Ok, het is misschien een beeetje duf... Maar het lijkt me heel leuk om op een kerst sok de naam van mijn zoontje te borduren. Heeft iemand tips hoe ik dat kan doen ?? Ik heb namelijk geen idee
Op google kun je zoeken naar kruissteek alfabet/abc of cross stitch alphabet/abc. Dan kun je voorbeelden van letters vinden die je er mooi uit vind zien. Ik weet niet zo goed hoe je die dan mooi gelijkmatig op de kerstsok krijgt... Misschien zijn er meer ervaren borduursters hier??
Er is een borduurstof te koop, die je tijdelijk vastnaait op een normale stof, en die je na het borduren dmv natmaken er onder vandaan kunt trekken. Hoe het precies heet weet ik niet, maar bij elke handwerkwinkel zullen ze wel een antwoord hebben. Verder kun je ook met stiksteekjes werken en dan kan het speelser, maar wordt het ook onregelmatiger.
Is juist heel leuk om te doen. Weet niet of je van breien houdt. Maar het lijkt mij leuker om een kerstsok te breien en dan de naam van je kleintje erop te borduren. Of idd een kerstsok kopen en dan erop borduren. ( zit er geen handwerkwinkeltje bij jou in de buurt?) Ik weet niet wat je snelheid is met borduren en of breien maar dan mag je nu wel beginnen. hahahaha