slaapzak korte of lange mouw

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mummie2b80, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoihoi,

Ik vroeg me af of ik voor mijn kindje, welke geboren wordt in oktober, nu slaapzakjes met lange of korte mouw moet kopen. Ik heb er nu van beiden 1. Is dat prima?

gr Bren

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wil allebei wel hoor. ben ook uitgerekend in okt, en die van ons komt eerst in een wiegje dus geen slaap zak nodig. heb voor ons meisje gewoon altijd met korte mouw gehad ook i nde winter en noit last van gehad wat dikkere pyama aan en klaar.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    korte mouw is het handigst. je kan onder nog een dikke pyama aandoen. owh had mama sus al gezegd

4. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Misschien vreemde vraag mama suus, maar waarom in wiegje geen slaapzak nodig en in ledikantje wel? Ik ben blond he........

gr bren

5. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    En weet iemand de maat van een slaapzak voor de eerste maanden?
    80 cm?
    100 cm?

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb helemaal geen slaapzak! Hoeft niet per sé hoor! Alleen in de winter of als je een trappelkindje hebt is het nuttig.

Hier staat er trouwens in de slaapzakken steeds ook een maat (gewoon 56 of 62). Ik ga ze iig niet aanschaffen voordat de baby er is. Dan kun je ook goed kijken welke goed past. Als de armsgaten niet te groot zijn is het goed, las ik ergens.

7. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    de eerste maanden liggen ze nog vrij stil in bed dus ik zou ze pas gaan kopen wanneer je denkt dat je het nodig hebt.
    Mijn zoon is in febr geboren en hij heeft zeker een half jaar zonder slaapzak geslapen dus dat is dan moeilijk inschatten op voorhand.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik zou geen slaap zak aan schaven en dan kan je altijd nog kijken wat voor kindje je hebt de ene heeft het snel nodig en de ander slaapt maanden zonder slaap zak en heft dan al weer mt 62 nodig. en mijn tip nooit te groot want dan kan er wiegedood van komen omdat ze er in kunnen zaken altijd goed kijken of de armen en het neks gat goed is

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    net als ze hier boven ok al zeiden ze slapen dan nog rustiger en draaien dus niet zo dat de dekens af gaan dus ook als je meteen in ledikant doet is het nog niet nodig.
    maar zorg er idd net als wat de rest al zei wel voor dat de armen en vooral het hoofdgat niet te groot zijn. en je hebt ze ook al vanaf lengte 70 dus die zijn voor in het begin handig en kijk naar de soepelheid van de stof zo heb ik heir van de eerste ook hele leuke korte maar die kon ze echt nog niet voreg aan omdat het hoofdgat veelste groot en de stof heel stug was dus dan verzoop ze erin zeg maar.
    eerste tijd kun je dus best zonder en. en wil je het echt al doen want is wel handig natuurlijk dan goed kijken naar kleine maat ook bij hoofd en armen en dat de stof soepel is.

10. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hoeft niet perse.... ik deed het vanaf een maand of 2 in de wieg (daar heeft hij ruim 6 mnd gelegen)

had zonder mouwe (wel een dikkere)

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik zou inderdaad voor de eerste tijd geen slaapzakje gebruiken. Of misschien een Puckababy als je kindje druk beweeegt met de armpjes. Dus ik zeg gewoon pas kopen als je denkt dat hij/zij hem nodig heeft.

Deel Deze Pagina