Stopweek van 10 dagen, advies gevraagt!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rusty, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rusty

Rusty Lid

11 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,Ik heb even een vraagje. Ik slik de Mycrogynon pil, sinds een half jaar ongeveer. Daarvoor heb ik jaren de Diane pil gebruikt. Het zit nu zo, ik had afgelopen woensdag moeten beginnen met een nieuwe strip na mijn stopweek. Compleet vergeten, heel dom, en dus afgelopen zaterdag pas weer begonnen met de nieuwe strip. Ik heb dus een stopweek gehad van 10 dagen, en elke dag sex gehad met mijn vriend zonder condoom. Misschien ook nuttig om te vermelden, afgelopen vrijdag en vooral zaterdag heb ik erg veel last gehad van lage buikkrampen. Hetzelfde gevoel als menstruatiekrampen. Jullie zijn geen dokters natuurlijk, maar is de kans aanwezig dat ik zwanger ben? En wanneer zou ik het beste kunnen testen? Alvast bedankt voor de hulp!!

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Naaah lijkt me heel sterk eigenlijk.
    Ik heb ook altijd de Mycrogynon geslikt.
    Van die 10 dagen ben je er ook een aantal 'ongesteld'.. toch?
    Op welke dag in je stopweek ben je ongesteld geworden? Die dagen daar voor kun je dus niet zwanger raken.. de dagen van je ongesteldheid gaan er ook al vanaf.. en dan blijven er niet heel veel dagen meer over.
    Dan zul je net in die paar dagen die dan overblijven een eisprong moeten hebben gehad. Maar dat kan haast niet hoor...
    Vaak is je lichaam helemaal van slag na het stoppen van de pil, omdat het nu alles zelf moet regelen en geen hormonen meer krijgt.
    Ik denk dat dit bij jou ook het geval is. Je hebt geen pil geslikt voor een paar dagen, dus je lichaam reageert hier op.

Mocht je het zeker willen weten, kun je rond volgende week zaterdag testen.

3. Rusty

Rusty Lid

11 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ik ben 1 van die 10 dagen heel licht ongesteld geweest. Welke dag dat was zou ik echt niet meer weten. Slecht korte termijn geheugen haha.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    1 dag ongesteld?? Heb je dat altijd?

5. Rusty

Rusty Lid

11 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet altijd, maar mijn menstruatie is sinds ik de Mycrogynon slik wel heel onregelmatig. Vaak ook bloedingen als ik niet in mijn stopweek zit. Eigenlijk geen pijl op te trekken wanneer ik ongesteld wordt. Wilde het nog even aankijken, volgens de huisarts moet mijn lichaam nog wennen aan deze pil.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hmm oke. Had ik nooit! Maar ik heb ook alleen maar die pil gehad.
    Nou, 1 dag ongesteld van de 10 vind ik ook wel weer wat vreemd..
    Ik denk dat je klachten gewoon zijn van het vergeten van de pil. Reageren op het feit dat je geen hormonen binnen kreeg.
    Maar goed, ik ben geen dokter uiteraard ;)

7. Rusty

Rusty Lid

11 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou kunnen inderdaad dat die klachten daarvan komen. Nogmaals bedankt voor je reactie, fijn om hier de mening en gedachten van anderen te lezen!

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Graag gedaan hoor :)
    Ja is't ook! Fijn dat dit forum er is :)

Deel Deze Pagina