Verklaring voor oud-bloedverlies gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    @mamacharlotte, heb 2 keer getempt en tijdens het bruinverlies blijft mijn temp wel redelijk omhoog. Ook mag je pas je volgende cyclus tellen als het rood bloedverlies is.. dus dan heb ik gewoon een LF van 13 dagen.
    En je maakt mij nergens meer bang mee hoor haha.

Wij hebben gehad:
    -inwendige echo bij eerste afspraak, prima
    -bloedprikken bij mij dag 3, was allemaal goed
    -zaadtest een VCM van 200 miljoen, alles verder ruim goed
    -samenlevingstest helemaal goed
    -fertiloscopie (soort kijkoperatie via vagina, waar ze ook blauwe vloeistof nog via baarmoeder door eileiders spuiten), geen verklevingen, eileiders open, geen afwijkingen.

Uh dat was het wel geloof ik.. En nu dus de 17de weer een gesprekje, heb namelijk pas afgelopen donderdag de fertiloscopie gehad :)

@Leentje, ik heb ook nog vaak korte cycussen, het is 1 keer zo erg geweest dat ik tussendoor maar 10 dagen geen bruin of bloed had haha, gelukkig zijn ze wat dat betreft nu weer ietsjes langer ;)

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    Leentje wij hebben ooit al eens samen geschreven in het: was ik maar ongesteld topic haha. Ik dacht je naam al te herkennen.

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    Toch fijn om weer te horen :) Maar bij mij prikken ze dus niet eens op progesteron maar ze wil gelijk medicijnen geven ofzo.. En over lichte menstruatie zegt ze eigenlijk al helemaal niet veel..

En heb dus 1 keer gezien dat mn baarmoederslijmvlies al oke was en toen kwam mn eisprong pas een dag of 4 later.. zal dan wel goed zijn hopen we maar he.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ze hebben tegen mij ook al eens gezegd dat het ook kan zijn dat je wat meer baarmoederslijmvlies hebt dan nodig is en dat het te veel alvast wordt afgestoten en dat kan wat gaan bloeden. Ik weet het ook allemaal niet meer haha!
    Mijn temp blijft trouwens hoog tijdens het bruinverlies en gaat pas omlaag als ik ongesteld wordt. Ik heb een lf van 13 à 14 dagen, dus dat is netjes maar het bruinverlies begint op 9 of 10 dpo meestal.

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Toevallig heb ik dat topic pas geleden nog eens gelezen en dacht je net idd te herkennen haha. Was van plan om het op te zoeken, maar je bent me voor ;). Lang geleden weer al he!
    Zullen we nu een 'was ik maar niet ongesteld' topic openen :p.

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    @Saskia; Ja het is ook niet zoveel dat ik denk: dat kan een vruchtje niet overleven.. Ik vind het ook vooral lastig dat ik zo 10 dagen met toch iets van maandverband oid aan het slepen ben terwijl alles wat er uit komt ook in 2 dagen had kunnen komen..

Achja bij mij dus hetzelfde qua temp als bij jou. Maar ik word na de volgende afspraak naar huis gestuurd omdat alles dus goed is, en dat voelt redelijk ellendig dus van mij mogen ze wel even iets proberen met medicatie, heb ik het gevoel dat ik nog iets doe.. behalve me rotseksen natuurlijk :D;)

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    :D Misschien moeten we dat maar doen, ik werd nl toen uiteindelijk al na 35 dagen ongesteld haha, als dat nu andersom ook ff lukt.

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bij mij kwam het ook redelijk snel na het beginnen van dat topic, dus wie weet werkt het deze keer ook :D.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb ook heel weinig bruinverlies inderdaad. Net zoveel als ik normaal op een dag aan afscheiding heb, maar dan lichtbruin ipv wit. Het is gewoon heel lastig!

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    bij mij was het gewoon spotting tussendoor had er wel vaker last van de laatste keer was t dus wel een innesteling hihi

11. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ leentje:
    Hmm.. weet niet of ik dat met je eens ben ;) Ik ben zo heftig ongesteld (tot flauwvallen aan toe) dat ik dat heeel graag zou ruilen voor een paar dagen bruinverlies!

@ Saskia: Goed om te weten dat de kans niet kleiner is (hoewel dat natuurlijk wel afhangt van de kansen die je al hebt.. maar dat terzijde ;)) Hoort dat ook bij de standaard vruchtbaarheidsonderzoeken, dat ze controleren of het baarmoederslijmvlies dik genoeg is? Bij welk onderzoek gebeurt dit?

@ Lief: Ja, je bent pas echt ongesteld als het roodverlies duidelijk begonnen is, toch? Spannend, toch al wel veel onderzoeken ook gehad! Ik hier denk ik net zoiets. Alleen had ik een HSG (gisteren nog!) Is zo'n fertiloscopie net zo pijnlijk? Ik vond het vreselijk..

@ angiebaby: Hee, nog iemand van het 'Verplicht klussen'-topic ;) Vind het echt superleuk dat je zwanger bent, gefeliciteerd (al had ik dat al eens gezegd, dacht ik) :D

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @Angiebaby: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Jullie zijn ook een tijdje bezig geweest voordat je zwanger bent, of zie ik dat verkeerd? Had je ook bruinverlies voor en/of na je menstruatie of vooral halfverwege je cyclus?

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ mamacharlotte, van die kansen is helaas waar... mijn kansen zijn al slecht ;) Maar het ging over de invloed op zwangerschap door bruinverlies en dat was dus nihil in mijn geval omdat progesteron goed was en bm-slijmvlies ook.
    Mijn baarmoederslijmvlies is meerdere keren gemeten, maar ik ben dan ook een doorgewinterd mmm-meisje die al menige echostaaf in haar doosje heeft gehad :p
    De eerste keer werd het gemeten net voor de eisprong en toen was het 9mm en dat was perfect. Ik geloof dat 6 minimaal is.

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Vervelend dat het onderzoek zo pijnlijk was! Maar de uitslag is goed, zie ik!

15. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Saskia: Aha.. Ik heb geen verstand van de dikte van het baarmoederslijmvlies, vandaar dat ik benieuwd was. Ik wil het liefst straks zoveel mogelijk onderzocht hebben, dat we in ieder geval dingen kunnen uitsluiten (of weten waarom het waarschijnlijk nog niet heeft willen lukken). Ik wil iig nog voor de samenlevingstest gaan! :p
    Haha, moet wel om je lachen: "doorgewinterd mmm-meisje die al menige echostaaf in haar doosje heeft gehad" :p Arme meid! Ik hoop dat het gauw raak mag zijn voor jullie!

@ leentje: Ja, de uitslag was gelukkig voorlopig goed! Ben ik heel blij mee! Maar laat ons maar verder gaan met die onderzoeken, ik wil wel weten of er een reden is dat we nog niet zwanger zijn.. :)

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @mamavancharlotte, ik wilde ook heel graag echt alles onderzocht hebben. Ook al was al direct duidelijk dat manlief heel slecht zaad heeft. Ik heb zelfs een samenlevingstest gehad, terwijl dat eigenlijk niet zoveel nut heeft bij deze zaadkwaliteit. Toch nog 1 snelle zwemmer gevonden :D
    Ook heb ik een HSG gehad en de standaard-onderzoekjes zoals bloedprikken, uitstrijkje en diverse echo's. Alles goed, heel goed zelfs volgens gyn. Dus ik vertrouw er maar op. Maar door dat bruin word ik soms toch wel onzeker!

17. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Saskia: Kan ik me voorstellen, dat het je onzeker maakt.. Maar fijn dat het verder bij jou helemaal goed zit! Wat is het vervolg voor jullie? Wat houdt een ICSI precies in?

Dit topic heeft mij nu ook wel doen nadenken om hier ook even op te laten onderzoeken. Ik kan me herinneren bij mijn eerste inwendige echo dat die vrouw ook zoiets zei: "... bla bla.. je baarmoederwand is wel wat dun.. bla bla.." En dat was ook ruim na mijn eisprong, vlak voordat ik ongesteld moest worden (en nog geen bruinverlies had gehad!).

Oh, ik ga echt van de hak op de tak. Zit even op je profiel en ik 'herken' je nu trouwens van toen ik hier ook net online kwam! Toen had je nog netjes je rondes in je onderschrift staan. Ik herkende je lieveheersbeestjesplaatje :D

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    @mc, ik kreeg plaatselijke verdoving en een pijnstilling via infuus (zeg maar gerust even een mokerslag via infuus haha) en voor en nadien nog wat pijnstillers, dus wat dat betreft heb ik niet echt veel pijn gehad. Maar ze gingen bij mij iets inbrengen in mn baarmoeder en ook nog sneetjes naast de baarmoedermond, dus via de vaginawand de buikholte in :)
    HSG kan idd heel pijnlijk zijn heb ik gelezen! Maar gelukkig bij jou dus ook alles goed.

Saskia, doorgewinterd MMMmeisje is helemaal niet tof, wens je veel geluk met je ICSI :)

@MC; Hier dus nog maar 2 keer gezellig contact met de echostaaf gehad ;)
    1ste keer cyclusdag 6, slijmvlies was 4 mm. Had op CD 13 eisprong
    2de keer cyclusdag 13, slijmvlies 7 mm. Had toen op CD 17 eisprong.

Lijkt me wel oke toch..

Ze zei dat dat goed was, dus daar ga ik dan maar vanuit he..

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, die rondes heb ik maar gelaten voor wat het was... geen idee meer in welke ronde ik zit. Ronde 26 ofzo ;)

ICSI is dezelfde behandeling als IVF. Alleen bij IVF zwemmen er zo'n 100.000 zaadjes op 1 ei af. Bij ICSI injecteren ze 1 zaadje in een eitje. Van natuurlijke selectie is dan geen sprake meer. Helaas hebben we te weinig zaadjes voor IVF.

20. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Saskia: Ik blijf het vreemd vinden.. de gynaecologen meten precies enkel het slijmvlies vlak voor de eisprong (bij mij is dat in orde, was al 12mm 4 dagen voor ei), maar hebben ze dat bij jou al eens gemeten enkele dagen na de eisprong? Dat lijkt me toch minstens even interessant? Bij mij hebben ze eens 8 dagen na de eisprong opnieuw gemeten en het was al maar 7mm meer (zeker al gehalveerd, dus). Toch zei de gyn dat dit OK was.

Ik pieker me dus suf waarom dit in godsnaam OK zou zijn!? Is het niet de bedoeling dat het ei innestelt rond dag 4-5 na eisprong? In dunner wordend slijmvlies lijkt me dat niet optimaal. Mijn progesteronwaarden zijn allemaal hoog genoeg, zelfs op het moment dat ik bruin bloed verlies 8 dagen na het ei. Pillen om slijmvlies dik te houden, hebben vast ook geen zin, want daar zit vast enkel progesteron in en dat heb ik genoeg.
    Zou die hcg ervoor zorgen dat het slijmvlies dik genoeg blijft?

Op deze website staat een mooi tekeningetje over de dikte van het slijmvlies, dat blijft dus ongeveer even dik vanaf de eisprong tot 1 of 2 dagen voor de menstruatie. Is deze tekening dan fout??

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=openprintart&art_id=1930

Ik trek me echt de haren uit het hoofd want ik heb zo het gevoel dat dit de reden is waarom we al 15 maand bezig zijn. En volgende maand IUI, maar dat zal dan ook wel njet worden, want ook daar heb je goed slijmvlies voor nodig.

Weet iemand meer? Nu al 2 gyns die me afwimpelen als ik vraag naar dat slijmvlies. :(

Deel Deze Pagina