Hai meiden, ruim twee weken geleden heb ik op dinsdag een complete miskraam gehad na 8w6d. Toen de gyn me checkte met de eendenbek, leek het wel alsof hij iets raakte aan de achterkant bij mijn darmen. Ik kreeg een enorme steek. Daarna was het ook weer weg. Ik heb nog een week last gehad van bloedingen, maar dat werd steeds minder en bleef uiteindelijk vorige week dinsdag weg. De donderdag na de miskraam begon ik enorme buikkrampen te krijgen wanneer ik naar het toilet moest voor de ontlasting of wanneer er lucht door mijn darmen heen ging. Echt alsof alles aan het verkrampen was. Dezelfde pijn als bij de controle van de gyn. Ik kon geen kant op, behalve doorbijten. Soms met tranen in de ogen. Niet leuk! Dit heeft drie/vier dagen geduurd en ging toen vanzelf weer over. Sinds het stoppen van het bloeden hebben mijn vriend en ik weer (beschermde) seks. De eerste keren niks aan de hand. Afgelopen zondag had ik het gevoel dat hij iets raakte binnenin. Hetzelfde als de gyn en de klachten daarvoor met ontlasting. Was één pijnscheut, waarop we veranderd zijn van houding en toen was er niks meer aan de hand. Toen ik drie uur later naar het toilet ging (plassen) vond ik opeens allemaal bloed in m'n broekje. Inmiddels is het echte bloeden weer gestopt, maar verlies ik wederom lichtroze afscheiding, soms tegen het beige/midden camel aan. Verder heb ik helemaal geen klachten. Ik snap er niks van! Wie herkent deze symptomen? Hadden jullie daar ook last van? Kan het gewoon mijn lichaam zijn die even weer terug in het gareel moet komen? De pijn maakt me wel een beetje ongerust, maar omdat het niet constant is vind ik het (nog) niet nodig om direct aan de bel te trekken. Alle ervaringen zijn welkom Ik hoor het graag! Liefs, Sopann
Het bloedverlies ken ik niet, wel dat je nog een lange tijd na een mk kunt blijven bloeden. De kramp komt me wel bekend voor: ik had een enorme cyste aan m'n eierstokken hangen en die drukte wisselend op m'n darmen, blaas en baarmoeder waardoor vooral toiletbezoek echt een hel werd. Heeft de gyn je alleen met het speculum gecontroleerd of is er ook een echo gemaakt?
heb jij een echo gehad na je miskraam of je schoon bent , want dit klinkt mijn een beetje als een niet complete miskraam
Ja ik heb een echo gehad. Dat was voordat hij met het speculum ging kijken. Op de eerste echo was een inmiddels leeg vruchtzakje te zien. De tweede was een schone baarmoeder, met nog iets verdikt slijmvlies. Ik ben één grote klont verloren met de miskraam. Echt groot. Opgevangen en meegenomen. Zo wist de gyn ook dat het de complete miskraam was. Vandaar dat ik het allemaal ook zo gek vind! Al had ik vandaag geen pijn trouwens. Alleen wat roze afscheiding.
Ik vraag me af of dat iets verdikte slijmvlies er niet ook uit had moeten komen. Als je schoon bent, zie je alleen nog een witte platte streep in het midden van je bm. Als ik jou was, zou ik toch om nog een echo vragen, waarbij ze zowel je bm als je eierstokken bekijken. Het is niet normaal om zoveel pijn te hebben... daar mag best even naar gekeken worden
Bedankt voor de tip! Ik ga morgen inderdaad de vk maar bellen. Ik ben ook weer beginnen te vloeien. Test is inmiddels negatief. Bijzonder, dat vrouwelijk lichaam...
Als er nog iets verdikt baarmoederslijmvlies zit ben je dus nog niet schoon. heb ik ook gehad bij mijn tweede miskraam gelukkig lijkt het erop dat je lichaam de laatste restjes er nu uitwerken. eveb een tip zolang je nog bloed geen tampons gebruiken niet in bad niet zwemmen en ook geen sex. en laat nog een controlle echo maken maar het lijky erop dat je lichaam het zelf oplost
Hmm... Wat gek dat de gynaecoloog het dan wel zegt hè? Hoe dan ook vind ik je reactie een opluchting om te lezen! Klinkt stom, maar ik kreeg zo langzamerhand het gevoel dat ik de enige was. Fijn om te lezen dat je er iets van herkend. Ik had inderdaad al in mijn achterhoofd dat ik nog niets van zwemmen, badderen of tampons mocht doen. Seks heb ik al wel weer gehad, maar beschermd omdat we nu weer even niet zwanger willen worden. Condooms kan wel gewoon toch? Tnx voor je woorden en je tips! Ik bel morgen direct de vk