Wanneer de hik voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jansen87, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik vroeg me af wanneer je de hik kan gaan voelen van je kindje? Ik voel me kindje al met 16 weken, maar de hik heb ik nog niet gevoeld.
    Hopelijk hebben jullie antwoord op mijn vraag.

Groetjes

2. MissT

MissT Niet meer actief

Volgens mij kan je dat nu al voelen hoor!
    Je kindje is nu ook al aan het happen (naar vruchtwater) in je buik en kan dus ook de hik krijgen :)

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    soms denk ik dat het voel..maar tis altijd maar een paar keer. nooit meer als 5 keer. als dat het niet is, heb ik het nu nog steeds niet gevoeld (of niet bewust in ieder geval). wel gek, als je dan bedenkt dat ik hem met 15 weken al voor het eerst voelde bewegen.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier ook al vroeg de kleine gevoeld, gefladder met 14 wk

maar gehik volgens mij vandaag pas voor het eerst gevoeld hihi

5. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Ik voelde de hik ook pas echt duidelijk rond de 30 weken. Nu word ik er af en toe helemaal geek van :)

6. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    bij mijn eerste voelde ik ontzettend snel dat ie de hik had, met een week of 15 al. Hij had ook heel vaak de hik..
    maar nu ben ik alweer bijna 30 wk en ik heb nog geen hikje gevoeld... vk zei dat t niet erg is.. maar t maakt me wel een beetje onzeker..

7. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    ik voelde met ongeveer 28 weken dat ie voor het eerst de hik had. en daarna werd het gevoel steeds sterker. en ligt er ook aan hoe hij/zij ligt. want soms voel ik het maar zachtjes.

maar de meeste vernemen het pas rond de 30ste week voor het eerst, omdat voor die tijd je kindje nog veel ruimte heeft en dan kan ie wel de hik hebben maar dan voel je het nog niet.

8. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

Vanaf wk 19 voelde ik haar maar nog geen hikjes op dat moment. Ik voel, denk ik, nu zo'n 5 weken de hik bij haar dus vanaf week 30. Ze heeft regelmatig de hik en niet altijd voelt het fijn, vind ik. Ligt er een beetje aan hoe ze ligt; soms het kan ook een beetje een onaangenaam kriebelig gevoel zijn hihihi.

Groetjes, Kiki

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

De hik ben ik ook vanaf week 30 ongeveer gaan voelen. Geloof me, je gaat dat nog genoeg voelen ;) Irem had wel 2 of 3 keer per dag de hik en dat duurde zo een kwartier. Je voelt dan heel duidelijk onderin je buik (tenminste als ze in hoofdligging ligt) een regelmatige 'tik' in je buik. Niet te missen!

10. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ik voelde ook rond de 30 weken voor het eerst de hik.
    Het is nu 2 á 3 keer per dag, je ziet het ook.
    Ik vind het eigenlijk wel schattig:).

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij zoonlief vrij vroeg.... rond de 25 weken...

nu rond de 30 weken dat ik echt zeker wist : ja dit is de hik

12. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties!

Deel Deze Pagina