dochter binnenkort 1 jaar kan geen leuk speelgoed vinden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiddie, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Erg he.. Er is zoooo veel speelgoed maar waar kunnen ze nou echt iets mee.
    Ze heeft nu de koekjestrommel van FP (geloof ik) daar doet ze ontzettend veel mee. Draaitol niet, liedjesboekje woezel en pip niet, 2 activitycenetrs ook niet..

en voor het echte babyspeelgoed is ze alweer te groot, rammelaars ed.

Duplo lijkt me meer voor 2e verjaardag.

Misschien een loopauto maar het duurt nog wel even dan voor ze er iets mee kan. Bestekje met de naam krijgt ze sowieso.

Tips?

2. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Ik vind dat ook al zo moeilijk!! Lees even mee.
    Wat is trouwens de koekjestrommel?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lastig hé hier ook veel speelgoed waar soms niet eens naar omgekeken wordt.

-loopauto is toch wel een groot succes
    - houten puzzels
    -speelgoed van little people
    -leesboekjes
    -poppen (weet niet of ze daar al te klein voor is)
    -blokken
    -serviesje van bijv. Nijntje
    -kleur potloden

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Een keukentje, poppenhuis, loopfietsje, loopauto, blokken, kleren, vormenstoof, stapelbekers, een stoeltje, puzzel, pop, zandbak, douche/bad speelgoed, knuffels, muziekinstrumentjes (als trommel en sambaballen), en nog veel meer wat ik zo even niet kan bedenken.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Als ik kijk wat mijn dochtertje kreeg toen ze 1 werd:
    houten poppenwagen, loopauto van puky (is al heel snel leuk) trommel, popje, en verder veel kleertjes.
    Bedenkt ook dingen waar ze in de loop van het jaar wat aan heeft.

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ja maar.... Machteld, mijn mond valt ff open. ;) Daar is ze toch nog veels te klein voor? Of ik moet het dan een half jaar laten liggen?? I heb zelf in een speelgoed zaak gewerkt zou je niet zeggen he :)

Zal even kijken voor een plaatje van de koektrommel.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Onze zoon is pas 1 geworden en van de gekregen kado's waren er twee toch wel een enorme hit: kartonnen/houten boekjes en puzzels! Kan hij zich urenlang mee vermaken :)
    oh ja, en het doosje waar 1 van zijn kado's in zat, vindt ie ook erg interessant :D

8. kiddie

kiddie Niet meer actief

Boekjes hebben we best veel, ook nog van mezelf. Ze zitten in een doos en af en toe zet ik haar daarbij. Het in e uit halen is erg leuk en ze kijkt er ook wel even naar. Verder niet. Maar twee maanden verder misschien wel? Puzzels lijkt me moeilijk, met die nopjes bedoel je? Ben benieuwd wanneer ze dat doet. Serviesje lijkt me wel leuk.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hé Kiddie, dat valt best mee hoor. Thijs kreeg op zsijn verjaardag een loopwagentje en liep er meteen achter:$. Hij heeft nu al ruim 2 maanden een keukentje waar hij de hele dag mee speelt (mijn zus heeft er 1, daar speelde hij ermee). Loopfietsje kan hij ook ineens, had ik dat maar gevraagd voor zijn verjaardag. Tja en een poppenhuis lijkt me voor een meisje nu al leuk (het echte spelen komt dan wel wat later natuurlijk). Ineens zijn ze aan ander speelgoed toe en weten ze ook hoe ze ermee om moeten gaan, dat zal je verbazen.
    Ja en eigenlijk alles waar je mee kan gooien, op kan slaan en herrie mee kan maken is goed (ik heb een echte jongen ;)).
    Maar als je in een speelgoedzaak heb gewerkt weet je toch ongeveer wat dan leuk is :p.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Met de boekjes komt hij sinds 1/1,5 maand ineens elke keer naar je toe kruipen omdat hij dan wil dat je voorleest :D Geweldig!! Je leest 25 keer op een dag hetzelfde verhaaltje over Dikkie Dik, maar hij vindt het zoooo leuk ;) Dan geniet je er toch wel van.
    De puzzels: hij zit meer op de stukjes te kauwen dan dat hij ze legt, hoor, maar hij vindt het wel heel leuk om ermee bezig te zijn. Wij vertellen hem dan steeds wat er op het stukje staat (paard, vogel, eendje, etc.) en dan ramt hij er een paar keer mee op de grond, stopt ze in zijn mond, gooit 'm aan de kant en pakt een volgend stukje ;) Toch merken we nu al dat hij steeds vaker lijkt te proberen de stukjes goed te leggen. Verbaast me hoe snel hij dat leert!

11. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een loopkar gekregen voor zijn eerste verjaardag.
    Hij is helemaal gek van boekjes. Die harde kartonnen boekjes. Hij is er niet erg zuinig mee, dus daar hebben wij nooit genoeg van.
    Duplo begint nu te komen. Hij heeft de dierenverzorging gekregen van een vriendin van mij. (Boerin, 4 dieren en 4 blokjes) Daar speelt hij wel mee op zijn eigen manier, maar dat komt vanzelf.
    Houten puzzels, ook leuk, maar hij gooit nu alleen de stukjes nog maar op de grond.

Wat bij mijn zoontje favoriet is (en een vriendin van mij heeft hem voor haar dochters inmiddels ook gekocht) een trekker met een kar met 5 dieren. Als je daar op drukt dan maken ze geluid. Je kan ze er ook uithalen. De boer zingt een vreselijk deuntje en als je op de uitlaat drukt dan gaat de trekker rijden. Erg leuk en hier echt een hit. En alle kinderen die hier binnen komen duiken er eigenlijk meteen op af.
    Speelgoed 728977 Muzikale Tractor

12. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
  13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Duplo kan ook wel met eerste verjaardag, dochterlief speelt er ook al ff mee en is nu 15 maanden.

14. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Die tractor waar Storm het over heeft hebben wij hier ook vanaf dat ze ongeveer 8 maanden was en daar wordt nog steeds dagelijks mee gespeeld.
    Verder vindt mijn dochter puzzels ook leuk zij haalt de stukjes eruit en geeft ze dan aan mij en dan moet ik ze er weer in doen.
    En ze heeft ook veel Little People gekregen, vindt ze ook erg leuk! Of anders een poppenwagen waar ze achter kan lopen?
    Wij zelf hadden een driewieler gegeven, vindt ze ook leuk om in gereden te worden. En je hebt van Fisher Price ook een Theeserviesje misschien is dat een idee?

15. kiddie

kiddie Niet meer actief

Duplo lijkt me dan toch ook wel wat. Die tractor ken ik, hij is geweldig en afschuwelijk hihi wat een lawaai. Ik heb liever niet zoveel lawaai dingen. Dingen als blokken enzo dat is ook echt goed voor ze. Puzzels ook. Muziek kunnen ze hun hele leven al horen enne.. ze is druk genoeg van zichzelf ;)

Ja ik ken veel speelgoed maar dat is het probleem, het is vaak zo onzinnig. En dan denk je dat lijkt me wel wat en spelen ze er niet mee... Hoe kijk je door kinderogen ;)

Wel bedankt voor alle tips.

16. kiddie

kiddie Niet meer actief

poppen en wagentje ofzo lijkt me ook leuk. Ik denk dat ik teveel kijk naar nu, ze is een dikke zittende baby haha

17. adi

adi Niet meer actief

Aangezien jij laatst tips hebt gevraagd hoe haar meer in beweging te krijgen kun je ook dingetjes kopen die haar straks helpen om actiever te spelen.

- Hier zijn ze dol op hun loopkar van Nijntje;
    - houten puzzels. Vanaf 14 maanden zagen ze ineens het licht en kunnen ze zowat een simepele houten insteekpuzzel in elkaar zetten. (met van die grote insteekvormen);
    - blokken bouwen en die torens vervolgens omgooien. Ook een groot succes;
    - een bal. Is heel goed voor de ontwikkeling van oog/ hand coördinatie. En een leuk ding om er achteraan te kruipen;
    - misschien wat goedkope boekjes kopen die zij 'vrij' mag doorbladeren, mee rondsjouwen enz. En dat je de goede boekjes in die doos bewaart.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze veranderen zo snel en het is juist leuk als ze ook dingen krijgt voor over een paar maanden, anders moet je dat straks nog gaan kopen ;).
    Puzzels met van die nopjes vond Eva vanaf 1 jaar geweldig, met 1,5 jaar kon ze ze zelf maken, met 2 jaar begon ze er wel een beetje op uitgekeken te raken. Duplo heeft ze van 1 tot 2 jaar mee gespeeld, het meeste rond de 1,5 jaar. Vormenstoof begon ook leuk te worden met 1,5.

Nu met Lisa vind ik het ook lastig hoor, we hebben natuurlijk ook al wat dingen. Ik ga de muzikale tractor maar op het verlanglijstje zetten :). En we hebben al een Nijntje loopauto (waar ze vermoedelijk eerder dan met 1 jaar achter kan lopen), voor haar verjaardag willen we zo'n loopauto met stuurtje waar je op kan zitten kopen.

19. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb de rest even niet gelezen, maar:

- theeserviesje
    - keukenspulletjes
    - pop met bijbehorende spullen
    - knutselspullen

Deel Deze Pagina