Verklaring voor oud-bloedverlies gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Jammer Saskia, ik snap ook niks meer van mijn menstruatie. 2 dagen na mijn ei (dag 19) weer lekker bruinverlies, mijn ongi zou nu al 2 dagen moeten zijn maar nee nog steeds bruin. Wel als ik bijv een grote boodschap doe:) komt er wat bloed, verder noppes.
    Wordt er niet goed van;)
    Ga toch van de week maar s een afspraak maken bij de huisarts, dan laten ze t allemaal maar even checken8)

Succes in ieder geval!

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Neee Saskia wat vreselijk :( Ik had zo gehoopt dat het de eerste keer ICSI gewoon raak zou zijn. Getver, had je nog cryo's of moet het hele circus meteen weer opnieuw? Sterkte!

Ik ben ook niet positief hoor, blijf wat bruinverlies houden, meestal wat hele mini propjes/sliertjes. Er is ook geen bloed, maar toch voelt het niet goed. Ga de utro ook gewoon maar afbouwen, kijken wat mn lijf doet. Als er genoeg HCG wordt aangemaakt zou dat de aanmaak van progesteron genoeg moeten stimuleren.

Ga deze week nog ergens een testje doen om te kijken of hij lichter is.

Ik hoop natuurlijk nog we op een goede afloop maar ik voel het niet. Kijken wat er gebeurd als ik de utro afbouw (zit nu op 4 bolletjes per dag ipv 6, wil naar 3 keer 1 bolletje toe en dan ff afwachten), en dan als het hetzelfde blijft bellen voor een echo bij 7 weken ofzo (mja volgens mij haal ik dat niet eens).

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lief, ga je echt de utro afbouwen? Als ik zwanger zou zijn geweest, moet ik tot 7 weken zwangerschap 3x daags 2 bolletjes blijven inbrengen.
    Dat bruinverlies is klote hè, je wordt er zo onzeker van! Bah! Ik hoop echt op een goede afloop voor je meid!

Ik heb denk ik geen cryo's. We hebben nog geen bericht gehad, maar aangezien we geen topper(s) hadden verwacht ik geen cryo's.
    Dus het hele circus weer opnieuw, bah!
    Maar eerst een cyclus pauze, want ik heb dat echt even nodig om op te laden en deze teleurstelling te verwerken. Even zonder hormonen, maar gewoon even Saskia zijn en ook weer even Sasman & Saskia zijn want ik mis dat soms heel erg. Alles lijkt nog om het zwanger worden te draaien en daar wil ik vanaf!

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Ja kan ik goed begrijpen hoor dat je eventjes weer gewoon jezelf wilt zijn! En dan daarna maar weer positief naar de nieuwe poging toe, maar poeh wat moet je je toch klote voelen vandaag..

Ja ik ga denk ik afbouwen tot 3 per dag. Het is niet bewezen bij mij dat ik progesteron tekort heb ofzo. Bovendien krijg ik weer schimmelinfectieklachten van die pokkezooi. En ik wil een evt miskraam gewoon niet tegen zitten houden (dat gevoel heb ik nu een beetje). Heb ook gelezen dat HCG zorgt dat de progesteronaanmaak wordt gestimuleerd, dus bij een goede zwangerschap zou dat gewoon in orde moeten zijn dan.

Misschien denk ik er morgen weer anders over en prop er weer bij, maar voor nu voelt dit gewoon goed. Heb vanmorgen 1 gedaan en vanmiddag ook, vanavond weer 2. En daar blijf ik even op zitten tot ik een nieuw testje aandurf woendag ofzo ;) 400 is trouwens ook bij sommige ziekenhuizen een normale dosis.

Weet je wat ook zo is... het meeste bruin lijkt elke keer te komen nadat ik die dingen ingebracht heb (en ik raak niks ofzo hoor doe heel voorzichtig). Dat voelt zo dubbel..

Misschien heel dom om af te bouwen maar tis nou niet dat ik van het ziekenhuis moet gebruiken, zij hebben het liever niet. En ik volg maar even mijn gevoel.. en dat zegt nu dat ik wil zien wat mijn eigen lijf kan.

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    En nu ga ik dan toch weer twijfelen he haha. Misschien in elk geval tot test van deze week dan nog maar even 600 ;)

Ik geloof trouwens niet dat het direct kwaad kan dat ik vandaag 400 gedaan heb. Schimmelinfectie tekenen zijn tenminste ff gaan liggen, ook wel zo fijn, lijkt me ook niet bepaald goed ;)

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb ook vooral bruin na het inbrengen van die dingen. Verder ook niet.
    Maar waarom laat je je HCG en progesteron niet prikken in het ziekenhuis? Dan kunnen ze kijken of de waardes goed genoeg zijn voor deze termijn.

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Daar staan ze nou niet bepaald te springen om zulke aparte dingen ;) Ik weet wel dat er hier een groep op het forum is die dingen afdwingt en zelf bepaald maar ik ben niet echt zo.

Maar heb maar besloten nog door te gebruiken (heb die ene van vanmiddag er nog maar bijgedaan haha) en morgen weer te testen. Die zou nu knal moeten zijn denk ik.. en als hij lichter is weet ik sowieso genoeg.

Ik heb ook besloten pas ziekenhuis te bellen als dit nog tot 6 weken zo doorgaat (dan echo rond 7 weken eisen) of als ik bloed of krampen krijg of test lichter wordt.

Verder ook geen zin in, sowieso heb ik geen zin meer om zo te moeten nadenken.. bwugh,, loop heel de tijd te piekeren wat ik nou moet doen enzo. Ik zie wel gewoon.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Sorry, ik wil niet pushen :)
    Maar een testje op HCG en progesteron is een simpel bloedonderzoekje wat niet zo gek is aangezien je niet zwanger werd en door extra progesteron ineens wel. Dat is wel heel toevallig allemaal. Het zou dus best kunnen dat je van jezelf niet makkelijk progesteron aanmaakt. Ik snap die arts eerlijk gezegd niet.
    Een zwangerschap is iets heel bijzonders en dat moet gekoesterd worden. Het zou verschrikkelijk zijn als het misgaat terwijl dat makkelijk voorkomen kan worden natuurlijk.
    Ik wil helemaal niet pusherig overkomen, ik ben zelf ook niet zo van de eisen stellen in het ziekenhuis, maar je bent zwanger en je verliest oud bloed en er is een reden om te denken dat je van jezelf al een progesterontekort hebt.

En nu hou ik er echt over op :):)

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Haha geeft niet hoor! Ik heb gewoon zelf een warboel in mijn hoofd over wat ik nou wel en niet moet doen enzo.

Ik heb maar besloten de utro door te gebruiken en ff af te wachten.

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Die warboel ken ik, daar kun je behoorlijk gek van worden!

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Test wordt niet donkerder.. tis 4 dagen geleden de laatste. Ik denk echt dat mijn gevoel vanaf het begin af aan al goed is...

Ik zou nu toch echt wel een knaltest moeten hebben?

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Is de test ook niet lichter? En hoe licht is de test?

13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Ja.. ik denk dat hij zelfs iets lichter is, zal zo wel even een foto maken. Kijk die andere zegt nog wel zwanger mja.. logisch er zit sowieso HCG in mijn lijf.

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik zat weer even mee te lezen hoor Lief en schrik er nogal van. Maar meis toch, wil je ook niet pushen hoor, maar voor je eigen gevoel en misschien geruststelling, zou je niet beter een bloedtest laten doen? Dan weet je zeker hoe het met je hcg is. En stel dat je gewoon zwanger bent, dan maak je je druk om niks en das niet goed.
    He vind het vervelend. En misschien zit je helemaal niet op mijn mening te wachten, maar wilde het toch even aan je kwijt.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Als ie lichter is dan is dat niet een heul goed teken :(
    Kwil je niet bang maken, maar lichter wordende testen zijn vaak niet heel hoopgevend. Ik zeg 'vaak' dus niet altijd!
    Hoe is het met het bruin?

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Natuurlijk mag je dat zeggen Leentje :) Ik ga morgen denk ik maar bellen, mja... ben zo bang dat ze dan zeggen van: waarom blijf je dan ook testen, een streep is een streep en op een echo nu kunnen we toch nog niks zien.

Hier zijn de laatste testen, oordeel zelf ;)

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Die van 14-1 lijkt donkerder dan die van 12-1, das mooi!
    Die van vandaag lijkt heel minimaal donkerder, of misschien wel hetzelfde. Ik vind het een twijfelgeval.
    En als je belt naar het ziekenhuis dan zeg je gewoon dat je heel erg zenuwachtig bent door het bruinverlies en je daarom hebt getest en dat de testen niet donkerder worden.
    Aan de andere kant, als je hcg niet stijgt kunnen ze ook niets voor je doen :( Progesteron is een ander verhaal, maar je hcg moet wel stijgen. Dus ik weet niet of bellen nog wel zinvol is eigenlijk...

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Nee precies.. mja misschien ook wel dat ze toch een echo doen. Want nu stoppen met de bolletjes en dan daardoor een miskraam krijgen dat vergeef ik mezelf dan ook weer niet natuurlijk.

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gelukkig dat je het niet erg vindt, want hou er niet van om te pushen.

Ik zie zo op de foto geen verschil tussen je testen. Maar heb geen verstand van zwangerschapstesten en wanneer en of ze donkerder moeten worden.
    En ik kan me niet voorstellen dat ze er bij de huisarts iets over zeggen, gewoon uitleggen en ook over je onzekerheid vertellen. Ik weet zeker dat mijn huisarts me meteen een bloedtest zou laten doen, dus die van jou vast ook wel.

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.871
    113
    Moet sowieso gewoon naar de gyn bellen en niet naar de huisarts :) Ga ik morgen of overmorgen wel doen denk ik.. maar bellen op mijn werk is erg lastig ivm privacy..

Zeg dan idd wel wat jij zei saskia, door dat bruinverlies toch nog blijven testen.

Deel Deze Pagina