Dames, Bij de peuterspeelzaal van mijn dochter hing vanochtend een briefje gericht aan de ouders wie morgen kon komen helpen schoonmaken van alle spulletjes in het klasje. Uiteraard heb ik mijzelf hiervoor aangemeld. Ik vroeg aan de leidsters of ik misschien nog wat mee naar huis kon nemen om te wassen. De leidsters gaven aan dat ze het fijn vonden dat ik dat wilde doen, maar dat ze zich een beetje schaamden voor de staat van de kleertjes. Toch heb ik ze meegenomen. Toen ik de zak thuis openmaakte schrok ik zo erg. Alle poppenkleertjes en verkleedkleertjes zijn zo oud en versleten. Haast alles zit onder de gaten. En geen klein gaatje, nee gewoon verkleedjurkjes die compleet uit elkaar vallen. Ik durf ze niet eens te wassen, ik denk dat het laatste draadje waar het allemaal aan vast zit breekt, zodat het jurkje nog maar uit 4 losse lappen stof bestaan,het clownspakje geen knopen meer heeft, en het poppenbroekje nog verder uitscheurt zodat het 2 losse pijpen zijn. Dit kan ècht niet meer. Ik ben vanochtend dus meteen naar de stad gegaan om te kijken voor nieuwe spulletjes. Ik heb 2 prinsessenjurkjes gekocht (bij de Intertoys) voor 10,- per stuk. Helaas hadden ze helemaal geen verkleedkleding bij de Zeeman en Wibra. Bij de Action heb ik 1 rokje kunnen vinden wat als verkleedrokje kan dienen. Helaas kan ik niet heel veel missen, anders zou ik alles nieuw kopen. Mijn vraag aan jullie is dus, of jullie heel toevallig weten waar ik zulke dingetjes goedkoop kan kopen. Marktplaats in de buurt heb ik al gezocht. Helaas ook alleen maar duurdere dingetjes er als er iets kleins/goedkoops bij zat, was het 18km rijden.
Misschien heeft de kringloop kleding die je als verkleedkleren kan gebruiken? Geen idee verder hoe duur het daar is.
ik heb hier een zwarte pieten pakje liggen (broek+bloes). is wel grote maat (140) maar bij verkleedkleding maakt dat niet echt uit toch? past er op een pop geen baby kleding maat 50?
welke maat poppen hebben ze? zijn er geen oma's die misschien iets willen breien? Bij de wibra/zeeman kost breigaren heel weinig en kun je hele leuke dingen van maken. Of idd kleine babykleertjes.
misschien ook leuk om gewoon en oproepje bij de klas te plaatsen of iedereen 1 stuk (of meer) kan meenemen voor in de verkleedkist of voor de poppen.
kringloop heeft altijd wel aardig wat verschillende dingen, onlangs ook het een en ander gehaald voor de klas van mijn zoontje omdat er daar alleen maar prinsessen jurken hingen. ben zelf ook redelijk handig op de naaimachine dus heb ook wat gemaakt. Misschien ook om lappen stof vragen bij andere papa's en mama's
Dankjewel voor alle goede tips! Inderdaad kringloop heb ik nog niet aan gedacht. Hema ben ik geweest, maar is te groot (4-6 jaar) de kindjes zijn tussen de 2 en 4 jaar, en ook 10 euro per setje. Ik zal de leidsters vragen een oproepjw te zetten in de nieuwsbrief. En inderdaad maatje 50 zal sommige poppen wel passen.
hier dragen de poppen de kleinste babykleertjes... en verkleedkleding heb ik gekocht met carnaval bij prijsmepper voor 0,10 cent per pakje (kat en een prinsesje) maar kinderen hebben toch helemaal niet veel nodig om zich te verkleden? juist de te grote colberts van opa.. de versleten schoenen van mama of oma.. daarmee hebben ze de grootste lol
Kringloop heeft heel veel hoor. Kochten wij soms wat extra voor carnaval voor de kindjes die dit niet konden veroorloven. Nu werk ik niet meer op de crèche naar ze zullen hey vast nog wel hebben
Net bij 2 kringloopwinkels geweest. Beide helemaal geen verkleedkleren (en ja t zijn grote kringloopwinkels). Waarschijnlijk niet het seizoen. Heb 4 poppenkleertjes gevonden die nog in redelijke staat waren, de rest waren net zo erg versleten als die van de peuterspeelzaal. Ik heb helaas geen oude kleding/schoenen/tassen etc. Dat soort dingen gooi ik aan het eind van het seizoen (als ik denk het niet meer te gaan dragen) weg. Weet ook haast zeker dat volwassen kleding voor die kleine kindjes veeeel te groot is. Hoeft natuurlijk niet passend te zijn, maar ze zullen er vast wel over struikelen.
Wat lief dat je zoveel moeite doet! Ik heb geen tips, maar de psz zou toch gewoon budget moeten hebben om dit te kopen, net zo goed als ze knutselspullen en ander speelgoed en weet ik niet wat kunnen kopen?
Wel lief dat je dit doet voor ze! Is er niet iemand in je omgeving die nog wat spulletjes over heeft? Poppenkleertjes van een dochter die er niet meer mee speelt? Babykleertjes die niet meer gebruikt worden maar die een pop nog wel aan kan? Verkleedkleding die niet meer past? Of een briefje op het prikbord hangen daar voor de andere ouders, met de vraag of zij nog wat over hebben. Hoe lief het ook is dat je ze wat wilt geven, andere ouders kunnen misschien ook wel wat missen