kramp auwww

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AnitaElisabeth, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnitaElisabeth

AnitaElisabeth Actief lid

24 jan 2009
    144
    0
    0
    interieur verzorgster in het Delfzicht ziekenhuis!
    Delfzijl
    Ik ben nu 4 maand zwanger en slaap al vanaf het begin bagger!
    Sinds kort heb ik tot overmaat van ramp elke nacht kramp in mijn benen/ kuiten.
    Hoe kan dat en hoe kan ik het verzachten?

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Die kramp komt door de hormonen. Wat je kan proberen zijn magnesium tabletjes. Helaas ook weer een van de dingen die erbij horen.

3. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Vervelend! Probeer het voeteneind van je matras wat hoger te maken zodat je benen wat hoger liggen dat helpt :)

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Magnesium inderdaad, lekker warm douchen voor je gaat slapen en je partner je kuiten laten masseren ;)

5. AnitaElisabeth

AnitaElisabeth Actief lid

24 jan 2009
    144
    0
    0
    interieur verzorgster in het Delfzicht ziekenhuis!
    Delfzijl
    Kan je de magnesium tabletjes zo bij de drogist halen? Ik ga het in ieder geval proberen :)

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ja, die kan je zo bij de Etos of wat dan ook halen. Hoop dat het werkt!

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat ook weleens kan helpen is voor je gaat slapen je kuiten rekken en strekken. Verder als je in bed ligt en bijv wakker wordt rondjes draaien met je voeten... geen garantie maar bij sommige mensen helpt het.
    Verder werken hier de magnesiumtabletjes erg goed ;)

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Bij mij werkte het masseren voor het slapengaan ook goed. Net als een warme douche/bad. En daarnaast letten op dat je genoeg water drinkt.
    Wat ook wel weer lastig is, want misschien moet je er dan steeds uit omdat je moet plassen.

9. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had hier ook heel erg veel last van:(
    Ik kreeg de tip om een banaan te eten een uur voordat ik naar bed ging, ik sliep wel iets langer daardoor voordat ik weer wakker werd van de kramp.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je kunt ook proberen om een zeepje aan het voeteneind in bed te leggen :)

11. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit was zo'n beetje de enige zwangerschapskwaal waar ik ook last van heb gehad :)
    Had van m'n vk inderdaad magnesium meegekregen, maar uiteindelijk heb ik dat niet hoeven gebruiken. Voor het slapen mijn benen masseren en het voeteneind verhogen was voldoende. Ik heb er toen nog maar een enkele keer last van gehad.
    Succes, het is echt heel vervelend!

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bij de eerste veel last van gehad. Nu veel minder, hoewel ik af en toe nog wel eens wakker wordt met een pijnscheut. Mijn tips:

Draag overdag geen hoge hakken.
    Als het gaat, niet te lang achter elkaar staan / lopen of veel belasten overdag.
    Rek je kuiten regelmatig en vooral voor het slapen
    Bij de eerste pijnscheut meteen je kuiten oprekken.

13. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat ik heb, is dat ik het voel aankomen, meestal lig je dan ook op een positie, schuin of gedraaid of maak je een gekke beweging waardoor het onstaat. ik word altijd wakker van wanneer het begint. Wat mij man mij toendertijd geleerd is om te gaan staan en je benen zoveel mogelijk recht te trekken, en je voeten strak.

Nu ben ik te lui om uit bed te stappen + dan is de pijn toch al begonnen. Wat ik doe is zodra ik voel dat het aankomt wordt ik dus wakker en ik strek dus gelijk me been zoveel mogelijk en me voet zet ik recht, been omhoog een beetje en dan gewoon beetje bewegen maarvoor gestrekt houden. Binnen no time is het weg. want je krijgt meestal een knik in je (verslapte) spieren, zo maak je ze weer recht!

14. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Iets van ijzer onder je matras leggen!! Ik had er gewoon een tang uit de gereedschapskist onder gelegd!! Hielp bij mij echt!!

15. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een sunlight zeepje onder je hoeslaken verstoppen bij je voeteneinde! Heerlijk! Heb normaal heel veel last van kramp, ook zonder zwangerschap, maar het is nu, verbazingwekkend genoeg, al zeker een jaar weg. Zeepje ligt er nog trouw!

16. Strikje

Strikje Lid

25 okt 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh? Dat is echt vreemd! Nou ja, als het maar werkt... :D

Maar inderdaad - lekker warm douchen of badderen hielp en helpt bij mij nog steeds. Eventueel een kruikje meenemen, maar dat kan mss weer iets te warm worden. Magnesiumtabletjes heb ik nooit gebruikt, maar dat kan volgens mij geen kwaad.

17. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Een zeepje aan het voeteneind hielp bij mij ook!! Weg kramp!!

18. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik heb anderen echt voor gek verklaard die een zeepje onder hun matras gingen leggen. Echter bleef ik zo'n last houden en onder het mom van baadt het niet, dan schaadt het niet, hebben zowel ik als mijn niet-zwangere beste vriendin (die minstens een keer in de maand last van kramp had) een stuk zeep onder het matras gelegd. En serieus hebben we allebei nooit meer last van kramp gehad. Inmiddels zijn we zeker anderhalf jaar verder..... Dus ja, mijn tip, leg een stuk zeep onder je matras :D

Deel Deze Pagina