Verklaring "Te goed bevrucht"

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Audrey, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag dames, vandaag voor de TP geweest, en even gecheckt wat ze bedoelde toen ze zeiden dat drie eitjes te goed bevrucht waren, maar het is inderdaad dat twee zaadcellen binnen dringen. In de natuur is het meer een afval race, en tegen de tijd dat een tweede aankomt heeft het eitje een hard laagje om zich gevormd. Wanneer in de natuur twee zaadcellen tegelijk binnen dringen, wordt het een natuurlijke abortus.
    Kans op Downs etc anders.
    Ze zeiden dat het nooit voorkomt eigenlijk, dat zo veel eitjes onbruikbaar raken. Wel dat ze het elke dag zien, maar nooit zo veel bij een stel.
    We waren teleurgesteld (gehoopt op een aantal voor cryo), maar we konden er nog over grappen.

Wat ik overigens wel even een moeilijk besluit vond was de keus van een erin of twee. Gekozen voor een, omdat ik de gezondheids risicos voor evt babies erg eng vond. Ik ga nu even zoeken naar berichten die hierover gaan.

2. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Audrey,

Betekent dit dat de kans op een 2ling ook groter is?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owwww...ik dacht al.
    Te goed bevrucht...die term klopt dus eigenlijk ook niet. Want hij is helemaal niet goed bevrucht...twee is te veel.
    Maargoed, ik snap hem nu en heb het inderdaad nog niet echt gehoord. Balen! Dat is het zeker...nu heb je er niks aan.

Wat betreft 1 of 2 terugplaatsten is inderdaad moeilijk. Bij ons hanteren ze een protocol (dat maakt het veel makkelijker).
    Bij 1 goede en de rest matig krijg je er twee terug.
    Bij meer dan 1 hele goede krijg je er 1 terug (de rest als cryo) en bij allemaal matig ook 2.
    Leeftijd speelt ook mee. Dit protocol passen ze tot een bepaalde leeftijd toe. Ook telt je geschiedenis in de MMM natuurlijk mee.
    Wij hebben er dus steeds 1 terug gekregen.
    Ik vond dat ook fijner, het was ook echt een keus waar we beide 200% achter stonden.
    Vooral voor de gezondheid van de frummels en van mij. Ook de risico's na de geboorte zijn bij een meerling hoger.
    Tuurlijk, als je kan kiezen geen of twee dan ga je voor twee maar 1 is het meest ideaal in mijn ogen.
    Ook het meest natuurlijk.

Heel veel succes!
    Elmo

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik had er ook nog nooit van gehoord maar wel fijn dat ik het nu weet.

Kan me voorstellen dat je het moeilijk vond om te beslissen 1 of 2 terug
    plaatsen...ik mag als het goed is over 2 weken beginnen met IVF en mijn
    vriend en ik hebben daar een meningsverschil over...ik zou er 2 terug
    geplaatst willen hebben en hij maar 1.

Maar goed...ik hoop voor jou dat deze ene zich lekker gaat innestelen en
    dat je over 2 weken een positieve test hebt!

5. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi smoeltje, ja, groter kans op een tweeling, en die risico wilde we niet. Natuurlijk gaat het vaak goed, maar de kans op complicaties vind ik te hoog.
    Sucess Ginny, en ook met een besluit. Mijn partner had wel een mening erover, maar heeft het niet echt geuit, omdat hij vond dat het geheel mijn besluit was, gezien het om mijn lijf gaat.
    Toen ik een zei, was hij opgelucht, en de arts, verpleegkundige, en labatorium vrouw glimlachte ook hartlijk. Ze wilde me geen van alle beinvloeden, maar vinden duidelijk dat een verstandig was.
    Okee, fijne dag allemaal.

Deel Deze Pagina