wie ook verhoogde uitslag suiker/glucose test?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joyce26, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo meiden,
    ik moest 4 weken geleden een glucosetest in het zh laten doen door middel van bloedprikken de eerste keer nuchter was hij 5,2 zo n vies drankje gedronken en 2 uur later weer getest toen was hij 7.2 (mocht volgens zh 6.9 zijn) iets te hoog dus ik naar de ha (die begeleid mn zwangerschap) zegt ze je suiker is licht verstoord dus ik ipv suiker al overgestapt op zoetjes in de koffie en verder gebruik ik weinig tot geen suiker ook geen snoepjes enz nu moest ik afgelopen maandag weer voor dezelfde test wat de eerste uitslag was kreeg ik niet te horen maar moest wederom zo n glucose/suikerdrankje en 2 uur later weer prikken ditmaal kreeg ik de laatste uitslag wel te horen die was 8,8 vergeleken met 4 weken terug dus flink omhoog gegaan terwijl ik toch echt goed oplet.
    nou moet ik morgen naar de ha en vorige keer zei ze dat als ie te hoog was dat ik dan overgedragen word aan de gyn maar wat gaat er dan gebeuren???
    iemand die dit ook heeft of heeft gehad en wat kan ik gaan verwachten?
    groetjes en liefs joyce

2. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

ik lees graag mee, ik heb volgende week donderdag de suikertest... :(

3. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    mag ik vragen wat bij jou de reden is dat ze die test doen?
    bij mij was het omdat me baarmoeder 3 weken voor loopt op de groei en me bmi is te hoog morgen naar de ha en dan horen wat ze te zeggen heeft dat ie omhoog is gegaan is niet goed maar weet echt niet wat me te wachten staat en maak me best zorgen juist omdat ik na de eerste keer zo oplet wbt dingen met suiker erin en dan nog is ie omhoog gegaan.
    groetjes en liefs joyce

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hey Joyce, ik had het al vanaf 15 weken en spuit nu al 16 weken insuline,mijn suiker is en was wel een stuk hoger dan bij jou. Het neem wel risico's met zich mee,heb je nog geen insuline gekregen want nu juist vanaf de 31 weken word hij nog hoger. Laat je maar goed onder controle houden meid.

5. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoihoi nee ik heb helemaal niks gekregen enige wat me ha 4 weken terug zei was als ie nog hoger zou worden ik onder controle van de gyn kom te staan maar verder totaal geen info niks ook na het bloedprikken geen informatie of iets gehad alleen maar dat ie nu dus 8,8 was en 4 weken terug was ie 7,2 na het glucosedrankje vandaar ook dat ik me best wel druk maak heb al wat op inet erover opgezocht maar de symptomen die vaak vermeld worden heb ik geen last van misschien iets meer naar het toilet om te plassen maar meer ook niet morgenochtend 9 uur moet ik bij de ha zijn en hopenlijk krijg ik dan wat meer info thanks voor je reaktie.
    groetjes en liefs joyce

6. knorretje88

Bij mij is de reden dat het in de familie zit en dat bij de reguliere onderzoeken mijn suiker ook al wat hoger was dan gemiddeld. Ook is mijn BMI te hoog.

7. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ik heb de test ook moeten doen omdat het buikje van de baby groter was als gemiddeld en dat ik meer vruchtwater uit. Na de test bleek inderdaad dat ik suiker heb en ben toen daarna naar de dietist geweest in het ziekenhuis en moet nu op dieet. Zo weinig mogelijk koolhydraten... (moet nu voornl. de frisdrank, zoetbeleg en koek/snoep/chips e.d. laten staan).

Ik hoef waarschijnlijk niet te spuiten omdat ik over drie weekjes een keizersnee heb. Volgende week wel weer een groeiecho en afspraak bij de gynaecoloog. Denk dat ik daarna wel weer moet prikken.

Succes in ieder geval!

8. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    thanks voor de info meiden ben vanmorgen naar de ha geweest en ik moet aanstaande maandag naar de diabetes verpleegkundige en krijg dan een aparaatje mee om thuis me waarden bij te houden.
    dan moet ik 10 nov naar de dieetiste en naar de gyn voor groei echo de ha zei iets waarvan me man en ik best wel erg schrokken dat baby s van mama s met zwangerschaps suiker tussen de 37 en 41 weken een grotere kans hadden om te overlijden klopt dit want dit bezorgt me best wel wat angst.
    nogmaals thanks meiden groetjes en liefs joyce

9. knorretje88

Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gehoord, snap wel dat je daar erg van kunt schrikken. Mijn nichtje had ook zwangerschapsdiabetes, ze is toen ingeleid met 38 weken en het is een supergezond jochie.

10. Kylie

Kylie Lid

28 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet over een aantal weken ook die test doen omdat mijn broer diabeet is. Ik heb gehoord dat als je er niks aan doet je een heel groot kindje kan krijgen, en dat ze daarom met 38 weken inleiden. Mijn vriendin heeft het ook en moet nu haar bloedprikken een aantal keer op een dag. Als dit verder goed is, is er verder niks aan de hand. Zijn de waarden te hoog dan is er kans op dat er insuline gespoten moet worden.

11. knorretje88

wat kylie beschrijft is precies hoe mijn nichtje het ook had, te groot kind en daarom ingeleid met 38 weken, ze moest ook op het eind insuline spuiten.. ik heb donderdag de test, ben heel benieuwd

12. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb dit ook.
    Heb 2 x gewone vingerprikjes gedaan en 1 x met dat vieze drankje.
    De 1ste vingerprikjes waren iets verhoogd (laatste prik van de 1ste prikjes was 7,1) maar dat kon nog.
    De drankjestest was oke en nu was vorige week mijn vingerprikjestest weer niet goed en te hoog (3de prikje was nu 7,5).

Ga maandag een dietiste bellen en denk ik nog een keer de vk want ik snap er maar weinig van wat er nu allemaal gebeuren gaat.
    Kreeg alleen te horen dat ik contact op moest nemen met een dietiste en mijn waardes door moest geven en zei wel met mij zou kijken of er wat aan gedaan kan worden...

Hier is het standaart trouwens bij een hoger BMI (weet alleen niet vanaf welk BMI) mijn buik groeit normaal en de baby ook en ik ben niets aangekomen in de zwangerschap,alleen wel vaker plassen nu maar dat kan ook door de groei van de baarmoeder komen die op de blaas drukt

13. Kylie

Kylie Lid

28 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gehoord dat als je BMI hoger is dan 27 je dit onderzoek sowieso krijgt

14. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    vandaag ben ik bij de diabetes verpleegkundige geweest en een meet aparaatje meegekregen dit moet ik paar keer per dag doen en over 4 weken moet ik terug bij haar want dan zou ze wat vertellen over de bevalling enz?? nog 10 dgn dan moet ik naar de gyn en naar de dieetiste de diabetes verpleegkundige vond dit eigenlijk te lang maar eerder kon ik niet terecht maja we gaan iedergeval alles netjes bij houden en dan horen we de 10de verder wel hoe of wat.
    meiden nogmaals allemaal bedankt voor jullie advies en eigen verhalen de ergste angst is een beetje weggeebt nu
    groetjes en liefs joyce

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb het ook en bij mij is het prima vol te houden met regelmatig en gezond eten. Gelukkig leefde ik al redelijk gezond wat voeding betreft, hoef dus weinig aan te passen. Hoef ook geen insuline te spuiten, en als ik de waardes met voeding onder controle kan houden gaat dat ook niet gebeuren.
    Bij mij hebben ze me getest omdat ons meisje iets voor ligt op de groei.

Overigens heb ik een prima BMI (21), dus het heeft niet altijd daar mee te maken. In mijn geval zit het in de familie, helaas.

Mis overigens wel de chocopasta hahaha! Maar ach er zijn zoveel andere lekkere dingen!

16. Kylie

Kylie Lid

28 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Maartt, ja als het in de familie zit dan heb je verhoogde kans, dus wordt je ook getest maar als er niks in de familie zit en je BMI is hoger dan 27 dan wordt je ook getest.

17. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier getest omdat de baby 2,5 week voorloopt in de groei..
    tja..

18. knorretje88

heb vanmorgen de test gehad, maar heb de waardes niet mee gekregen, maar wel stiekem de laatste kunnen zien ;)

moest nuchter een vingerprik, die waarde weet ik niet,
    toen een vies drankje en moest toen 2 uur later weer komen..
    die waarde was 8.7 :(

is dat te hoog?? ik heb geen flauw idee wat de waardes mogen zijn.. :)

19. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Hey dames,

Sluit me hier ook even aan. Ik mag me dinsdag melden voor de glucosetest. Hoe hoog m'n suiker was weet ik niet, maar gisteren kwam m'n vk erachter dat hij te hoog was (dit had haar assistente haar niet verteld).

Ik heb wel een te hoog BMI, dus ben heel erg benieuwd.

We'll see.

Deel Deze Pagina