Hoi! Op t kdv kwamen ze er achter dat de binnenste schaaplipjes vna mn meisje verkleefd zijn.Dit was mij nooit eerder opgevallen.. Heeft iemand er ervaring mee, en wat is er toen gedaan? Liefs
Ik weet het niet zeker.... maar volgens mij heb ik ooit eens gehoord dat dit vanzelf weer los kan gaan. Net zoiets als het voorhuidje bij jongetjes, anders even de HA bellen voor info??
Mijn dochter heeft dit ook gehad. Ze hebben mij verteld dat het bij 99 van de 100 meisjes die dit hebben, vanzelf losgaat in de loop van de tijd. Pas als het echt niet vanzelf weggaat, moet er een hormoonzalfje aan te pas komen. Het komt vrij vaak voor trouwens..
Hier ook een meisje met een een dicht vaginagaatje. Hier is het nog niet vanzelf opgegaan en zitten wij dus aan de hormoonzalf. Wanneer dat niet zou werken zou het worden open geklieft. Maar goed bij dat woord ben ik afgehaakt en heb dus niet helemaal meegekregen wat dat precies inhoudt
mijn dochter heeft t ook gehad.. kwam er achter na 10 maanden en ben naar huisart geweest deze heeft me doorgestuurd naar ziekenhuis. Daar heeft een kinderarts er naar gekeken en bevestigd dat het verkleefde schaamlippen zijn..en toen trok hij het ook een beetje open (deed volgens mij wel pijn, maar op dat moment was ze al in tranen omdat het veels te lang duurde allemaal ..) Maar kreeg idd een zalfje mee en eigenlijk was het toen de volgende dag open. Ik kijk er niet alle dagen naar maar toevallig van de week weer en nu zit het weer bijna dicht! Dus ik ben weer aan het smeren..
Misschien een stomme vraag maar hoe kan je het dan zien dat ze verkleeft zitten. Heb hier niet het idee dat dat zo is. Als ik haar goed insmeer met scudo als ze rode randjes heeft dan kan ik zo naar haar ja hoe moet ik dat nu zeggen (gaatje kijken) Dat is dus normaal neem ik aan Voel me ineens opgelaten,
Julia had het ook. Ze kwamen er op het CB achter toen ze 4 maanden was. In principe maakt het niks uit, zolang de plasbuis goed open is en ze dus gewoon kunnen plassen. Wij zijn er met 10 maanden even voor bij de HA geweest, omdat het toen nog niet open was. Die wilde ook nog even afwachten. Laatst heeft ze weer gecontroleerd, en het is bijna helemaal open. Het heeft eigenlijk pas consequenties als een meisje gaat menstrueren, maar dan zou je dus met hormoonzalf moeten gaan smeren. Nu is het voor een ouder kind natuurlijk heel vervelend als iemand daar moet gaan kijken, dus is het fijner om er wel op jonge leeftijd iets aan te laten doen als het nodig blijkt te zijn. Bij Julia ging het vanzelf open (hebben er verder niks aan gedaan ofzo), dus ik zou in ieder geval lekker een poosje wachten. Wel zou ik het even aan je HA laten zien, zodat hij ook kan zien of het erg is, en wanneer het over is. Ik kon er zelf weinig van maken
Bij onze dochter is het half open/half dicht. Zal als ik de volgende keer bij de dokter ben er eens even naar vragen. Bij het cb zeiden ze met een maand of 4 idd dat het waarschijnlijk wel vanzelf open zou gaan en dat hormoonzalfjes op die leeftijd nog niet zoveel zouden doen omdat ze als ze open zouden gaan ook weer opnieuw konden verkleven.