zichzelf continue bijten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sabrina25, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hallo dames,

Mijn zoontje is nu 2,3 jaar en volgens mij zijn we nu echt in de pubertijd beland. Continue gillen - brullen als hij zijn zin niet krijgt. Niet luisteren als ik hem roep. En echt het uitproberen he.

Maar nu gaat hij als hij mij niet in het zicht heeft om te pakken of een stoelpoot of bank zichzelf lopen bijten.
    Moet ik hier nou aandacht aan schenken of gewoon maar laten gaan.
    Hetzelfde geld voor bijten in de bank of stoelpoot. hahaha lijkt wel een hond.
    En zijn driftbuien als hij iets wil, ook gewoon negeren?
    Ook schreeuwt hij de laatste week. ETEN NU !!!!! Of drinken en als ik dan zeg dat hij heel even moet wachten gaat hij echt schreeuwen tegen mij.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

thanks dames

2. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Is er niemand bij wie zijn of haar kind zichzelf pijnigt? hihihi

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Nee helaas, mijn kind pijnigt mij met haar krabgrage vingertjes. Gelukkig heeft ze het bijten nog niet ontdekt, maar daar zou zomaar verandering in kunnen komen. Mijn dochter krabt en knijpt mij wel eens, maar dan doe ik hetzelfde terug, zodat ze voelt dat dat pijn doet. Ook rukt ze mijn oorbellen uit mijn oren, zonnebril van mijn hoofd (+bosje haar er bij).

Ze heeft nu wel in de gaten dat schreeuwen om eten en drinken echt niet werkt. Ik heb dat continu genegeerd en gezegd als ze het lief vraagt dat ik dan ga luisteren. Ik heb ook echt voorgedaan hoe ze het moet vragen, als in een soort rollenspel zeg maar. Nu doet ze nog wel eens agressief vragen, maar als ik dan zeg alleen als je het lief vraagt dan draait ze om als een blad aan een boom en dan beloon ik haar positieve gedrag. Ik vind het ook lastig hoor, want ik ben er nog niet uit hoe ik nu nee moet zeggen ook als ze het lief vraagt, want ze kan natuurlijk niet altijd haar zin hebben. Nou ja, 1 stap tegelijk.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    zullen vast wel meer kindjes zijn die zichzelf pijnigen.
    Hier iig eentje. Maar die is wel jonger dan jouw zoontje.
    Owen is 15 maanden en begint nu echt een eigen willetje te krijgen. Als ie iets niet mag ofzo dan gaat ie met zijn hoofd bonken op de grond of tegen 'n kastje aan :(

Ik probeer het eigenlijk te negeren of anders om hem af te leiden.
    Dat werkt tot nu toe best goed

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

negeren is het sleutelwoord.

en als ze jou bijten of knijpen zonder pardon in de box en zeggen dat het pijn doet. er zijn zelfs mensen die terug gaan bijten maar dat vind ik te gek voor woorden.

geschreeuw, gebonk en gebijt in stoelpoten gewoon negeren en/of afleiden met iets totaal anders. (niet ingaan op het gedrag als dusdanig dus) ze beginnen echt met uitproberen hoever ze kunnen gaan en hoeveel aandacht ze kunnen krijgen op een negatieve manier.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

en wat je vraag betreft of er niet 1 kind is die zichzelf pijnigt. die zijn er een heleboel. je hebt heel veel kinderen die expres met hun hoofd overal tegen aan gaan bonken om verschillende redenen.

Deel Deze Pagina