verkleiner en voetenzak in de maxi cosi?

Discussie in 'Verzorging' gestart door elsa, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    onze zoon van bijna 8 weken zit nogal opgefrommelt in de maxi vind ik. hij leunt als het ware met zijn armpjes op de maxi cosi en die gaan er niet meer zo lekker in. Het is een flinke knul (ruim 5 kilo) en is al 60 cm.

ik gebruik een verkleiner,voetenzak en hij heeft ook nog een jasje aan. Zou ik de verkleiner er al uit kunnen halen denken jullie? het ziet er voor hem dan comfortabeler uit vind ik zelf, maar ik weet niet of het verantwoord is. Jullie tips of ideeen?

gr. ilse

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb met de voetenzak de verkleiner er uit gehaald. Eigenlijk meteen al. Vond het anders idd wat krap worden, met alleen voetenzak en jas gaat prima. Anders moet je het een keer 'droog' proberen.

Suc6!

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat je ook kunt doen is dat stuk schuimrubber uit de verkleiner halen waar hij met zijn kontje op zit. Dat heb ik bij Jelle ook gedaan toen hij een week of 10 was en hij heeft nog zeker tot de 4 maanden in de verkleiner gelegen. Ik vind dat het hoofdje zo gaat wiebelen als er geen verkleiner inzit als ze nog zo klein zijn.

De voetenzak had ik toen nog niet nodig, maar die zou ik er in elk geval wel in laten zitten... anders is het misschien weer te koud..

En misschien een hele stomme vraag maar heb je de verkleiner en de voetenzak wel in de goed volgorde in de maxicosi zitten? :oops: Eerst de voetenzak en daar de verkleiner in.. Als je het zo al hebt, mag je dit als niet getypt beschouwen...

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    De verkleiner heb ik er alleen in gehad toen we na de geboorte vanuit het ziekenhuis naar huis reden. Noortje was toen ruim 8 pond. Toen vond ik de verkleiner al in de weg zitten! Heb hem daarna nooit meer gebruikt. Ze heeft ook geen jasje aan in de voetenzak. Alleen een dasje om. Als we buiten gaan wandelen en het vriest, dan krijgt ze wel een jasje aan, anders veel te warm in die voetenzak. Zit meestal ook alleen maar in de maxicosie in de auto. Buiten de auto ligt ze nog in de wagenbak. Ze weegt nu bijna 6 kilo

5. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Wij hebben de verkleiner er ook uitgehaald toen onze dochter 6 weken was. Ze zat er verschrikkelijk opgepropt in en werd echt boos als ze in de maxicosi gezet werd.
    Wel hebben we nog steeds de voetenzak erin, dat geeft ook wat extra steun. Hierin inderdaad niet haar echte winterjas, want dat is veel te warm. Wel een dun jasje...

6. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Voetenzak wordt hier al te klein voor mijn meisje (bijna 7 kilo), maar zonder voetenxak heeft ze niet genoeg steun. Dan hangt ze heel erg met hoofdje naar 1 kant. Hoe los ik dit nu op?

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik quote mezelf even hier.. :) Tenminste, dan ga ik ervan uit dat je eigenlijk de verkliener bedoelt, anders zou ik het niet weten. Jelle past hier nog wel even in de voetenzak...

Deel Deze Pagina