Soms vind ik het moeilijk om te bepalen of ik al een grotere maat pampers voor mijn zoontje moet kopen of niet. Nu hoor ik soms mensen die overstappen op de volgende maat zo gauw hun kindje het laagste gewicht heeft dat op het pak pampers genoemd staat, terwijl anderen bijna uit gaan van het hoogste gewicht. Wat doen jullie? Mijn zoontje is net 1 geworden en weegt 11 kilo. Ik gebruik nu maat 4, kijk ik naar het gewicht dat er op staat dan kan hij hier nog heel erg lang mee. Luister ik echter naar de mensen die naar het laagste gewicht kijken naar zou ik al naar maat 5 kunnen overstappen. Jullie zullen misschien zeggen: "kijk gewoon wat goed zit". Maar mijn vraag komt met name voort uit het feit dat mijn zoontje 's morgens wel eens nat is op de rug omdat de pamper gewoon super vol zit, terwijl ik niet het gevoel heb dat de pamper te klein is. Ik heb nu een pak 4+ gekocht, maar zie eigenlijk geen verschil met maat 4.
Hier al maanden nr 4 van pampers, maar mijn meisje is 9,5 kilo. Je zou ook eens een andere versie kunnen nemen. Is hij actief bijvoorbeeld? Dan is de active fit misschien beter. Ik heb altijd de baby dry en nog nooit nat geweest.
Wij hadden ook vaak natte rompertjes aan de zijkant. Mijn zoontje is nu 11,4 kilo en wij gebruiken nu maat 5. Die sluiten net wat hoger op de rug en wat verder over elkaar heen aan de zijkant dus minder lekkage. het is inderdaad gewoon weleens uit proberen. Wel hebben wij nu de "active" van pampers ipv "baby dry". En ik heb het idee dat die bij ons wat beter aansluit. Groetjes, josie
ik vind het ook lastig inschatten, maar hoe ik het doe: gewoon eens een pak grotere maat kopen en uitproberen, merk je dat de luier echt nog te groot is, dan bewaar je de luiers voor later. En als je merkt dat je kindje dus geen natte rompertje meer heeft, dan heb je je oplossing...
mijn dochter is 2 en zit in 4+...al een hele poos trouwens... maar nu ik erover nadenk...ze is al 13 kilo... ik mag wel overgaan naar maatje 5 denk ik
Charlotte weegt 8,4kg en ik heb maat 3, die gaat tot 9 kilo. Ze is nog nooit nat geweest en erg actief... denk dat het ook erg aan de buikvorm en zo van je kindje ligt. Hier passen ze nog perfect in ieder geval. Heb nog 1 megapak en 1 normaal pak, denk dat als die op zijn, ik overga naar nummer 4.
hier een mannetje van 9.5 kilo. en al zeker een maand in maat 4. maatje 3 was hij heel erg in aan het doorlekken en zeker in de nachten, hij gaat namelijk rond half 7 naar bed en rond 8 uur in de ochtend is hij pas wakker dus meer als klokje rond.
Wij gebruiken al weer eventjes nr 4. Zoontje weegt nu zo'n 9,5 kilo. Vroeg me laatst ook af wanneer je overgaat op nr 5. Maar je hebt natuurlijk ook nog een maatje 4+. Ik keek steeds naar het laagste gewicht trouwens. Voor nu past 4 nog goed, en lekt het niet door. Misschien kun je inderdaad de 4+ of 5 uitproberen. Als dat het niet is, dan bewaar je ze nog eventjes.
Mijn zoontje is normaal wel erg actief, maar in bed ligt hij juist heel stil, dus aan pampers active zat ik zelf niet echt te denken. Zal binnenkort maat 5 eens proberen. Overdag is het geen enkel probleem, maat 4 lijkt nog goed te passen en overdag is hij nooit nat. Maar 's ochtends (na 12 uur slapen) is minstens 1 keer in de week zijn hele rug nat (en ook goed nat, dus romper, pyama en slaapzak).
Wij hebben ook maat 4 en voor de nacht 4+ merken wel verschil, maar zie dat jouw kindje ouder is. Zou inderdaad gewoon maat 5 eens proberen.
Ik ga pas naar een grotere als het of echt niet meer past of gaat lekken (nog een teken dat het niet meer past). Zo niet blijf ik lekker in de kleine maat, want die zijn goedkoper (meer in een pak).
Wij stappen over op de volgende maat zodra we merken dat hij vaker lekt. Nu gaat maat 3 nog net goed, maar 's morgens zit zijn luier nu echt zo vol als ie maar kan. Ik denk dus dat het niet lang meer duurt voor we een maatje groter mogen gaan halen, in ieder geval vast voor 's nachts...
hier nog nooit doorgelekt. bij geen enkele maat trouwens. hier nu 10 kg en al een hele poos in maat 4+
ons kindje is nog wel een stuk jonger dan die van jou, maar zit nu in mt 2.. niet gekeken qua gewicht, maar zo ineens was zijn rompertje nat, hij is er doorheen gelekt.. zo doen we het ook als hij naar de volgende maat gaat.. zolang het droog blijft houdt hij die maat
Mijn dochter draagt overdag maat 4, en s'nachts maat 4+. Zelfs 4+ zit s'ochtends echt overvol....maar maat 5 past ze gewoon niet, daar is ze veelste dun voor. Ze weegt nu met 14 maanden 8,8kg. Moet zeggen dat ze ook slaapt van 18.30u tot 9.00u s'ochtends. Dus je zou ook alleen voor s'nachts een grotere luier kunnen nemen.
Hier al maanden in 4+ bij ruim 10,5 kilo. 's Nachts gebruik ik sinds vorige week wel maat 5, omdat ze al een paar keer een nat rompertje had.