar te grote brillen vind ik niets. Echt een standaard bril formaat denk ik. Ik heb zelf grijze ogen, donkerblond haar tot over mijn schouders, redelijk bleke huid en in de zomer sproeten. Ik denk dat bruin het veiligste is dan, of grijs. Ik hou niet van hele dunne tere monturen, ik heb een dreumes, het ding moet wat kunnen hebben. En het moet het licht echt goed filteren, ik ga in de zomer echt dingen uit de weg want ik kan echt absoluut niet tegen de zon inkijken, zeker op het strand of in het zwembad (buitenbad) is echt drama, dus het moet ook water kunnen hebben. Welke bril zijn jullie tevreden over? tips? heeft het zin om een pearl in te lopen ? (ik heb geen sterkte nodig) Thanks!
ja pearl en andere opticiens hebben ook zonnebrillen zonder sterkte. Kun je dus rustig eens kijken of daar wat tussen zit. Voor mij is een dure zonnebril niks, ik ben altijd mijn zonnebril kwijt, behalve in de auto omdat ie daar op een vaste plaats ligt. Maar verder liggen ze her er der verspreid in tassen, lades etc.
Ik heb al jaren een Polaroid bril. Ik kan recht in de zon kijken zonder te knipperen haha... Polaroid brillen hoeven niet duur te zijn en ik heb die van mij destijds bij de Bijenkorf gekocht. Ik zou niet bij Pearl gaan als je geen sterkte hebt, volgens mij ben je dan veel meer kwijt dan bij een gewone zaak. Mijn bril is van degelijk plastic en dik montuur. Mijn zoon heeft hem met zijn grijpgrage handjes al heel vaak te pakken gekregen maar dat ding is niet kapot te krijgen
Mijn man heeft een serengeti zonnebril. Gekocht omdat dat een bril was die veel chauffeurs bebben en hij heeft hem altijd opgehad in de auto. Ik vind het ook een erg fijne bril. Helaas moet een zonnebril bij mij op sterkte zijn dus ik koop meestal een polaroid ding die je op je gewone bril zet. Clip-on heet dat. Anders had ik ook een serengeti gehad.
Ik heb meerdere zonnebrillen, maar met mijn Ray Ban ben ik na al die jaren nog het meest gelukkig. Mijn zoontje heeft hem al meerdere malen van mn hoofd getrokken en op de grond gegooid, maar de bril heeft het allemaal overleefd. En ze hebben veel neutrale modellen die mooi staan en die je niet snel zat bent.
Hier de Ray Ban New Wayfarer. Glossy zwart, mijn gewone bril is hetzelfde montuur maar dan mat zwart. Heerlijk licht en ook fijn: Hij blijft niet vastzitten als je hem even in je haar zet. Had eerst de Aviator en de neussteuntjes zaten altijd vast in mijn haar!!!
Ik ben eigenlijk ook geen zonnebril waard. Toch 3 jaar geleden een RayBan gekocht met dunne pootjes zeg maar en die is nog heel , netjes en super goed. Ondanks dat die al 100 X gevallen is of zoontje hem gepakt heeft. En eerlijk ? Ik merk het verschil echt wel. Had altijd goedkope brillen maar zou niet anders meer willen.
Mooie brillen Imensa. Ik vergeet het te zeggen, maar ik kan dus niet tegen die pootjes op mijn neus. Krijg ik iedere keer hoofdpijn van. Ik ga eens googelen op merken die jullie aangeven.
Ik ben heel goed geholpen bij eyewish vorig jaar. Ik hou van brillen en ben dan ook de trotse eigennaar van een michael kors, ray ban en roberto cavali bril. Ik zou alleen niet zo snel meer voor spiegel glazen kiezen, deze vlekken echt heel snel. Ik blijf poetsen
Hier ook al jaaaren een ray ban en hij is niet kapot te krijgen hoor! Ik heb zo'n lichte versie met hele dunnen pootjes. Ook vaak in de handen van onze dochter gekomen en hij leeft nog Ik ben er erg tevreden mee. Voor mij ook geen goedkope brillen meer hoor!
Mijn zonnebril heb ik ook gekocht bij een opticien. Alleen eerst zonder sterkte. Hier een giorgio armani, die is was wel iets duurder van 150, maar ik heb hem al 8 jaar en hij zit nog geweldig en hij ziet er nog nieuw uit. Dus die 350 euro die hij gekost heeft was het waard. Ik zou een optiek in lopen om daar te kijken naar de diverse vormen kleuren en modellen. Dr zit er vast wel een met jou prijs tussen.
Ik heb bijna 8 jaar geleden een Michael Kors zonnebril gekocht bij tk maxx. Zelfde lag hier voor 8 x de prijs bij de eyewish in de etalage 😉 Ding is fantastisch, heb alleen vorig jaar de pootjes opnieuw laten aandraaien, verder gaat hij nog steeds mee. Wilde nav dit topic kijken of je online ook naar Nederland kon verzenden, maar zag net dat er tegenwoordig ook vestigingen in Nederland zijn. Misschien de moeite waard als je in de buurt van Rotterdam of Eindhoven woont.
Ik heb een zonnebril op sterkte gekocht was toen 150 euro. Nou echt zon filteren doet hij dus echt niet!
Ik heb eeen ray ban aviator, maar ik ga dit jaar voor een gucci, zag ik vorig jaar al liggen, maar toen vond ik hem nog te duur. Nu is ie nog duur natuurlijk, maar aangezien ie nog steeds in mijn hoofd zit ga ik hem toch kopen.