Hallo meiden! Mag ik me even bij jullie aansluiten? Heb namelijk ook vaak last van bruinverlies... Met name voor NOD. En een ongsteldheid die lang aanhoudt, en volgens mij ook ovulatiebloedingen... Eigenlijk heb ik het idee dat ik bij iedere minimale hormoonwissel bruine troep afscheid, klinkt wat smerig . Deze ronde ook weer. Gisteren begon het bruin/roze verlies weer. Met name als ik naar het toilet ga. Vandaag weer. Hoef dinsdag volgens mij pas ongesteld te worden, dus als dit zo lang doorgaat wordt ik hier wel wat depri van, want het lijkt steeds eerder voor NOD te beginnen . @Leentje: ben jou ook al es tegengekomen in een topic over bruinverlies volens mij . Het kan je flink bezig houden he! Het maakt mij onzeker, zoals een van jullie ook omschreef: je denkt dat het voor die ronde weer over is, maar toch hoop je stiekum nog even door totdat de ongesteldheid echt doorgebroken is. Bij mij duurt het rode bloed een dag of 4. Dan nog dagenlang bruin dat steeds lichter wordt. Hier hebben jullie natuurlijk ook niets aan, want ik heb geen idee waar het in mijn geval aan ligt... sorry . Wel ben ik vorig jaar i.v.m. tussentijds bruinverlies bij dokter geweest, uitstijkje gehad, en dat was goed. Conclusie was vaag: hormonale schommelingen en evt. ovulatiebloeding. Ik was vorige week bijna weer naar HA gegaan, maar toen was bruin net weer over en had ik de moed er niet meer voor... Ik hoop voor ons allen dat het binnenkort raak mag zijn, want zo te zien doen jullie er al een behoorlijk tijdje over! Dan mag ik met 8 rondes nog niet klagen
@Pien: zie hetgeen ik onder deze topic schreef op 7dec. Ik vrees een beetje dat, als je hormoonwaarden allemaal goed zijn, de dokters jou hetzelfde zullen zeggen als tegen mij. Dat het toch een teken is van niet-bevruchting en dat als gevolg hiervan je baarmoederslijmvlies al beetje afbreekt. Het belangrijkste is echt dat die hormoonwaarden goed zijn. Ik heb ook al gelezen dat die bruinverlies het zwanger worden niet tegenhoudt. Er zijn er ook die dit hebben in de maand dat ze zwanger werden en dit ging dan gewoon weg. Ik ben zelf eens op dag 6 na de eisprong naar de HA gegaan omdat ik toen al bruin begon te verliezen. Bloed getrokken -> waarden prima -> niks aan de hand, volgens hen. Dusja.. daar sta je dan
Nouja mijn arts gaf me dus gewoon om te proberen wel medicatie mee zónder hormoonwaarden te testen in de tweede helft van mn cyclus.. Proberen kan dus altijd En weet je ook ik denk dat het bruinverlies bij mij komt juist doordat er geen innesteling is geweest. En niet andersom dat het bruinverlies zorgt dat ik niet zwanger raak. Maar ik vind het wel heel fijn dat ze mij de kans geeft dit uit te proberen zodat ik het gevoel heb dat ik dat maar gedaan heb zegmaar. Juist omdat er verder totaal geen bal uit de onderzoeken komt. En ik heb er echt niet om gezeurd ofzo hoor haha, gewoon aangegeven dat het altijd op 9 dpo begint en op 13 dpo ongesteld wordt (dus LF van keurig 12 dagen) en toen gaf ze me zelf de keuze om dit uit te proberen.
Klopt Pien! Het bruinverlies is soms frustrerend, ik heb me dan ook een tijd afgevraagd of het een bevruchting of innesteling in de weg kan zitten. Maar ik heb het aan de gynaecoloog gevraagd en hier op het forum aan de verloskundige en zij zeiden allebei van niet. Dus vanaf dat moment ben ik wel een beetje gerustgesteld. Zie onderwerp:http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/225668-bruin-bloedverlies.html
Framboos en Lief, bedankt voor jullie reactie! Zijn jullie al bij een gyn onder behandeling of nog bij de huisarts? Ik had al zo'n vermoeden dat het moeilijk is een oorzaak hier van te vinden. Maar het lijkt me toch goed dat ik m'n hormoonwaardes voor de zekerheid ook eens laat meten. Dus het zou in geval van niet bevruchting beginnen met afbreken? klinkt logisch. Heb in afgelopen 3 rondes, 1 ronde gehad waarbij we niet op tijd waren met klussen, toen had ik een LF van 13. En alle rondes daarvoor ook zoiets. En heb nu 2 rondes in korte tijd gehad met kluspogingen precies rond ei en een LF van 9 en 10... Da's gewoon te kort dus... Alsof het lichaam direct al zegt: denk maar niet dat ik hier wat laat innestelen! .
Pien, ik loop idd al sinds dat we een jaar bezig waren bij de gyn, niet zozeer door bruinverlies maar mijn moeder was heel vroeg in de overgang en nog wat dingetjes waardoor ik 'haast' voelde. Maar het blijkt dat ik dat godzijdank niet van haar heb overgenomen dus nu heb ik weer rust En gek genoeg mocht ik dus afgelopen ronde voor het eerst niet zwanger worden en toen had ik maar 2 dagen bruinverlies ipv 4 haha. Ik zou bijna gaan denken dat ik het zelf doe met mijn psyche ofzo.. dat vind ik dan weer een eng idee, want ik ben eigenlijk nog aardig relaxt onder het hele zwanger raak gebeuren.
Hi dames, Mag ik even mijn verhaaltje hier doen? Ik ben 2 maanden geleden gestopt met de pil.. Daarna toch weer begonnen en had ik veel rugpijn rond mijn menstruatie. Was 1 of 2 dagen later dan normaal.. Nu heb ik deze maand 1 keer de pil vergeten in de 1ste of 2de week op een zondag... Nu heb ik vorige week vrijdag mijn laatste pil gehad.. En kreeg ik dinsdag wat bruin bloedverlies.. Ik had dit nog nooit gehad, dus keek er echt van op.. Ik dacht nou, dan zou ik wel ongesteld worden.. Maar buikpijn had ik niet.. dus dat vond ik vreemd.. Nu zitten we al op zaterdag en de duivels zijn er nog niet! Ik ben deze maand wel naar de HA geweest omdat ik zo'n pijn aan mijn borsten had.. dit heb ik een paar weken gehad.. maar nu eigenlijk niet meer.. Ik vind het allemaal een beetje vreemd, en snap mijn eigen lichaam gewoon niet meer! En ik begin nu toch wel een beetje nerveus te worden.. Aangezien mijn vriend deze maand al de hele tijd over een babytje droomd, waar die me dan smorgens mee wakker maakt! Wat denken jullie hiervan?? Verder heb ik wel af en toe wat steekjes in mijn baarmoeder, en vind ik em wat gevoeliger dan normaal (ofja ik weet niet precies dat gevoel uit te leggen) Ik DENK de hele tijd dat ik het nog wel word.. maar het voelt gewoon allemaal anders.. Liefs, mij!
Nou MICH kan er niets van zeggen: misschien ben je zwanger, maar misschien ook niet, maar rommeltje je lichaam wat door het 'rommelen' met de pil... Ik zou een testje doen, dan weet je het zeker! De meiden van dit topic slikken volgens mij al tijden geen pil meer, dus het bruinverlies in jouw geval lijkt mij een andere oorzaak te hebben. Succes ermee, hopelijk is het iets positiefs!
Dankjewel voor je snelle reactie! Ja, ik weet ook niet waar het aan ligt! Ik wacht het even af tot morgen.. en anders even een testje er tegen aan gooien! Ben in ieder geval super benieuwd!!
@Pien: ik ben niet eens naar de HA geweest. Vanaf dat we 10 maanden bezig waren ben ik zelf naar de gyn gestapt. Dus nu ongeveer 5 maanden geleden. Ik moet wel zeggen, dat we nog niet veel verder staan nu. Het is altijd wachten, kijken, afwachten, kijken enz.. En de rondes gaan maar voorbij. Zoals je aan mijn banner ziet, moet ik morgen ongi worden. Momenteel nog gene bruin bloed te zien.. al vermoed ik wel dat het zal komen.. ik zag al zo'n gelige afscheiding Dus tegen vanmiddag zal het wel bruin zijn. Mijn lichaam heeft zich deze ronde dus flink gehouden, met max. 1 dag bruin Dit is nog maar de tweede keer dat dit gebeurt, vorige keer was 2 cycli geleden. Zie me nu bezig: ik ben blij met maar 1 dag bruin! En ik ben evenmin zwanger dan de andere maanden, dus da's eigenlijk maar blij zijn met een dooie mus.. (heb net een testje gedaan omdat ik het uitblijven van het bruin verdacht vond, ik een 4-tal aantal dagen rond een week na de eisprong een ongi-gevoel had in de buik en mijn borsten voller zijn, wat ik normaal ook nooit heb, maar neen, de test is maagdelijk wit!) Gisteren van mijn moeder gehoord dat zij er destijds 2,5 jaar over heeft gedaan om zwanger te worden.. dat belooft! En ik maar denken dat mijn brede heupen een teken van vruchtbaarheid waren! Mooi mis!
@Framboos: en hoe is het nu? Ongi of niet? Zou heel mooi zijn he nog even met goed nieuws het oude jaar uit! Hier is de ongi redelijk aan het doorzetten. Temp is gezakt. Zal morgen wel op z'n zwaarst zijn. Ik hoop wel dat het nu niet zo lang meer nasuddert. Anders dan toch maar naar de dokter in het nieuwe jaar.
Denk dat het een nieuwe ronde zal worden.. al redelijk wat buikpijn en al wat roze afscheiding.. Morgenvroeg eens temperatuur meten, dat zal vast wel al heel wat lager zijn tegen dan. Temp houdt je tenminste nooit voor de gek, he.. Ben een aantal dagen geleden toch al om de Clomid geweest.. Ik vraag me wel iets af.. ik moet op dag 3 beginnen met Clomid, maar als mijn ongi nu pas vanavond doorzet, tel ik dan vandaag mee als dag 1?
@ Framboos, ons ziekenhuis rekent vanaf 18:00 uur als nieuwe dag. Dus als je dan vanavond ongesteld wordt, is morgen dag 1.
Meiden, wat is het hier gezellig druk Even een ego-berichtje tussendoor: Ik heb nog geen bruinverlies gehad..! *duimt heel hard dat dit wegblijft*!! @ framboos: Balen dat je ongi waarschijnlijk aan het doorzetten is... Ik heb wel eens gelezen dat je vanaf 19:00 's avonds de volgende dag als dag 1 kan rekenen (lijkt een beetje op wat Saskia zegt).
@framboos: ja de temp is daar eigenlijk altijd wel duidelijk in. Dan weet je tenminste zeker dat het over is... Maar jij hebt deze ronde dan dus geen bruinverlies voor je NOD, afgezien van wat roze? Da's tenminste iets positiefs. Waarom ga jij clomid gebruiken als ik vragen mag, voor de IUI (zie het in je banner)? @mammavancharlotte: ga zo door! . Overmorgen weer naar de gyn?
Hallo dames, Zaterdag avond na het douchen, zag ik een beetje bloed.. Toen d8 ik HEY! toch ongesteld.. Tampon in gedaan... Haalde em er even later uit, en er zat een beetje bloed in.. Daarna weer een andere erin gedaan.. Maar toen ik deze eruit haalde niks.. De volgende weer Niks.. en volgende weer niks.. En daarna was er nog eentje, waar echt maar denk 3 drupjes opzat.. Niet echt buikpijn gehad zoals normaal.. en nu beginnen we al aan dinsdag.. en heb gewoon niks.. geen bruin niks... Ik ben zo bang dat het wat ernstig is... Dat mijn menstruatie gewoon nooit meer komt of wat dan ook... Ik snap het niet meer... HELP! P.s heb nog geen test gedaan... aangezien ik eigenlijk niet teleur wil worden gesteld... Ik wil al heel lang kindjes en heb met mijn vriend besloten dat ik vanaf aankomende maand ga ontpillen.. en dan over ongeveer ik denk 4 a 5 maandjes.. daadwerkelijk begin voor een kleintje! (ik moet 3 maanden naar een astmacentrum).. Maar dan wist ik teminste hoe mijn cyclus was enzo.. Ik heb wel een test in huis, maar ik weet het niet echt... als het KAN dat ik maar een zeg nog niet 1 tampon vol met bloed had.. wil ik natuurlijk niet voor niks een testje doen... Wat denken jullie?? Stiekem ben ik heel benieuwd, maar ook heel erg bang... omdat ik gewoon niet echt weet wat het is... Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het even kwijt... Liefs
De temp is deze morgen nog met 0,1 gedaald, zo zit ik ongeveer op het normale voor de eerste helft van de cyclus. Heb wel maar 2 uur geslapen vannacht.. in de zetel voor tv liggen slapen en daarna in bed klaarwakker Gisterenavond is de buikpijn na een uurtje weggegaan. Toen ik de tampon eruit haalde en verwachtte massa's bloed te zien, bleek hij gewoon wit. 4 uur later weer een half uurtje buikpijn, zonder roze slijm. En deze ochtend dus weer lagere temp dan gisteren, maar nog steeds geen ongi. En ook geen bruin, roze of welk kleur dan ook Ik ben wel blij dat het bruin eens een ronde is uitgebleven, maar hier snap ik ook niet veel meer van. Ik vermoed dat de tweede helft van mijn cyclus deze maand 16 dagen zal zijn ipv 14?? Normaal is dit nauwkeurig 14 dagen bij mij (bij iedereen toch?), soms op het uur af @Pien: Waarom moet ik aan de Clomid.. een goeie vraag Welicht omdat ze 'op zeker' willen spelen.. in feite snap ik het ook niet goed, mijn cyclus is elke maand netjes rond de 30 dagen, mét ei. Wat willen ze meer? Ik zou ook liever zonder die pillen willen. Maar goed, anders willen ze de IUI niet doen. @MamaCharlotte: ja, ik had dat ook ergens gelezen dat na 18u of zo je het niet meer als dag 1 moet zien. @MICH18: zit je dan nu in je stopweek of zo? Ik weet dat als je je strip niet nauwkeurig uitneemt, dat je lichaam in de war kan zijn en dat je dan te pas en te onpas 'spotting' kan krijgen. Ik heb vroeger ook eens twee strips na elkaar ingenomen (dit had ik jaren niet meer gedaan), zonder stopweek, en ik had ook last van tussentijds bloedverlies. Dat hield pas op na 3 maand toen ik overschakelde op een ander anticonceptiemiddel. Dus kan best dat je lichaam even tilt slaat.
Framboos ik heb een LF van maar 12 dagen dus het is niet altijd 14. Dit is vaak wel vrij stabiel bij vrouwen maar het kan af en toe wel wisselen hoor, het blijft een lichaam Mamacharlotte, succes met testen, ik duim!