De onzekerheid is hetzelfde denk ik. Ik moet zeggen dat ik ICSI lichamelijk helemaal niet zwaar vind, het is echt de stress en spanningen die het zwaar maken. Maar die heb jij net zo goed, dus niet zo licht over doen hoor
Nouja kijk ik heb elke maand weer een nieuwe cyclus met kans (zeggen ze in het ziekenhuis althans.....) maar bij icsi en ivf is dat natuurlijk heel anders! Dus de stress is wel anders, maar goed, ik probeer heel hard mn kop weer int zand te steken om maar niet te voelen en na te denken maar het wil nog niet echt goed lukken haha.
Ja, als je het zo bekijkt... Maar ik heb voor mijn gevoel nu pas een kans. Al die jaren aanrommelen... dat sloeg eigenlijk nergens op.
Ja stom is dat eigenlijk he! Heb je ook IUI gehad? Pff ik snap het natuurlijk hoor dat jaar zelf proberen en de standaard onderzoekjes etc. Maar soms zijn die jaren zooo zonde van je tijd! Mijn moeder was ook nog eens vanaf haar 32ste al in de overgang dus ik begon een haastgevoel te krijgen.. (gelukkig goede amh en fsh bij mij gemeten). Mijn vriendin heeft ook al 2 icsi pogingen achter de rug (ook eentje bij de beroemde dr S, zit jij ook in Duitsland??) en zij heeft zelf amper een cyclus en toch wilde de huisarts haar pas na een jaar doorsturen.. achterlijk! Dat is echt een weggegooid jaar geweest aangezien hij ook nog eens niet zulk goed zaad had bleek toen later. Zij heeft overigens wel 2 klote ICSI's gehad hoor.. eerste overstimulatie, tweede een enorme bloeding na de punctie (oke dit kan ik beter niet vertellen tegen iemand die net een punctie heeft gehad natuurlijk ) Nee zij had gelijk klachten en bij jou ging het helemaal goed, dus ik kan het wel vertellen ) Wel beide keren cryo's en ze heeft er nu nog een paar in de vriezer... Haar verhaal relativeert mijn eigen situatie weer... bij ons is alles goed zeggen de artsen dus ik moet er maar op vertrouwen dat wij gewoon een mini krijgen die nog niet zo'n zin had in 2009 en 2010 ofzo En gelukkig heb je bij deze behandelingen natuurlijk wel kans op cryo's dan is het niet maar 1 kans. Nou ik ga echt duimen voor jullie eerste echte goede kans! Man wat ga jij vast een zenuwen hebben zo vanaf 9 dpo, daar is dit van mij vast niks bij vergeleken (zou ik hebben dan althans!).
Ik snap het heeel goed hoor, Lief! Ik heb ook weer echt zo'n bui dat ik het zat ben.. Echt zin om keihard met mijn ovutestjes te smijten omdat ze niet positief willen worden! Dat hele zwanger worden is mentaal toch zo zwaar.. Pffff! Meiden, ik duim keihard voor jullie! Het ziet er tot nu toe positief uit voor jullie!
Je zit nog maar op dag 12 toch, hij komt vast!! Vandaag al wat duidelijker streepje? Hier nog geen bruin. Ben vandaag veel rustiger (gelukkig ), wat dat toch is soms haha. Hopelijk blijft het bruin weg weg weg! Hoe is het bij jou Saskia, spannend vrijdag!! Wat duurt dat trouwens lang voordat je dat hoort!
Nog geen bruin is goed Duurt lang, maar zo lang hebben onze cellen nodig om uit te groeien tot prachtige emmy's
Echte beauty's die doen er natuurlijk ook altijd gewoon wat langer over Maar op zich zou je het toch wel eerder kunnen horen of er uberhaupt bevruchtingen zijn of niet bij jullie ziekenhuis?
Ja, ik zou misschien kunnen bellen hoeveel bevruchtingen er zijn maar dat zie ik niet zitten. Als het niet goed is, dan bellen ze mij. En vrijdagochtend moet ik zelf bellen om de tp in te plannen. Ik kan nu wel bellen en dan zeggen ze misschien wel: ja, mevrouw 4 bevruchtingen. En dan? Die moeten wel delen dus die kunnen ook afvallen. Dan maak ik me alleen maar zenuwachtig. In dit geval is geen nieuws ook echt goed nieuws en vrijdagochtend hoop ik goed nieuws te krijgen als ik bel.
Oke! Je hebt eigenlijk wel gelijk ja haha, ik dacht dat het vaak standaard wél bellen was met hoeveel bevruchtingen er waren, maar ik ben dan ook maar een leek Nou spannend dan wel vrijdag!
Mama C heb je je ei al gevonden??? Saskia heeeel veel succes vandaag!! Hier, nog geen bruin op 12 dpo, bolletjes lijken wat dat betreft hun werk te doen. Maar word nu wel onzeker of ik mn eisprong niet fout had en dus nog niet op 12 dpo zit Nouja.. we zien wel, zou mooi zijn als de bolletjes werken tegen het bruinverlies, scheelt mij slepen met inlegkruisjes enzo van te voren
@ Saskia: TP vandaag toch? Succes vandaag meid!!! @ Lief: Wat goed, nog geen bruin! Als je ei niet 12 dagen geleden was, weet je dan hoeveel dagen je er ongeveer naast zit? Ik duim voor je! @ hier: Nog steeds geen ei.. Ik klus me helemaal in de rondte, ben er een beetje klaar mee
Dag meiden! Wat een fijn topic om te lezen! Zelf heb ik ook al een tijd lang last van oud bruin verlies na de eisprong. Voordat ik zwanger werd van de eerste ben ik jaren aan de pil geweest, de laatste jaren had ik dan ook door de pil heen in de tweede week last van oud bruin. Toen ik met de pil gestopt ben nergens last van! Keurige menstruaties! Na de zwangerschap is het helaas wel weer begonnen, nu dus zelfs ook zonder pil. Na de ovulatie altijd oud bruin. Je wordt er soms inderdaad niet goed van dat gesleep met inlegkruisjes8) Heb laatst een uitstrijkje laten malen, dit was allemaal goed gelukkig. Ik heb een erg korte luteale fase, zo'n 8, 9 dagen. Ben blij te lezen dat meerdere artsen zeggen dat het geen zwangerschap in de weg staat. We zijn weer aardig aan het klussen, en als het raak is zijn we heeeeel erg blij Succes!! Ik lees af en toe even mee als jullie het goed vinden
Oww pff vage streepjes vanmorgen, heb ik dat weer! Dinsdagmorgen weer een test van kruidvat dan weten we het zeker, als die duidelijker is zal het wel goed zijn, en zoniet nouja.. dan heb ik tenminste wel eindelijk eens HCG in mn lijf gehad. Want 2 verschillende merken met roze lijntje binnen de tijd = wel HCG denk ik. Maar ik vind ze voor 14 dpo te vaag dus ik geloof er nog niks van.
Lief!!! Wat ziet dat er veelbelovend uit!!! Wat spannend zeg!! Ik duim meis!! Heb je vaker zulke testjes gehad trouwens? Omdat je zegt: heb ik dat weer @ Pioen: Welkom! Tuurlijk mag je meekletsen
Hey nee hoor, bedoelde gewoon van: kom ik eens aan testen toe, zijn ze zo vaag Nee heb die kruidvat testen wel eens gedaan en dan bleven ze spierwit. Die van sensitest ook 1 keertje gedaan en ook die bleef spierwit. Dus dát er iets is (geweest) lijkt me 100% zeker. Maar of dit goed gaat, das dus afwachten. In elk geval tot de volgende testen, die móeten echt donkerder zijn. *bijt nagels af*
Haha, ik vond je in je vorige berichtje al zo nuchter overkomen, maar dat valt dus ook wel mee? Superspannend!!! Ik weet ook wel zeker dat er iets van hCG in jouw lijf zit hoor, anders laten die testjes niet (allebei!) zoiets zien Ik heb nu 2 of 3 rondes ook vage testjes gehad, maar verder bleven ze bij mij ook altijd wit. Maar die waren nog wel iets lichter dan die van jou.. Kan je het volhouden tot dinsdag??
Nee ga morgenavond na het werk ook wel testen hoor haha, maar heb voor mezelf zoiets van dinsdagmorgen moet hij in elk geval donkerder zijn! En ik ben op zich nog wel nuchter ja.. deel karakter deel zelfbescherming. Als het streepje donkerder word ga ik stuiteren hoor!
Heb je misschien een KS gehad bij je vorige bevalling?Ik had namelijk ook erg veel bloedverlies tijden de normale niet bloedverlies weken.Nu heel veel echo's en een speciaal inwendig onderzoek met camera'tje,zijn ze er achter gekomen dat ik heel veel littekenweefsel inwendig had.Daar bleef duus bloed achter zitten.Tegen de tijd dat ik dan weer moest gaan menstrueren kwam eerst het oude eruit. Succes.