Wij nemen met kerst onze schoonouders mee naar het kerst circus op 2e kerst dag. (ze krijgen de kaartjes voor het kerstcircus van ons) De voorstelling begint om 12:00 zodat onze dame het ook goed kan volhouden. Voor die tijd gaan we uitgebreid brunchen. Maar als we terug komen van de voorstelling gaan we ook wat eten. Maar nu heb ik geen zin om er aan het diner ook veel geld te spenderen, en om in de keuken te staan. Een bijdrage vragen wil ik wel, maar mijn man vind het not done. Stampot kan niet meer want dat krijgen we eerste kerstdag bij mijn ouders. Gourmetten doen we ieder jaar al. Ik wil eigenlijk zeggen dat ik best wel de brunch of diner en de kaartjes wil geven. Maar dat dat de grens is. Iemand tips, hoe en wat aanpakken enz.
soep met stokbrood en kruidenboter, of opgebakken aardappeltjes met groenten en iets van vlees, snel klaar en niet duur.
Ik weet niet of je de kaartjes al gegeven hebt, maar anders dan meteen duidelijk maken dat het inclusief brunch is. En dan terloops over het diner beginnen. Wie weet, word je gewoon uitgenodigd..
Ik zou dan de brunche thuis doen (lekkere afbak broodjes/croissantjes/eitjes/ragout etc.) is net zo duur te maken als jij wilt.. En het avondeten bij een budget restaurant ( denk aan wokken/Chinees/Italiaan) Of je laat het avondeten gewoon vervallen, dus na het circus gaat ieder zijn weg.. (Ieder eet dus thuis)
Aangezien de voorstelling 12:00 uur begint, zou ik brunchen overslaan. Even koffie van te voren, misschien. Diner - kaasfondue, ovenschotel, frietjes?, pan soep met brood of zo iets. Zou het allemaal niet te moeilijk doen, jullie gaan al naar het circus, dus iets bijzonders doen jullie al.
Ik zou ook de brunch overslaan. De voorstelling begint 12 uur, je hebt misschien wat reistijd, je wilt er zeker wel een kwartier tot een half uur van tevoren zijn, dan wordt het wel een snelle brunch. Lekker smorgens zelf laten ontbijten, koffie met een gebakje/broodje en voor je dochter wat meenemen dat ze onder de voorstelling wat kan eten. Dan kun je smiddags toch lekker eten met ze? Kan ook heel simpel hoor. Als het maar lekker is.
Brunch verzorgen wij zelf bij ons thuis. Afbakbroodjes, eitje etc. Ze komen tussen 9 en 10. En om 11:15 op zijn laatst moeten we al richting kerstcircus. Ze wonen 1:15 min van ons vandaan. Dus ze zijn niet 1,2,3 thuis. Dus ff na de tijd bij hen thuis eten word het ook niet.
Hmm nu ik er zo over na denk, is de brunch overslaan ook niet zo'n gek idee. En dan koffie met gebak. Neem wel wat voor de kleine meid mee in de tas.
Kaasfondue ja! Maar een bijdrage vragen vind ik niet zeker als je het goedkoop houdt. Gewoon kaasfondue met wat broodjes en misschien een stukje vlees en een salade en een vianetta stam En overigens blijft gourmetten heerlijk
Vienetta is die duurdere toch? Zou er gewoon 1 uit de vriezer bij de aldi kopen of ES haha. Ik hou van lekker en van goedkoop. Wij doen soms 1 en soms 2 keer per week een kaasfondue. Vorige keer met gekookte spruiten a 39 cent een zak. Augurkjes. Gebakken aardappen van 3 grote aardappelen. Gezellig en goedkoop. Andere keer met komkommer. Broccoli. Afbakbrood. Ligt er aan wat in de aanbieding is.
Geen brunch joh, wat een gedoe zo voor een voorstelling op de vroege ochtend. Kop koffie met een schaal soesjes, mini tompouce en bonbons en 's avonds lekker eten. Of gewoon gourmetten, dat blijft toch lekker en leuk?
Kaasfondue, maak ik alleen mezelf blij mee. Vind niemand echt lekker. Goedkoop boodschappen halen kan ik zeker wel goed.
Kaasfondue zou ik niet doen behalve als je zeker weet dat iedereen het heel lekker vindt. Gewoon van te voren wat zoets idd en maak voor erna een tafel vol hapjes, kun je allemaal van tevoren klaarmaken. Als je dan nog aan iedereen vraagt of ze ook wat meenemen (hartige taart, pan soep, pastasalade, weet ik het) scheelt jou dat in werk en kosten.