Borduren

Discussie in 'De lounge' gestart door Miran6, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, het is misschien een beeetje duf... :p :)
    Maar het lijkt me heel leuk om op een kerst sok de naam van mijn zoontje te borduren.
    Heeft iemand tips hoe ik dat kan doen ?? Ik heb namelijk geen idee :)

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Op google kun je zoeken naar kruissteek alfabet/abc of cross stitch alphabet/abc. Dan kun je voorbeelden van letters vinden die je er mooi uit vind zien.

Ik weet niet zo goed hoe je die dan mooi gelijkmatig op de kerstsok krijgt... Misschien zijn er meer ervaren borduursters hier??

3. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Er is een borduurstof te koop, die je tijdelijk vastnaait op een normale stof, en die je na het borduren dmv natmaken er onder vandaan kunt trekken. Hoe het precies heet weet ik niet, maar bij elke handwerkwinkel zullen ze wel een antwoord hebben.
    Verder kun je ook met stiksteekjes werken en dan kan het speelser, maar wordt het ook onregelmatiger.

4. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Is juist heel leuk om te doen. Weet niet of je van breien houdt. Maar het lijkt mij leuker om een kerstsok te breien en dan de naam van je kleintje erop te borduren. Of idd een kerstsok kopen en dan erop borduren. ( zit er geen handwerkwinkeltje bij jou in de buurt?)
    Ik weet niet wat je snelheid is met borduren en of breien maar dan mag je nu wel beginnen. hahahaha

Deel Deze Pagina