hallo allemaal, ik ben gister met mijn jongste dochter naar het cb geweest en daar vertelde de arts dat de binnenste schaamlippen verkleefd zijn. het was mij nooit eerder opgevallen maar ze heeft het laten zien en inderdaad het gaatje zit dicht zegmaar.. ik schrok hier eigenlijk best wel van hoewel ze zei dat het vaak voorkomt en het (meestal) vanzelf weer goedkomt.. wie heeft hier ervaring mee en hoelang duurde het voordat het weer normaal was? mijn oudste dochter heeft dit niet gehad dus ik wil het wel even in de gaten houden eigenlijk...
Isabelle had 't ook, maar ook hier werd gezegd dat het heel vaak voorkomt en dat het meestal vanzelf weer goed komt. Met de laatste controle (ze was toen 19 maanden) op 't cb was het inderdaad weer helemaal goed!
toch fijn om te lezen dat het meestal vanzelf goed komt.. ik zag al doemscenario's voor me dan wachten we het gewoon af!
Euh, hoe zie je dat dan en is zo'n controle standaard? Bij mijn dochter is daar nog nooit naar gekeken..
Idd, hier ook door de arts op het CB bekeken. Mijn dochter had het ook. Ze zeiden dat het zelfs wel eens tot een jaar of 4 kon duren. Maar bij mijn dochter is het ook een maandje geleden opeens open gegaan. Komt vanzelf goed.
Dochter van een vriendin had het ook. Toen ze een jaar of 6 was, was het nog steeds. Toen kreeg ze een hormoonzalfje voorgeschreven, en daarmee was het ook heel snel (en pijnloos) opgelost. Dus mocht het nou niet vanzelf overgaan, is er hoogstwaarschijnlijk nog steeds geen man overboord
Aha, daar kijken ze naar als ze haar schaamlipjes spreiden bij de arts! Vroeg me al af of ze niet standaard checkten op tekenen van seksueel misbruik en begreep al niet zo goed hoe je dat dan zeker kon weten Nou ja, weer wat geleerd. Blijkbaar hier dus allemaal goed
Ik heb het meteen zelf gechecked en bij mijn dochter is niks aan de hand. Nu ik dit weet blijf ik het gewoon bijhouden en was ik haar ok nog nauwkeuriger bij het in bad gaan.