Hoi dames, Even een vraagje: ik ben op dit moment 37 weken zwanger en heb vanochtend een sollicitatei verstuurd. Zojuist werd ik al gebeld dat ik op gesprek mocht komen.... Vind het allemaal nu wel erg spannend. Heb tijdens het gesprek genoemd dat ik op dit moment hoogzwanger ben en dat dat de reden kan zijn dat ik de afspraak moet afzeggen.... vond ik wel zo netjes..... Maar zit me nu af te vragen: hoe gaat het met het opzeggen van je contract? Heb op dit moment een vaste baan... Kun je dit gewoon doen tijdens je verlof en kan ik na m'n verlof meteen aan de slag of moet ik bijvoorbeeld wachten met werken totdat m'n 16 weken verlof helemaal voorbij zijn? Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven...
De precieze datum weet je pas als je bevallen bent. Je krijgt dan een brief van het UWV met daarin de datum dat je weer aan het werk moet. Je kunt je huidige contract gewoon opzeggen per *datum einde verlof*. Kijk even hoelang je uitwerktermijn is, zodat je wel op tijd opzegt. Als het 2 maanden is en je zegt op 3 weken na de bevalling, heb je kans dat je nog een paar dagen bij je oude werkgever moet gaan werken. (er even van uitgaande dat je nog maar 10 weken over hebt) Als je vakantiedagen over hebt, kun je vragen of je werkgever die achter je verlof aan wil plakken, dan kun je je ontslag dat aantal werkdagen later in laten gaan. Anders worden je vakantie uren uitbetaald en dat is echt zonde van je dagen want daar betaal je naar verhouding veel belasting over. Edit: Bijkomend voordeel is dan dat je nog een paar dagen extra bij je kindje kunt zijn.. Veel succes! O ja, je moet wettelijk gezien een bepaald aantal dagen verlof opnemen. Ik weet alleen niet meer hoeveel, en ik kan het zo snel ook niet vinden. Ik dacht iets van 46 (werk)dagen, maar dat weet ik niet zeker.