Hallo, Mijn dochter van bijna zeven maanden leek zich vanmiddag niet lekker te voelen. Ze kon maar niet in slaap komen terwijl ze doodmoe was, dit tot twee keer toe. Ze had vanmiddag en vanavond verhoging van 37,9. Ze heeft twee uur bij mij op de buik gelegen en dit is tegenwoordig een zeldzaamheid want madam wil alleen nog maar zitten en verder was ze duf en veel aan het knoteren. Bij het naar bed brengen zag ik vier rode puntjes op haar buik die me nog niet eerder waren opgevallen. Nu heb ik gegoogled op rode vlekjes en dan vind je heel veel maar voor dat ik van het ergste uit ga geef ik hier eens een gil... Zijn er hier ervaringen met "onschuldige" vlekjes?? Mijn dochter slaapt nu door tot ongeveer half acht morgenvroeg maar moet ik haar misschien extra controleren op vlekjes of lekker laten slapen? Oja eten en drinken gaat wel prima! Groetjes mik
Het kan van alles zijn idd, maar zolang ze goed eet, drinkt, geen echte koorts heeft zou ik me niet erg druk maken. Meest logisch is warmtebultjes, 5e ziekte (al begint dit meestal eerst op het gezicht) of waterpokken... Ik zou haar gewoon laten slapen en kijken of er morgen meer bij is gekomen.
Kan ook 6e kinder ziekte zijn. Wij denken dat onze dochter die nu heeft. had eerst paar dagen mooie hoge koorts. Opeens weer weg. En nu haar hele buikje en rug onder dat rode plekje.
Maar voor 6e ziekte hebben ze eerst zo'n 3 dagen koorts, dat leid ik niet uit het verhaal van TS. Maar wel goed om in de gaten te houden als ze koorts krijgt o.i.d.
Inderdaad, ze heeft geen koorts gehad alleen vanaf vanmiddag wat verhoging. Het stelt me dan ook enigszins gerust dat veel van deze ziektes met koorts beginnen alvorens er vlekjes komen. Groetjes mik
je moet ze toch een keer doormaken, en de 6e is echt niet erg hoor, D. was bijvoorbeeld heerlijk hangerig en knuffelig Het kunnen ook nog muggenbultjes zijn, zijn bij baby's ook vaak vlekjes.
Had N ook, paar weken geleden.. De vlekjes vervaagden niet maar werden kleiner.. Ook werd t bultje steeds duidelijker.. Wij maar wachten op blaasjes.....