hallo dames, Hier lekker bezig met de inrichting van de babykamer. Veel gewassen kleertjes etc. en vooral het grotere spul heeft al een plekje in de kast. Maar hoe hebben jullie de commode lades ingedeeld? Wij hebben 3 grote lades dus zat vooral te deken aan hydrofielen, luiers en zalfjes in de bovenste lade met wat rompers...en dan.... Ben benieuwd naar wat jullie indeling is en waarom je dat zo handig vind. Fototje is ook leuk...
Hier de volgende indeling: Bovenste lade zalfjes, voorraad wegwerpwashandjes, spuugdoekjes. Middelste lade: hudrofielluiers, hydrofiel washandjes en reserve aankleedkussenhoes Onderste lade: moltonhoeslakens, hoeslakens en lakens voor wieg en ledikant. Rompers, luiers etc liggen in de kledingkast.
Idd bovenin wat je dagelijks nodig hebt zoals luiers, rompers, wasspullen etc. Daaronder kun je hydrofielen, flannellenluiers en washandjes doen bijv. Onderin inderdaad lakens, hoeslakens etc.
Ik zou luiers in de bovenste la doen, daar moet je bij kunnen zonder dat je de commode moet verlaten. Of liggen ze op een plankje? En idd hydrofiele luiers (wat een stomme naam toch voor een handdoek haha) en sudocreme.
hebben jullie ook bakjes in de lades staan of liggen de spulletjes los? en idd eigenlijk zouden we een andere naam moeten verzinnen voor die hydrofiele luiers
@Ivfje ik heb van die stoffen Ikea bakjes ( Skubb) in de bovenste lade met de zalfjes etc. En in de kledingkast staat er eentje met sokjes. Ideaal!
Wij hebben een grote commode met 3 lades, op de commode hebben we naast de aankleedkussen nog ruimte voor luiers die ik in een mand van de ikea doe en billendoekjes. Ook de Sudocreme staat op de commode binnen handbereik. De bovenste la ligt vol met babykleertjes, rompertjes links maat 44 t/m 56 opgevouwen in de lengte, ernaast de kleertjes in maat 50 bij elkaar en daarnaast de kleertjes in maat 56 bij elkaar. Pakjes liggen op elkaar en t-shirt-jes/truitjes bij elkaar en broekjes bij elkaar. Wanneer de kleine uit deze maatjes is gegroeid haal ik deze maatjes uit de commode en plaatst er de kleertjes in maat 62/68. In de tweede la heb ik twee mandjes van de ikea met sokjes liggen, een omslagdoek gelegd, de andere omslagdoek heb ik bij het badje hangen, de kruiken liggen er met de hydrofiele washandjes en luiers. Ook spenen ed heb ik in deze la liggen. In de derde la heb ik nu de pakken luiers en billendoekjes liggen die dan vanuit deze la bijgevuld kunnen worden op de commode. De lakens ed heb ik in de klerenkast gelegd en de wasspulletjes liggen bij het badje daar zit een plateau aan vast waar je badspulletjes op kunt leggen. Het badje zelf heeft een flacon voor shampoo en een flacon voor wasgel.
Hydrofyle doeken i.p.v. luiers?! Hier de volgende indeling: - bovenste la: hydrofiele doeken, hydrofiele washandjes, spuugdoekjes en luiers. - middelste la: rompers en sokken (ik heb rompers op verschillende stapels: mouwloos; korte mouw; en lange mouw. Daarom neemt het misschien wat meer ruimte in, maar is wel makkelijk pakken.) - onderste la: aankleedkussenhoezen, slabben, slofjes, riempjes. Wat ik vooral heel handig vind, is om luiers en hydrofieldoeken (en in iets mindere mate rompers) heel erg binnen handbereik te hebben. Vandaar dat die in de bovenste lade liggen. In de lades geen bakjes. Wel twee bakjes die dicht kunnen (i.v.m. stof) op een plankje. Daarin zitten wat spulletjes die we niet zo vaak gebruiken: thermometer + alcohol, haarborstel, wattestaafjes, cremes die we niet meer gebruiken (i.v.m. exceem), maar ik ook nog niet heb willen weggooien , enz.
Mijn zoontje is alweer 13 maanden en vroeger lag er van alles naast het aankleedkussen maar dat gooit hij er allemaal af. Nu liggen er alleen billendoekjes. We hebben erboven een plankje waar alle cremes Staten De commode zelf heeft drie laden en een legplank. In de bovenste la liggen luiers, vochtige washandjes, wattenstaafjes, luierzakjes, een nagelschaar en een hangborsten. In de tweede la aankleedkussenhoezen en hydrofieldoeken. In de onderste la zwemspullen. Op de legplank voorraad luiers, billendoekjes en beddengoed.
Indeling: Bovenste la: luiers, gezondheidsproducten zoals neuszuigertje met nieuwe kapjes, neusspray, zetpillen, zonnespray, elektrische kruik, luierzakjes, kant en klaar washandjes, nagelknipschaartje, kammetjes, borstel, thermometer Middelste la: rompertjes, hydrofiel washandjes, hydrofiel doeken, waskussenhoezen Onderste la: ongebruikte waskom, dekens, hoeslakens, slaapzakjes Wandrekje: grote mand met verzorgingsproducten
Ik heb een commode met 1 lade en daaronder een kastje me 2 deurtjes. In de lades heb ik 3 van die stoffen binnenmandjes van Ikea ( die je uitklapt en met een ritsluiting dicht maakt aan de onderkant, even naam kwijt) - 1 zo'n mandje met luiers - 1 zo'n mandje met producten als zetpil, pedicure setje, thermometer , luuf, watjes, wattenstaafjes - zo'n mandje met sokken Daarnaast ligt een stapel rompers ( en in de winter ook lange mouw rompers. EN dna heb ik nog ruimte voor een stapeltje spuugdoekjes. Onderin de kast heb ik dan 2 planken: bovenste plank: - hydrofiel luiers, hydrofiel washandjes, flanellen luiers, badcapes Onderste planK - voorraad luiers, voorraad billendoekjes, aankleedkussenhoezen, waskom En boven de commode heb ik een plankje met daarop 2 mandjes waar ik dan mn borstelje, kam en zalfjes enz heb staan. In de keldingkast hangt gewoon kkeding en voordat ik de kleine op de commode leg zorg ik dat ik eerst kleding heb uitgezocht en dat heb neergelegd op de commode. Op de commode zelf staat alleen een doos met billendoekjes. xx
lol heb gisteren maar even van die bakjes bij de ikea gehaald en dan nu maar ff schuiven met de spulletjes... bedankt voor de vele tips