Mijn meisje heeft vandaag haar eerste prikjes gehad. Zo zielig! Wie weet wat ik kan verwachten de komende dagen?
Het is voor ieder kindje anders. Hier na de eerste prikjes alleen wat verhoging en hangerig. Na de tweede prikjes verhoging en hangerig en verkouwdheid erbij gekregen. Ook ging hij in de middag op de dag na de prikken ineens keihard huilen (hij huilt nooit anders) dus denk pijn aan de beentjes ofzo.... Suc6! Bij verhoging gewoon lekker een zetpilletje geven dan heeft hij/zij er niet zo een last van....
Hier bij iedere prik die ze kreeg in de avond wat verhoging en veel slapen die dag De volgende dag was er al niets meer te merken.
Hier ook altijd alleen de avond na de prikjes wat verhoging. Gaf um dan een zetpil en de volgende dag was er niks meer aan de hand Maar verschilt inderdaad per kind!
Na de 1e prikjes eigenlijk nergens last van (1 x gillend wakker geworden van pijn in de beentjes denk) Na de 2e prikjes nergrns last van
Nou, mijn meisje is blijkbaar niet zo stoer hahaha. Ze jammert veel vandaag en is ook heel hangerig. Gelukkig slaapt ze wel veel, dus dat scheelt. Ach morgen hopelijk weer beter. Bedankt voor jullie reacties
Mijn ventje heeft gisterochtend zijn eerste prikjes gehad.. Hij is de hele dag aan het jammeren geweest, wou alleen maar bij ons liggen, sliep veel en had wat verhoging.. vannacht heeft hij wel goed geslapen.. vandaag wil hij weer alleen maar bij mij hangen en slaapt hij nog steeds erg veel..
Na de eerste prikjes was hij heel moe en heeft de rest van de dag geslapen. Verder kreeg hij 's avonds wat verhoging en dat trok in de loop van de volgende dag weg. Na de tweede prikjes wil hij niet slapen en was vanaf de middag hangerig en voelde zich overduidelijk niet lekker. Ook had hij weer verhoging. De eerste avondfles heeft hij twee slokken van gedronken en meer niet. Ook wilde hij niet naar bedje, dus heeft hij de hele avond bij mij op de bank gelegen. De fles van 23.00 uur dronk hij wel helemaal op en heeft vervolgens de hele nacht geslapen tot 07.00 volgende morgen. Toen was hij weer het vrolijke mannetje van altijd. Eind van de week krijgt hij voor de derde keer prikjes. Eens kijken hoe het dit keer gaat.
Onze tweeling hadden nooit echt heel last van de prikjes. Alleen heel iets verhoging. Ons kleine mannetje heeft vorige week zijn 2e prikjes gehad en hij heeft er echt wel meer last van. Nu zit er ook een inenting bij voor hepatitus b, wat bij mijn oudste 2 niet zo was. Vooral in de avond wat meer huilen en flinke verhoging. Een zetpilletje voor de nacht en extra veel knuffelen. Blijft geen pretje die prikjes in die kleine beentjes, maar wel weer fijn dat er goede preventieve zorg is. En inderdaad, de volgende dag is alles weer oke. Nu nog 1 keer (3 dec) en dan even prikpauze.