Hoi dames, Ik heb een vraag maar schaam me er eigenlijk voor omdat het misschien nogal dom is. Als je geen eisprong hebt, word je dan wel ongesteld?
Dit is geen domme vraag hoor! Ja, je kan gewoon menstrueren zonder dat je een eisprong hebt. Vrouwen die er in de Medische Malle Molen achter komen dat ze geen eisprong hebben, zijn dan ook verbaasd. Juist hierom is die reclame van Allways zo achterlijk...het is niet de leukste periode maar je weet wel dat alles werkt... dit is dus niet zo. Elmo
ja, ook thanx van mij!! Wist dat ook niet.. Maar als je temp omhoog gaat dan? Weet je dan zeker dat je een eisprong hebt of kan dat ook schijn zijn?
als je temp omhoog gaat en ook hoog blijft kan je er vanuit gaan dat je een ei hebt gehad. Het follikel waaruit je eitje springt gaat namelijk progestron produceren en dat veroorzaakt een temperatuurstijging.
Ik heb 3 1/2 jaar geen eisprong gehad en werd dus niet ongesteld. Dus wat Elmo schrijft geldt niet voor iedereen!
Ik heb PCOS en kenmerkend daarvoor is wel menstrueren (weliswaar erg onregelmatig, en in mijn geval tussen de 48-63 dagen gemiddeld) maar geen eisprong
Inderdaad, ik kan me ook best boos maken om die reclame. Ik heb dus ook bijna nooit een eisprong maar word wel ongesteld. Heb ze al eens gemaild dat ik zo blij was te horen dat gyn het mis had! Moest er gewoon even iets van zeggen
Je ongesteldheid is hoofdzakelijk baarmoederslijm. Dat kan vers zijn maar soms ook minder vers, dat is het donkere bloed dat je soms aan het begin of juist soms aan het einde van je ongesteldheid hebt. Je baarmoederslijm wordt namelijk helemaal "vervangen" door nieuw baarmoederslijm. En dat verschoont als het ware elke maand. Daarbij kan ook een eitje afgebroken worden. Dit hoeft dus niet want niet iedereen heeft elke maand een eisprong..
ik heb jaren lang een heel erg wisselende lengte van rondes gehad en ik blijk geen eisprong te hebben zonder hulpmiddelen je wordt dan wel ongestelt maar niet regelmatig. Als je temp omhoog gaat en hoog blijft dan heb je een eisprong gehad.
Nee, natuurlijk geldt het niet voor iedereen. Dat zeg ik ook niet. Ik geef aan dat de meeste vrouwen dan ook verbaasd zijn. Als je niet ongesteld wordt..trek je toch sowieso aan de bel en laat je het toch onderzoeken (lijkt mij). Dan ben je toch niet stomverbaasd? Sorry als ik je hiermee heb beledigd hoor maar ik zeg niks over vrouwen die niet ongesteld worden.....en jouw uitroepteken komt een beetje pissig over
Tja, het is maar net hoe je het leest. Het uitroepteken is voor de topic plaatser bedoelt, dat het beide kan betekenen!!! ha ha en nog 1 !
Over het algemeen kun je het volgende zeggen, heb je een cyclus korter dan 35 dagen dan heb je een grote kans dat je een ovulatie hebt gehad. Bij een oligomenorroe, dus cyclus langer dan 35 dagen, is de kans groter dat je geen eisprong hebt gehad. Je hebt uiteraard altijd uitzonderingen.