Wanneer mag die eruit? Onze kleine meid is 7 weken en is nu 60 cm en 5 kilo. Ze ligt nu bijna op de verkleiner ipv. erin en ligt dan muurvast in een vervelende houding. Mag dat ding er al uit? Of is dat te belastend voor het nekje/ruggetje als die extra steun wegvalt?
Hier hebben we hem beide keren met een maand of 3 eruit gehaald, maar snap dat het nu in de winter een heel geprop is met de winterjas ed. je kunt ook altijd van een hydrofiel een rolletje vouwen en die om het hoofd doen.
We hebben alleen dat onderste kussentje uit de verkleiner gehaald. De hoofdsteun zit er nog wel in. Dit omdat ik zijjn koppie anders toch wat "los" in de maxicosi vind liggen. Gewoon ff kijken wat beter zit voor je kleine.
Wij hebben op een gegeven moment ook het kussentje eruit gehaald (kun je er zo uithalen, is van schuimrubber) en de hoofdverkleiner er nog heel lang in gehouden. Hoofdje wiebelt anders erg heen en weer en vond ik geen prettig idee. Zolang het hoofdje er in past, zou ik de hoofdverkleiner blijven gebruiken.
Dat was dus het probleem, dat hoofdje dat zo op en neer kan zonder die verkleiner. Wist niet dat dat kussentje eraf kan, zal dat dadelijk eens vakkundig slopen en kijken of dat beter gaat! Tnx voor de tip!
Wij hebben rond de 4 maanden het kussentje onder haar billen vandaan gehaald. En de hoofdverkleiner (ha-ha) rond de 6 maanden dacht ik!
Ik zou het kussentje onder de billen weghalen. In de mc pebble is het een los kussentje. In de mc Cabriofix zit deze in een soort hoesje waar het andere deel van de verkleiner (hoofd) ook aan zit. Die kun je er zo uithalen. Wij hebben de pebble en hebben het kussentje ook al voor 2 maand eruit gehaald.
Dat kussentje moet eruit!! Is alleen voor prematuurtjes.. Mijn manueel therapeute vindt het zo raar dat dat niet gezegd wordt bij het kopen, is voor kindjes met nornale lengte/gewicht heel slecht qua houding!! Hoofdverkleiner hier tot een maand of 3/4 geloof ik..
Hier nooit gebruikt, ze paste echt niet in de hoofdverkleiner. Wel een winterkindje, dus ze was sowieso goed dik ingepakt, mogelijk paste het daarom niet.
Kussentje hebben we er na 4 dagen ofzo al uit gehaald, hoofdverkleiner na 11 weken, toen paste het echt niet meer.
Ik heb hem er 3 weken geleden uitgehaald in iedergeval het rugkussentje, de hoofdsteun heb ik laten zitten. Mijn knulletje was al ruim 5 kilo en 58 cm dus die lag er niet goed meer in (lag met zijn kin op zijn borst) en was het brullen geblazen als hij in de maxi cosi moest. Nu krijg ik steeds een mooie glimlach.