Kind met een fobie/extreme angsten..

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gezond, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hallo allemaal...

Ik heb een dochter van 7 jaar en sinds een aantal jaren heeft zij extreme angsten/een fobie ontwikkeld voor dingen die geluid maken/bewegen/licht geven....

Zo erg dat ze huilt, zich losrukt, schreeuwt, paniekaanvallen krijgt en gaat vluchten!

Dingen waar je aan kan denken zijn:
    - de pluche dieren van fur real friends
    - poppen
    - kerstballen met geluid
    - de kerstmanpoppen en rendieren
    - muziekdoosjes
    - speelgoed voor baby's en peuters met allerlei toetertjes en belletjes...

En het wordt steeds erger!

Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien kunnen we hier ervaringen uitwisselen...

Mijn ervaring is nl. dat ze er niet veel aan doen in de reguliere zorg... Er wordt gezegd dat je kind je moet vertrouwen en dat het dan wel over gaat...
    Mijn mening is totaal anders!

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Het lijkt mij dat het toch ergens vandaan zou moeten komen toch? Is er ooit iets gebeurd wat te maken heeft gehad met veel geluid. Bijv laten schrikken.
    Mijn nichtje van 3 is heel bang voor geluidmakende poppen. Ze is nog 3 dus weet niet in hoever dat over gaat.

Mijn dochter (8,5 jaar) wil sinds een tijdje haar lieveling pop niet meer in haar bed omdat die haar aankijkt en ze bang is dat hij gaat leven. Hmmmz oke. Kan ik op inkomen.

Ik vind het wel raar dat ze het eropgooien dat je gewoon vetrouwen moet hebben dat hnet een fase is. vind dat heel raar.
    Weet je dochter zelf waarom ze bang is ervoor. Kan ze dat vertellen?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik stuur je een Pb

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0