Verklaring voor oud-bloedverlies gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
  2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Lief: Fijn dat je wel plaatselijke verdoving hebt gehad toen! Ziet er idd wel goed uit, de dikte van je slijmvlies (aan de hand van wat Saskia zei ;)) En als ze het ook nog eens zeggen!

@ Saskia: Aha, weer wat geleerd! ;) Ik hoop voor je dat het zal aanslaan!

@ framboos: Ik kan je hier niet verder mee helpen, maar ik snap je zorgen. Vervelend dat de gyns het afwimpelen.. Lijkt me toch wel een vrij essentieel deel wat goed moet 'werken' om zwanger te kunnen worden!

Ik vind het wel grappig trouwens dat dit topic deze wending heeft gekregen! Het heeft mijn ogen ook geopend om hier eens bij stil te staan (ik ga het de 22e ook aan mijn gyn voorleggen).

@ Charis: Hee, wat grappig joh :p Toevallig!

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Die tekening komt me echt heel bekend voor uit al mijn biologie-boeken, dus ik ga er wel van uit dat die klopt.

Dat mogen ze toch niet zomaar afwimpelen lijkt me..? Ik vind dat echt heel vervelend voor je.. Kan je niet bellen en vragen (eisen) dat je hier duidelijkheid over wilt? Omdat je niet het gevoel hebt dat dit bewezen goed zit bij je?

4. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Hey Meis, heb je weer gepbt ;) soms is het vrouwelijk lichaam maar een raar geval :p hahaha echt vervelend dat we soms niet even naar binnen kunnen gluren ;)

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Dat zou echt geweldig zijn, een eigen supermodern echo/röntgen-apparaat waarmee je gewoon even in je buik kan gluren wat daar allemaal gebeurt.. Gat in de markt? :D

Aan de andere kant is het soms ook wel weer leuk en spannend dat je het helemaal niet weet. Maar dat wachten is zo vervelend ;)

6. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Hahahaha ja misschien voor het beste idee van 2011 :p, alleen ja indd dan is het niet meer zo spannend als nu, maar dat wil ik er wel voor over hebben hoor :p

7. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @MamaCharlotte: denk ook niet dat de tekening fout is. Wel raar dat er hier nog niemand zijn slijmvlies laten meten heeft NA de eisprong.. hadden ze dat bij mij die keer niet gedaan, dat lag ik er nu wellicht ook niet van wakker :( Ik zal uiteindelijk die tekening nog eens afprinten en voorleggen aan de gyn.
    Snappen ze dat nu zelf niet dat je soms wat uitleg wilt over je lichaam, eens weten hoe het werkt.. ipv gewoon te zeggen 'het is goed' of 'het is niet goed'?
    Binnen twee weken een eileideronderzoek, misschien komen er nog wat apen uit de mouw dan.

Zo'n machientje mogen ze hier ook wel geven, dat zou echt verrijkend zijn! :) Ik had enkele weken geleden gelezen dat er ergens een pilletje uitgevonden is met voedingssuplementen (vitaminen?) in dat ervoor zorgt dat onvruchtbare koppels direct zwanger kunnen worden. Was het maar zo simpel..
    1 superpil pakken en direct zwanger.. tadaaa! :D

8. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ framboos: Haha, ik zie jou al boos met die uitgeprinte tekening naar de gyn stappen ;) Succes vast met je eileideronderzoek (wat gaan ze precies doen?)

Die pil, je schrijft dat die al uitgevonden is? Ik ben heel benieuwd wat zo'n pil dan doet! Geef mij er zo een ;) Maar toch geloof ik niet echt dat zoiets uit te vinden is.. Het gaat volgens mij toch om geluk en een lucky shot uiteindelijk. Hoe (on)vruchtbaar je ook bent..

9. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Lach maar :D serieus, ik ga uiteindelijk zo ten einde raad zijn, dat ik het nog doe ook! haha

Ivm die superpil, dit las ik in de krant:

"Gentse onderzoekers hebben een revolutionair voedingssupplement ontwikkeld waarmee onvruchtbare koppels toch een kind kunnen krijgen, zo meldt de Corelio-groep.
    "Veertig procent van onze mannelijke patiënten slaagde er binnen de drie maanden in hun vrouw of vriendin alsnog zwanger te maken", zegt dokter Wim Decleer van het Jan Palfijnziekenhuis in Gent. De voedingssupplementen kosten per koppel zo'n 150 à 200 euro per maand."

Eens snel in mijn man zijn eten draaien :D

Nee, zoals je zegt.. eerst harde bewijzen op tafel eer je er geloof aan moet hechten.

10. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Wat ze tijdens dat eileideronderzoek gaan doen, shoot me! Daar heeft ze niks over gezegd, enkel dat wanneer ik moest langsgaan voor een echo, ze meteen dat onderzoek ook zou doen. Ik stel me er dus niet te veel van voor, als het gewoon tijdens een consultatie kan. Ik dacht nochtans dat het normaal een gekleurde vloeistof inbrengen was. En dan een röntgenfoto.. maar mijn gyn zal wellicht enkel eens 'van ver' kijken met de echo ;) Ik zal het alleszins laten weten wat het was.

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    Zal toch iets van een HSG zijn? Eileiders kunnen ze volgens mij niet echt zien op een echo ofzo..

En meiden ik loop hier zo hard te klagen maar zit inmiddels op 10 dpo en nog geen bruin! Voor het eerst na 17 rondes. Maar het ergste is.. deze ronde kan ik 100% niet zwanger zijn (mocht niet omdat ik fertiloscopie had) ;) Óf ik heb mijn eisprong heel fout, maar lijkt me eigenlijk stug..

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ framboos: Grappig, dat stukje van die pillen! Ik ben benieuwd :p
    En wat Lief ook zegt, dat lijkt inderdaad op een HSG-onderzoek ja!

@ Lief: Haha, nog geen bruin? Vreemd, terwijl je niet zwanger kan zijn deze ronde..

13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    Het is er al! (maar wel 11 dpo pas!). Hopelijk gaat het vanaf nu altijd pas zo laat zijn..

14. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ohh balen.. Dus je verwacht je ongi alweer gauw..? :(
    Hopelijk gaat het er gewoon nooit meer zijn en ben je lekker zwanger!

15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    Dit keer niet balen he, want ik mocht niet zwanger zijn deze ronde :)

en idd haha de optie: geen bruinverlies de volgende keer dacht ik al niet meer aan :D

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Lief: Ja, dat is waar.. Ik heb het daar eigenlijk helemaal niet met de gyn over gehad na mijn HSG, mag ik deze ronde dan wel klussen? Nou ja, zo niet, dan is het toch al te laat.. ;)

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.870
    113
    Mag wel hoor! Bij mij kon de scopie alleen niet voor mijn eisprong gepland worden... dus dan zou ik technisch gezien al zwanger kunnen zijn en dan gaan ze mijn baarmoeder/eileiders doorspuiten, das niet zo'n succes he :D

Dus het was of wachten tot een volgende ronde (maar door feestdagen kon dat lang duren) of even een ronde condooms. Keuze was simpel, even een maand rust is ook heel fijn namelijk!

Dus maak je niet ongerust als het niet mocht hadden ze het je wel verteld hoor! Volgens mij is de eerste ronde na je HSG juist wel erg vruchtbaar ;) Tis allemaal mooi doorgespoten etc.

18. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ooh vandaar.. Ik snap het! :D Kan ik me voorstellen ja, dat het toch even rust geeft! Aan de ene kant wel een soort van 'weggegooide' ronde, maar aan de andere kant juist ook weer een stapje verder!

En denk ook wel dat ze het dan hadden gezegd, als ik deze ronde niet zou mogen klussen ;) Mijn eitje komt er alweer bijna aan volgens de testen, de testjes zijn alweer donkerder aan het worden! Morgen de piek denk ik :D Klusseennn!

19. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Hier nog zo 1! Ooit heb ik hier ook een topic over geopend, heb het nu inmiddels al zo lang.
    Heb echt alles proberen te onderzoeken. Mijn gyn zegt dat je baarmoeder sowieso op microscopisch niveau bloed en dat het bij de 1 wat heftiger is als bij de ander. Nou dat vind ik een raar verhaal want waarom is dat altijd na de eisprong? En niet daarvoor?

Bij mij begint het al vaak 3 dagen na de eisprong, maar als ik geluk heb 5 dagen voor m'n NOD. Dan weet ik altijd dat het al niet raak kan zijn. Maar toch hoop houden want tsja er zijn ook vrouwen die dit hebben en toch zwanger zijn. Pffff.

Mijn progesteron is geprikt, die was perfect. Mijn BMslijmvlies is ook altijd heel mooi dik (na de eisprong checken ze dat idd niet meer). Mijn temp blijft ook mooi hoog tot m'n ongi. Mijn LF is 14 dagen, tijdens IUI 10 dagen. Alles duid erop dat er niets mis is met m'n progesteron gehalte.

Toch heb ik deze ronde progesteron bolletjes geeist. Ik wil het toch proberen. Ik zit nu ongeveer 6 dagen na m'n eisprong en nog geen bruinverlies! Nu kan het natuurlijk zijn dat ik normaal gesproken pas bruin zou krijgen 5 dagen voor m'n NOD... dus ik moet nog even afwachten.
    Zou dus wel apart zijn als die pillen werken want dan wil het toch zeggen dat m'n progesterongehalte niet goed is.

Ohja en toen ik zwanger was 2 jaar geleden, dat was de enige ronde dat ik geen bruinverlies had! Oftewel; bruinverlies: niet zwanger.

Heb altijd gedacht dat ik maar niet zwanger wordt door m'n bruinverlies en dat m'n miskraam daar ook iets mee te maken zou hebben. Maar nu blijk ik een chromosoomafwijking te hebben, ben ook wel benieuwd of dat verband houdt met dat bruinverlies...

Al met al, ik hou jullie wel even op de hoogte van m'n progesteronpillen: Utrogestan. Wie weet is dat wel de uitkomst?

20. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0

Deel Deze Pagina